Begindatum:
1 feb 2026Einddatum:
1 mei 2026Publicatiedatum:
16 dec 2025Je vertaalt het beleid naar projecten en activiteiten, draagt bij aan het stellen van prioriteiten en stuurt op de uitvoering;
Je adviseert de organisatie over de informatievoorziening en de digitalisering van dienstverlening en bedrijfsvoering;
Je adviseert en ondersteunt de organisatie bij de selectie, aanschaf en implementatie van nieuwe toepassingen en functionaliteiten;
Je bewaakt de architectuur van de informatievoorziening en borgt het toepassen van architectuurprincipes en -processen;
Je signaleert kansen om onze applicatieportfolio te moderniseren en analyseert op welke manier we verSaaSing kunnen inzetten om ons landschap wendbaar te houden;
Je zoekt actief de samenwerking met onze collega’s van functioneel beheer, data & BI en SSC-ONS (dienstverlener van een belangrijk deel van onze ICT) om de integraliteit in onze aanpak en samenhang tussen werkzaamheden te borgen.
Kampen is een groeiende gemeente die volop in ontwikkeling is. De organisatie zet zich iedere dag in samen met de inwoners om goed wonen, werken en verblijven te realiseren. Een leefomgeving met een mooie balans tussen gebouwen, groen en water. Daarbij staan we voor grote maatschappelijke opgaven: dat iedereen kansrijk opgroeit en meedoet, het versnellen van de woningbouw, de transitie naar een circulaire economie, duurzame landbouw, bereikbaarheid en de energietransitie. De gemeente Kampen heeft met haar ruim 55.000 inwoners en zo’n 550 medewerkers verdeeld over 11 afdelingen een mooie omvang. Groot genoeg om professioneel te zijn en klein genoeg om veel collega’s persoonlijk te kennen. Dat vinden we belangrijk in Kampen.
In je rol als informatie adviseur help je ons op tactisch niveau onze ambities op het gebied van de informatievoorziening te realiseren en draag je bij aan een verdere professionalisering van het informatiemanagement. Je bent de verbindende schakel tussen de business afdelingen en de ICT teams. Je houdt actuele ontwikkelingen zoals AI, Common ground en verSaaSing in de gaten en verbindt deze met actuele uitdagingen in de organisatie. Vanuit je expertise zet je ICT in als middel om maatschappelijke opgaven het hoofd te bieden, onze dienstverlening te versterken en onze bedrijfsvoering te optimaliseren.
Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.
Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.
De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.
De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 12 januari 2026. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 7 januari 2026 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Optie tot verlenging: Mogelijk maar nog niet bekend
Hybride: Is hybride werken mogelijk: Ja. De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma-do. Aantoonbaar beschikbaar in het cv voor 1 dag fysiek aanwezig te zijn op kantoor.
Aantal professionals of FTE: 1 professional
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Overige informatie
De Opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
De Opdrachtgever zal om een Integriteitsverklaring vragen.
De Opdrachtgever zal om een Uittreksel Handelsregister (KvK) vragen.
De Opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
Voor opdrachtnemer geldt een Social Return (SROI) verplichting bij gegunde opdrachten hoger dan €400.000 binnen het DAS van de administratieve partner. Voor meer informatie zie: (informatie over SROI).
Het uurtarief kan worden gewijzigd volgens de hierna genoemde CBS-indexering volgens indexatieclausule artikel 12 van de modelovereenkomsten: CBS CAO Lonen, contractuele loonkosten en arbeidsduur, lonen per uur inclusief bijzondere beloningen indexcijfer, 2020=100: (informatie over CBS-indexering).