Communicatie adviseur sociaal domein

Burgemeester Berghuisplein 1, 8261 DD Kampen, Nederland

Sluit over 7 dagen
Geen maximum 32 Overijssel

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 jan 2025

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

30 jul 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Voor de periode september t/m december 2025 zoeken wij een enthousiaste, toegankelijke en doelbewust communicatieadviseur. Je gaat aan de slag binnen het team communicatie en werkt voornamelijk voor het sociaal domein van de gemeente Kampen. Daar draait het om de onderwerpen gezondheid, opgroeien in een kansrijke omgeving en bijvoorbeeld bestaanszekerheid. In jouw rol draagt je bij aan het realiseren van communicatie die aansluit bij het strategisch communicatieplan. Daarin staan de kernwaarden doelbewust, uitnodigend en in verbinding, centraal.

Omdat er veel gebeurt in het sociaal domein, zoeken we iemand die snel schakelt tussen verschillende onderwerpen, structuur aanbrengt en zorgt dat geplande activiteiten ook daadwerkelijk worden uitgevoerd. Kortom… Je weet wanneer je zelf de handen uit de mouwen moet steken en wanneer je de samenwerking zoekt met collega’s binnen het team. Je bent betrokken, hebt affiniteit met maatschappelijke thema’s en weet jouw advies helder en overtuigend over te brengen.

Wat ga je doen?

  • Adviseren over communicatieaanpak binnen het sociaal domein;

  • Opstellen en uitvoeren van communicatieplannen;

  • Schrijven van toegankelijke en doelgroepgerichte teksten;

  • Plannen, structureren en bewaken van communicatieactiviteiten;

  • Samenwerken met beleidsadviseurs en collega’s van het team communicatie;

Kandidaatomschrijving

  • Aantoonbare ervaring als communicatieadviseur binnen het sociaal domein van een gemeente;

  • Een stevige persoonlijkheid die prioriteiten weet te stellen;

  • Een hands-on mentaliteit én het vermogen om strategisch te denken;

  • Een vlotte pen en gevoel voor heldere, toegankelijke communicatie;

  • Flexibiliteit om snel te schakelen tussen verschillende thema’s;

  • Ervaring met of kennis van ‘Communiceren met focus’ is een pré;

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van Communicatie;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als communicatie adviseur binnen het sociaal domein bij een gemeente;

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als communicatie adviseur binnen het sociaal domein bij een gemeente (40 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met "communicatie met focus" (benoem dit expliciet in het cv) (20 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met het opstellen en uitvoeren van communicatieplannen (20 punten);
  • Aantoonbare werkervaring als woordvoerder richting de media (10 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met het coachen en begeleiden van collega's binnen het werkveld communicatie (10 punten);

Competenties

  • Samenwerkingsgericht;
  • Hands on;
  • Probleemoplossend;
  • Analyserend;
  • Flexibiliteit.

Organisatie en team

Kampen is een groeiende gemeente die volop in ontwikkeling is. De organisatie zet zich iedere dag in samen met de inwoners om goed wonen, werken en verblijven te realiseren. Een leefomgeving met een mooie balans tussen gebouwen, groen en water. Daarbij staan we voor grote maatschappelijke opgaven: dat iedereen kansrijk opgroeit en meedoet, het versnellen van de woningbouw, de transitie naar een circulaire economie, duurzame landbouw, bereikbaarheid en de energietransitie. De gemeente Kampen heeft met haar ruim 55.000 inwoners en zo’n 550 medewerkers verdeeld over 11 afdelingen een mooie omvang. Groot genoeg om professioneel te zijn en klein genoeg om veel collega’s persoonlijk te kennen. Dat vinden we belangrijk in Kampen.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op vrijdag 22 augustus 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 20 augustus 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Hybride werken: Ja

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in onderling overleg

Voor de zzp'er

  • De Opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • De Opdrachtgever zal om een Integriteitsverklaring vragen.

  • De Opdrachtgever zal om een Uittreksel Handelsregister (KvK) vragen.

  • De Opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

  • Voor opdrachtnemer geldt een Social Return (SROI) verplichting bij gegunde opdrachten hoger dan €400.000 binnen het DAS van de Talentenregio. Voor meer informatie zie: (https://talentenregiohuurtin.nl/wp-content/uploads/2024/10/SROI-bijlage-DAS-v2.pdf).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur