Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Gemeente Kaag en Braassem
Logo van Gemeente Kaag en Braassem

Casemanager Omgevingsvergunningen

Westeinde 1, 2371 AS Roelofarendsveen, Nederland

Sluit over 6 dagen

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

28 - 36

Publicatiedatum:

2 dec 2025
Opdracht tarief 90Opdracht uren 28 - 36
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Als ervaren Casemanager Omgevingsvergunningen handel je vergunningaanvragen van begin tot eind af. In deze functie ben je verantwoordelijk voor het volledige casemanagement van de vergunningverlening: van vooroverleg en initiatief tot en met het besluit op een aanvraag om een omgevingsvergunning. Je voorziet inwoners en ondernemers van de juiste informatie wanneer zij controleren of hun situatie een vergunning vraagt en controleert aanvragen aan relevante wet- en regelgeving. Je bent een proactieve en flexibele denker die goed kan samenwerken en beschikt over een sterk analytisch vermogen. Mogelijkheden en kansen zijn jouw uitgangspunt, ook als iets niet direct lukt. Als ervaren vergunningverlener heb je de wensen van de aanvragers snel in beeld en kun je deze uitstekend vertalen naar klantgerichte oplossingen, met oog voor tegenstrijdige belangen en een haalbaar resultaat. Je adviseert waar nodig het management en bestuur en stelt je flexibel op vanuit de "ja mits"-gedachte, denkend op een positieve en proactieve manier mee. Sterke en transparante communicatieve vaardigheden zijn hierbij essentieel. Je brengt flexibiliteit in je werk mee: wanneer de werkdruk hoog is, kun je extra uren maken; wanneer het rustiger is, werk je minder uren. Dit maakt de opdracht ideaal voor een bureau met een pool van casemanagers die worden ingezet bij verschillende gemeenten.

Wat ga je doen?

  • Jij bent het aanspreekpunt voor (aan)vragen over omgevingsvergunningen: Je coordineert vergunningsaanvragen van A tot Z; inwoners, initiatiefnemers, maar ook collegas kloppen bij jou aan voor een omgevingsvergunning, vragen en advies.
  • Je bewaakt de termijnen van een vergunningaanvraag en voert een integrale toetsing uit op basis van onder andere het Omgevingsplan. Dit kan gaan om omgevingsvergunningen, voor bijvoorbeeld een uitbouw, een projectontwikkelaar die meerdere woningen bouwt of een kapvergunning.
  • Je bent een netwerker en stemt waar nodig af met bijvoorbeeld de brandweer en de omgevingsdienst om tot een integrale afweging te komen voor de vergunning.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Bring your own device is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten;
  • Afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau Bouwkunde;
  • Afgeronde opleiding ABW 1;
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als casemanager vergunningverlening/bouwplantoetser binnen een gemeente;
  • Uiterlijk beschikbaar per 1 januari 2026 voor gemiddeld 28 uur per week met flexibiliteit in drukke/rustige periodes;

Wensen en competenties

Wensen

  • Een afgeronde opleiding AWB2 (20 punten);
  • Een aanvullende opleiding/cursus op het gebied van de omgevingswet (15 punten);
  • Minimaal 8 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 12 jaar als Casemanager Omgevingsvergunningen/Bouwplantoetser (30 punten);
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met het behandelen van politiekgevoelige aanvragen, benoem dit in het cv (25 punten);
  • Aantoonbare kennis van CLO (10 punten).

Competenties

  • Gestructureerd;
  • Stressbestendig;
  • Communicatief vaardig;
  • Proactief;
  • Analytisch denkvermogen.

Organisatie en team

Kaag en Braassem is een kleine organisatie in een uitgestrekt gebied, midden in het Groene Hart. De gemeente telt elf dorpskernen rondom het vele groen, mooie molens en de twee grote wateren het Braassemermeer en de Kagerplassen. Sport, verenigingsleven, bloementeelt en hart voor historie zijn enkele kenmerken van de gemeente en haar inwoners.

Gespreksinformatie

Beoordeling

Stap 1: Beoordeling CVs op minimumeisen

Flextender beoordeelt de cvs op de Vereisten / Knock-outcriteria in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de Vereisten / Knock-outcriteria in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling.

Stap 2: Selectie 3 CVs die aan de organisatie worden voorgelegd

Flextender beoordeelt de CVs van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde gunningscriteria te beoordelen door Flextender. De 3 kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek

De opdrachtgever beoordeelt de CVs van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria: Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten; Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties. De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste drie kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek

In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geinformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. De opdrachtgever behoudt zich het recht voor om de opdracht niet te gunnen. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Planning

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 11 december 2025, vanaf 15.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 10 december 2025 bericht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:
Optie tot verlenging: Mogelijk maar nog niet bekend

De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via nikki.nowack@kbenp.nl of met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, vr
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr