Logo van Gemeente IJsselstein
Logo van Gemeente IJsselstein

Proces- en Projectondersteuner

Gemeente IJsselstein

Overtoom 1

Sluit over 8 dagen

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

20

Publicatiedatum:

28 nov 2025
Opdracht tarief 115Opdracht uren 20
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Beweeg jij je moeiteloos binnen een team om de juiste informatie op te halen en terug te koppelen? Zie jij snel hoe processen werken en hoe dat toekomstbestendiger kan? Wil jij de teamleider helpen bij het slimmer laten werken van team Samenleving? Dan zoekt GIJS jou.

Werkzaamheden

In jouw werk...

  • Help je bij het in kaart brengen en monitoren van alle werkzaamheden binnen het team;

  • Beschrijf en optimaliseer jij de (beleids)processen door het signaleren van knelpunten en met creatieve oplossingen te komen;

  • Werk je een duidelijke opdrachtgever-opdrachtnemer-werkwijze uit en zorg je voor de borging;

  • Weet je de verbinding te leggen tussen de medewerkers, het team en het management en iedereen aan te laten haken door goede communicatie;

  • Beheer je overzichten, planningen en voortgangsrapportages.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;

  • Bring your own device is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad;

  • Een aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding bedrijfskunde, bestuurskunde of organisatiekunde;

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met projectondersteuning, procesmanagement of verandermanagement. Benoem dit duidelijk en concreet in het cv;

  • Aantoonbare werkervaring met gemeentelijke processen en teamontwikkelingen;

  • Aantoonbare werkervaring met het analyseren en het in kaart brengen van verbeter projecten voor de werkprocessen;

Wensen en competenties

Wensen

  • Een aantoonbare afgeronde cursus en/of training verandermanagement of procesmanagent (30 punten);
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als projectadviseur of project ondersteuner binnen een gemeente (50 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met integrale samenwerking en verbeter trajecten binnen een gemeente (20 punten).

Competenties

  • Analyseren
  • Netwerken
  • Verbinden
  • Structureren
  • Creativiteit

Organisatie en team

De gemeente IJsselstein is een stad in het zuidwesten van de provincie Utrecht. De stad telt ruim 33.000 inwoners en heeft een gezellig historisch hart waar de inwoners trots op zijn. De ambtelijke organisatie van de gemeente (GIJS) bestaat uit ruim 250 medewerkers verdeeld over 7 teams. GIJS werkt aan een bloeiend en toekomstbestendig IJsselstein, waar iedereen prettig kan wonen, werken en samenleven. GIJS staat voor betrouwbare dienstverlening, een benaderbare organisatie en heldere communicatie. De ambtenaren werken vanuit drie kernwaarden: vakmanschap, pragmatisch en samenspel. Samen met en voor ons stadje.

Gespreksinformatie

Planning

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 18 december 2025 vanaf 14:30 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 12 december 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Optie tot verlenging: Niets over bekend.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via nina.dejong@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr