Inburgeringsconsulent

Gemeente IJsselstein

Overtoom 1

Sluit over 9 dagen
Geen maximum 24 Utrecht

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

5 aug 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

In jouw werk...

  • Voer je de taken van de nieuwe inburgeringswet uit (brede intake, opstellen PIP, monitoren verloop inburgeringstraject);

  • Ben je de contactpersoon inburgering voor alle betrokken partijen (taalscholen, WIL, COA, Woningbouwcooperatie, vluchtelingenwerk, (provincie: schrappen) en buurgemeenten);

  • Ben je betrokken bij de huisvesting van statushouders (overleg met Woningbouwcooperatie, vluchtelingenwerk en COA voor plaatsing geschikte kandidaat);

  • Ondersteun je clienten uit de oude inburgeringswet;

  • Werk je samen met de collegas vanuit de Jeugdwet en Wmo en beleid

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Bring your own device is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad;
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring als inburgeringsconsulent;
  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  • Aantoonbare werkervaring met de huisvesting van statushouders (Benoem dit duidelijk in het cv).

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als inburgeringsconsulent (35 punten);

  • Aantoonbare werkervaring met de jeugdwet en wmo (Benoem dit duidelijk in het cv) (25 punten);

  • Aantoonbare werkervaring met het houden van een brede intake, het opstellen van een PIP én het monitoren van het verloop van een inburgeringstraject (20 punten);

  • Aantoonbare werkervaring als contactpersoon inburgering voor verschillende stakeholders (Bijvoorbeeld: taalscholen, WIL, COA, Woningbouwcoöperatie, vluchtelingenwerk, (provincie: schrappen) en buurgemeenten) (20 punten).

Competenties

  • Een afgeronde relevante HBO-opleiding;

  • Ruime ervaring met de inburgeringswet;

  • Uitstekende communicatieve vaardigheden;

Organisatie en team

De gemeente IJsselstein is een stad in het zuidwesten van de provincie Utrecht. De stad telt ruim 33.000 inwoners en heeft een gezellig historisch hart waar de inwoners trots op zijn. De ambtelijke organisatie van de gemeente (GIJS) bestaat uit ruim 250 medewerkers verdeeld over 7 teams. GIJS werkt aan een bloeiend en toekomstbestendig IJsselstein, waar iedereen prettig kan wonen, werken en samenleven. GIJS staat voor betrouwbare dienstverlening, een benaderbare organisatie en heldere communicatie. De ambtenaren werken vanuit drie kernwaarden: vakmanschap, pragmatisch en samenspel. Samen met en voor ‘ons stadje’.

Gespreksinformatie

Planning

De gesprekken bij de opdrachtgever worden gepland op een later moment. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo spoedig mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.

Voor de zzp'er

  • Voor het uitvoeren van de opdracht is afgifte van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) een vereiste.

  • Gemeente faciliteert geen ‘mobile devices’ zoals laptop en telefoon.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien je de opdracht gegund krijgt, ontvang je een handleiding.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur