Logo van Gemeente Huizen
Logo van Gemeente Huizen

Secretaris Adviesraad Sociaal Domein HBEL

Graaf Wichman 10, 1276 KB Huizen, Nederland

Sluit over 4 dagen

Begindatum:

1 jan 2026

Einddatum:

31 dec 2028

Uren per week:

3

Publicatiedatum:

28 nov 2025
Opdracht tarief 90Opdracht uren 3

Omschrijving

Opdracht

De gemeente Huizen is uitvoeringsorganisatie voor de Gemeenschappelijke regeling voor het Sociaal Domein voor de gemeenten Huizen, Blaricum, Eemnes en Laren. Er is een Adviesraad voor het Sociaal Domein die gevraagd en ongevraagd adviezen geeft aan genoemde gemeenten. In de vastgestelde verordening is vastgelegd dat de er wordt gezorgd voor een secretaris voor de ondersteuning van de Adviesraad. Vanwege de onafhankelijk positie van de adviesraad, wordt een externe - van de gemeente onafhankelijke secretaris - ingehuurd.

Doelstelling
De Adviesraad Sociaal Domein HBEL voert een adviesrol uit, door gevraagd en ongevraagd advies te geven over de ontwikkelingen binnen het sociaal domein en het beleid van de gemeenten Huizen, Blaricum, Eemnes en Laren op de bovengenoemde onderwerpen.

Werkzaamheden en verantwoordelijkheden:

  • De secretaris is in hoofdlijnen verantwoordelijk voor de in- en externe correspondentie van de Adviesraad.

  • Neemt in overleg met de voorzitter/vice-voorzitter een proactieve rol in het opstellen van de agenda voor de maandelijkse vergadering.

  • Waar nodig overleggen met bestuurders en ambtenaren van de HBEL-gemeenten.

  • Zorgt voor het verslag en een actiepuntenlijst.

  • Bewaakt de actiepunten en houdt een planning bij van de werkzaamheden van de Adviesraad.

  • Ondersteunt de adviesraad waar nodig bij het schrijven van de adviezen.

  • Ondersteunt bij de werving en selectie van nieuwe leden van de adviesraad.

  • De secretaris vervult zijn of haar rol in goed overleg met de voorzitter/vice-voorzitter maar met een grote mate van zelfstandigheid.

  • De vergaderingen van de Adviesraad vinden in de avonduren plaats.

Eisen

  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;

  • Een maximum uurtarief van 90,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer, werk-werkverkeer en parkeerkosten;

  • Minimaal 5 jaar werkervaring als secretaris van een adviesraad Sociaal Domein binnen een gemeente;

  • Minimaal 1 jaar ervaring als verweerder binnen het sociaal domein.

Wensen en competenties

Wensen

  • Een afgeronde opleiding hbo bachelor niveau in een juridische richting;
  • Minimaal 1 jaar werkervaring als secretaris bezwarencommissie binnen Sociaal Domein;
  • Minimaal 5 jaar werkervaring in de afgelopen 8 jaar als secretaris van een adviesraad Sociaal Domein binnen een gemeente;
  • Aantoonbare werkervaring met het voorbereiden van vergaderingen, verslaglegging en advisering van colleges;
  • Aantoonbare kennis van de juridische aspecten van de uitvoering van het sociaal domein, opgedaan als juridisch kwaliteitsmedewerker en/of medewerker bezwaar en beroep sociaal domein.

Competenties

  • Klantgericht
  • Resultaatgericht
  • Samenwerken/verbinden
  • Zelfstandig kunnen werken

Organisatie en team

Het sociaal domein gaat over het leven van mensen. Over werken en actief betrokken zijn bij de maatschappij. Over opgroeien, naar school gaan en zelfstandig worden. Over ziek worden of het leven met een ziekte of beperking. De rechten van burgers zijn geregeld in de Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo), Jeugdwet en de Participatiewet. De gemeente is verantwoordelijk voor het maken en de uitvoering van het beleid op al deze gebieden.

Binnen de wet is vastgelegd dat burgers over de maatregelen en (beleids-)plannen adviseren. De Adviesraad Sociaal Domein HBEL voert deze adviesrol uit, door gevraagd en ongevraagd advies te geven over de ontwikkelingen binnen het sociaal domein en het beleid van de gemeenten Huizen, Blaricum, Eemnes en Laren op de bovengenoemde onderwerpen. De gemeente Huizen werft voor de adviesraad een secretaris.

Gespreksinformatie

Beoordelingssystematiek:

  1. Beoordeling CVs op minimumeisen: De externe partij beoordeelt de CVs op de minimumeisen/knock-outcriteria in het bovengenoemd profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen worden geselecteerd voor stap 2.

  2. Selectie maximaal tien (10) CVs: De externe partij beoordeelt de CVs van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen op de bovengenoemde gunningscriteria. De tien (10) kandidaten die het beste scoren worden geselecteerd voor stap 3. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend.

  3. Uitnodiging voor een selectiegesprek: De opdrachtgever beoordeelt de CVs van de geselecteerde kandidaten op relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten en bij soortgelijke organisaties. De kandidaten die het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4).

  4. Selectiegesprek: In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren.

Planning:

De gesprekken bij de gemeente worden in overleg met de kandidaten gepland.
Aantal kandidaten voor gesprek: Niet expliciet vermeld, maar er worden maximaal tien (10) CV's voorgelegd aan de organisatie, waarna de beste kandidaten worden uitgenodigd voor een selectiegesprek.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Optie tot verlenging

Mogelijk, maar nog niet bekend

Functieschaal

Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen

Maximaal 5 pagina's, opgesteld in het Nederlands.

Werkdagen

De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.

Overige informatie

  • De gemeente kan om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via nina.dejong@kbenp.nl of met Ernst Schoneveld via ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, do, vr
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr