Graaf Wichman 10, 1276 KB Huizen, Nederland
Begindatum:
1 jan 2026Einddatum:
31 dec 2028Publicatiedatum:
28 nov 2025De gemeente Huizen is uitvoeringsorganisatie voor de Gemeenschappelijke regeling voor het Sociaal Domein voor de gemeenten Huizen, Blaricum, Eemnes en Laren. Er is een Adviesraad voor het Sociaal Domein die gevraagd en ongevraagd adviezen geeft aan genoemde gemeenten. In de vastgestelde verordening is vastgelegd dat de er wordt gezorgd voor een secretaris voor de ondersteuning van de Adviesraad. Vanwege de onafhankelijk positie van de adviesraad, wordt een externe - van de gemeente onafhankelijke secretaris - ingehuurd.
Doelstelling
De Adviesraad Sociaal Domein HBEL voert een adviesrol uit, door gevraagd en ongevraagd advies te geven over de ontwikkelingen binnen het sociaal domein en het beleid van de gemeenten Huizen, Blaricum, Eemnes en Laren op de bovengenoemde onderwerpen.
Werkzaamheden en verantwoordelijkheden:
De secretaris is in hoofdlijnen verantwoordelijk voor de in- en externe correspondentie van de Adviesraad.
Neemt in overleg met de voorzitter/vice-voorzitter een proactieve rol in het opstellen van de agenda voor de maandelijkse vergadering.
Waar nodig overleggen met bestuurders en ambtenaren van de HBEL-gemeenten.
Zorgt voor het verslag en een actiepuntenlijst.
Bewaakt de actiepunten en houdt een planning bij van de werkzaamheden van de Adviesraad.
Ondersteunt de adviesraad waar nodig bij het schrijven van de adviezen.
Ondersteunt bij de werving en selectie van nieuwe leden van de adviesraad.
De secretaris vervult zijn of haar rol in goed overleg met de voorzitter/vice-voorzitter maar met een grote mate van zelfstandigheid.
De vergaderingen van de Adviesraad vinden in de avonduren plaats.
Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
Een maximum uurtarief van 90,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer, werk-werkverkeer en parkeerkosten;
Minimaal 5 jaar werkervaring als secretaris van een adviesraad Sociaal Domein binnen een gemeente;
Minimaal 1 jaar ervaring als verweerder binnen het sociaal domein.
Het sociaal domein gaat over het leven van mensen. Over werken en actief betrokken zijn bij de maatschappij. Over opgroeien, naar school gaan en zelfstandig worden. Over ziek worden of het leven met een ziekte of beperking. De rechten van burgers zijn geregeld in de Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo), Jeugdwet en de Participatiewet. De gemeente is verantwoordelijk voor het maken en de uitvoering van het beleid op al deze gebieden.
Binnen de wet is vastgelegd dat burgers over de maatregelen en (beleids-)plannen adviseren. De Adviesraad Sociaal Domein HBEL voert deze adviesrol uit, door gevraagd en ongevraagd advies te geven over de ontwikkelingen binnen het sociaal domein en het beleid van de gemeenten Huizen, Blaricum, Eemnes en Laren op de bovengenoemde onderwerpen. De gemeente Huizen werft voor de adviesraad een secretaris.
Beoordeling CVs op minimumeisen: De externe partij beoordeelt de CVs op de minimumeisen/knock-outcriteria in het bovengenoemd profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen worden geselecteerd voor stap 2.
Selectie maximaal tien (10) CVs: De externe partij beoordeelt de CVs van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen op de bovengenoemde gunningscriteria. De tien (10) kandidaten die het beste scoren worden geselecteerd voor stap 3. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend.
Uitnodiging voor een selectiegesprek: De opdrachtgever beoordeelt de CVs van de geselecteerde kandidaten op relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten en bij soortgelijke organisaties. De kandidaten die het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4).
Selectiegesprek: In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren.
De gesprekken bij de gemeente worden in overleg met de kandidaten gepland.
Aantal kandidaten voor gesprek: Niet expliciet vermeld, maar er worden maximaal tien (10) CV's voorgelegd aan de organisatie, waarna de beste kandidaten worden uitgenodigd voor een selectiegesprek.
Mogelijk, maar nog niet bekend
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Maximaal 5 pagina's, opgesteld in het Nederlands.
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.
De gemeente kan om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).