Logo van Gemeente Huizen
Logo van Gemeente Huizen

projectleider begraafplaatsen

Graaf Wichman 10, 1276 KB Huizen, Nederland

Sluit over 10 dagen

Begindatum:

5 jan 2026

Einddatum:

5 jan 2027

Uren per week:

8 - 16

Publicatiedatum:

10 dec 2025
Opdracht tarief 140Opdracht uren 8 - 16
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

In 2025 heeft de gemeente Huizen een nieuw beleidsplan voor haar begraafplaatsen vastgesteld; Beleidsplan Begraafplaatsen Huizen 2025-2035. Om dit beleid succesvol te implementeren, zoekt de gemeente een tijdelijke projectleider begraafplaatsen. Als projectleider ben je verantwoordelijk om de visie en ambities uit het beleidsplan te vertalen naar concrete stappen. Dit betreft onder andere de volgende onderdelen: uitvoering- en investeringsplan, begeleiding grootschalige ruiming, marktconsultatie aula, (her)inrichting van de begraafplaatsen, organisatieplan en optimalisatie processen begraafplaatsadministratie. De gemeente Huizen zoekt een expert op het gebied van begraafplaatsen, die als procesbewaker en verbinder optreedt. Invulling van deze functie is cruciaal voor het kunnen realiseren van de geformuleerde beleidsdoelen. De projectleider is de kartrekker die de implementatie van het beleid coördineert, maar speelt ook een sleutelrol in de coördinatie, kwaliteitsbewaking en het creëren van draagvlak. De projectleider fungeert als aanspreekpunt en zorgt voor de juiste afstemming tussen afdelingen en weet zowel collega's als externe stakeholders doelgericht te betrekken en te motiveren, zodat zij actief bijdragen aan het proces en de behaalde resultaten. Als projectleider zorg je ervoor dat het beleid op een effectieve en efficiënte manier wordt doorgevoerd.

Werkzaamheden en verantwoordelijkheden:
Implementatie en begeleiding van beleidsplan
  • Opmaken van een plan voor de implementatie van maatregelen uit het beleid, inclusief de vertaling naar uitvoeringsplannen en kostenramingen, en zorgen voor afstemming met alle betrokkenen.
  • Opmaken van een plan voor de naleving van de visie uit het beleid, en zorgen voor de juiste uitvoering en samenwerking met de gemeente en externe stakeholders.
  • Implementeren en begeleiden van de nieuwe verordening en uitvoeringsbesluit (per 1 januari 2026). Zorgen dat deze zowel intern (gemeente) als extern (stakeholders) goed worden ontvangen, met heldere regels die door alle betrokkenen worden nageleefd.
Procesbegeleiding en afstemming
  • Fungeren als sparringpartner/coach voor administratieve processen rondom de begraafplaatsen, naleving van de beheersverordening en zorgen voor duidelijke en efficiënte werkafspraken.
  • Actieve rol vervullen in de werkgroep en stuurgroep.
  • Collega's, externe partners en stakeholders betrekken en meenemen in het proces.
  • Begeleiden van de organisatieontwikkeling richting toekomstbestendig begraafplaatsbeheer.
Planvorming en begeleiding van beheermaatregelen
  • Onderzoeken van de bestemming van de aula op de nieuwe begraafplaats.
  • Planvorming en het begeleiden van de ruiming van graven.
  • Inzicht verkrijgen in de begraafplaatsadministratie en voorstellen doen voor verbeteringen op het gebied van efficiëntie en processen.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Minimaal een afgeronde opleiding op hbo-bachelor niveau;
  • Beschikbaar voor minimaal 8 uur per week;
  • Minimaal drie jaar aantoonbare werkervaring op het gebied van begraafplaatsen in opdracht van gemeenten of bij een gemeente;
  • Aantoonbare kennis en werkervaring met de applicatie Centric Begraven;
  • Een maximum uurtarief van 140,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer, werk-werkverkeer en parkeerkosten.

Wensen en competenties

Wensen
  • Minimaal vijf jaar aantoonbare werkervaring als projectleider begraafplaatwsen binnen gemeent;. (40 punten)
  • Minimaal vijf jaar aantoonbare werkervaring op het gebied van advies, beleidsontwikkeling en projectleiding voor begraafplaatsen in de afgelopen tien jaar; (40 punten)
  • Aantoonbare werkervaring met het opstellen van en werken met beheersverordeningen voor begraafplaatsen; (10 punten)
  • Nodige mate van zelfstandigheid om te zorgen dat ten alle tijden de continuteit van de werkzaamheden worden gebrogd, benoem hiervan duidelijke voorbeelden in het CV.(10 punten)
Competenties
  • Enthousiasme en een hands-on mentaliteit om processen te verbeteren en resultaten te boeken.
  • Sterke communicatieve vaardigheden, met het vermogen om complexe zaken helder en overtuigend over te brengen naar diverse doelgroepen.
  • Oplossingsgericht werken en in staat zijn om processen snel te doorgronden en te verbeteren.

Organisatie en team

Huizen staat voor aanpakken. Voor luisteren, meedenken en meebeslissen. Voor samen het verschil maken. En werken vanuit mogelijkheden. Huizen is een dorp waar inwoners meedoen, waar we er samen voor elkaar zijn. En waar we met elkaar werken aan een ondernemende, sociale, veilige en duurzame gemeenschap. Dit doen wij vanuit onze visie op dienstverlening 'Goed geregeld, graag gedaan! en ons Lonkend Perspectief, waarin we onze energie graag inzetten voor de inwoner. Als ambtelijke organisatie van de gemeente Huizen hebben we een inspirerende opdracht: samen betrouwbaar onze publieke verantwoordelijkheden vervullen en actief bijdragen aan maatschappelijke uitdagingen. We zijn er voor onze gemeenschap en streven naar tastbare resultaten, gedreven door passie, vertrouwen en daadkracht. Als medewerkers zijn wij er voor onze inwoners. Jouw bijdrage voor de inwoners, de samenleving en de organisatie wordt gezien en gewaardeerd. De lijnen zijn kort en Huizen is tegelijkertijd groot genoeg om impact te maken. We stimuleren het nemen van verantwoordelijkheid. We waarderen goede ideeen en goed werk en zijn eerlijk over waar het beter kan. Per 1 januari 2026 gaat de ambtelijke organisatie over naar een nieuw model. Binnen de nieuwe organisatie is de afdeling Dienstverlening Huizen verantwoordelijk voor het leveren van diverse gemeentelijke diensten en het ondersteunen van de inwoner bij verschillende administratieve en operationele processen. Deze afdeling omvat onder andere de uitvoering van burgerzaken, het klantcontactcentrum, communicatie, en het toezicht en de handhaving van vergunningen. Daarnaast zorgt de afdeling voor de handhaving van openbare orde en veiligheid, beheer van de openbare ruimte, gebouwenbeheer en het omgevingsbeheer. De afdeling speelt een sleutelrol in het waarborgen van een efficiente en klantgerichte dienstverlening binnen de gemeente, met focus op het verbeteren van de leefomgeving en het bevorderen van veiligheid en welzijn voor de burgers.

Gespreksinformatie

De beoordeling van de kandidaten verloopt in vier stappen:
Stap 1: Beoordeling CV's op minimumeisen.
De externe broker beoordeelt de CV's op de minimumeisen/knock-outcriteria. Kandidaten die voldoen, worden geselecteerd voor stap 2.
Stap 2: Selectie tien (10) CV's die aan de organisatie worden voorgelegd.
De externe broker beoordeelt de CV's van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen op de gunningscriteria. De tien (10) best scorende kandidaten worden geselecteerd voor stap 3. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek.
De opdrachtgever beoordeelt de geselecteerde CV's op relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten en bij soortgelijke organisaties. De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4).
Stap 4: Selectiegesprek.
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het profiel (met name op de competenties). Het gesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. Kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien nodig wordt stap drie herhaald. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die het beste voldoet aan het profiel.

Planning:
De fysieke/digitale gesprekken bij de gemeente zijn gepland op dinsdag 23 december tussen 09:00 en 17:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 22 december bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Optie tot verlenging: 2x 12 maanden

De aanbestedende dienst vraagt om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG).
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

CV-eisen: Maximaal 5 paginas, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Functieschaal: Niet van toepassing.

Werkdagen: in overleg.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via nikki.nowack@kbenp.nl of met Nina de Jong via nina.dejong@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, wo
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr