Logo van Gemeente Houten
Logo van Gemeente Houten

Contractmanager

Onderdoor 25, 3992 XH Houten, Nederland

Sluit over 8 dagen

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

32 - 36

Publicatiedatum:

3 dec 2025
Opdracht tarief 125Opdracht uren 32 - 36
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Gemeente Houten staat aan de vooravond van een belangrijke professionaliseringsslag. De inkoopprocessen zijn al stevig ingericht, maar het structureel borgen van afspraken na contractvorming vraagt om een volgende stap. Daarom zoeken we een contractmanager die het contractmanagement binnen de organisatie gaat vormgeven, verder brengt en structureel implementeert zodat uiteindelijk de functie contractmanager definitief wordt ingevuld.

Wat houdt je werk in?

  • Je ontwikkelt en implementeert beleid voor contract- en leveranciersmanagement, met oog voor praktische toepasbaarheid.
  • Je regisseert het volledige contractproces: van opstellen en registreren tot monitoren, optimaliseren en adviseren.
  • Je borgt de naleving van afspraken en pakt risicos proactief aan.
  • Je werkt nauw samen met interne opdrachtgevers en externe leveranciers en zorgt voor duidelijke verwachtingen en een transparante samenwerking.
  • Je versterkt de kwaliteit van leveranciersprestaties via gestructureerde gesprekken, beoordelingen en data-analyses.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Bring your own device is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad;
  • Een maximum uurtarief van 125,- exclusief BTW, inclusief reiskosten woon- werkverkeer en fee Flextender;
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring als contractmanager;
  • Aantoonbare werkervaring met het opzetten en implementeren van contractmanagement, benoem dit duidelijk in het cv;
  • Afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau.

Wensen en competenties

Wensen

  • Aantoonbare werkervaring als contractmanager (weging: 30 punten);
  • Aantoonbare werkervaring als contractmanager binnen een gemeente (weging: 30 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met het ontwikkelen en implementeren van beleid binnen een gemeente (weging: 20 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met het ontwikkelen van organisaties (weging: 20 punten).

Competenties

  • Onderhandelingsvaardigheden;
  • Financieel bewust;
  • Analytisch;
  • Communicatieve vaardigheden;
  • Humor.

Organisatie en team

De gemeente Houten is onderdeel van de stadsregio Utrecht en de laatste decennia volop in ontwikkeling. Van een dorp van 7.000 inwoners in 1975 groeide Houten uit tot een middelgrote stad van bijna 50.000 inwoners. Stedelijk van karakter in het centrum en dorps in de mooie en rustige woonwijken en de drie kleine kernen t Goy, Schalkwijk en Tull en t Waal. Behalve dat Houten mooi, groen, veilig en landelijk gelegen is, kent de gemeente ook veel sociale, culturele en economische activiteit. Deze kenmerken vormen samen de kracht en de kwaliteit van Houten.

Gespreksinformatie

Beoordeling en selectie:

  • Stap 1: Beoordeling CVs op minimumeisen
    Flextender beoordeelt de CVs op de minimumeisen in het bovengenoemd profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
  • Stap 2: Selectie tien (10) CVs die aan de organisatie worden voorgelegd
    Flextender beoordeelt de CVs van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde gunningscriteria te beoordelen door Flextender. De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
  • Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
    De opdrachtgever beoordeelt de CVs van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria: Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten en Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties. De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste drie kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
  • Stap 4: Selectiegesprek
    In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geinformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Planning:

De gesprekken zijn gepland op woensdag 17 december 2025, tussen 12.00 en 15.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo spoedig mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Optie tot verlenging: 4x 6 maanden

CV-eisen:

  • Maximaal 5 paginas, opgesteld in het Nederlands;

  • Minimaal 2 referenties.

Werkdagen:

De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.

Functieschaal
Een maximum uurtarief van €125,- exclusief BTW, inclusief reiskosten woon- werkverkeer en fee
Flextender.

Overige informatie:

De kandidaat dient over een geldige Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) te beschikken en het origineel te kunnen tonen, maximaal 6 maanden oud. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via nina.dejong@kbenp.nl of met Ernst Schoneveld via ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, do, vr