Inhuur Communicatiemedewerker

Gemeente Hollands Kroon

Burgemeester Mijnlieffstraat 1, 1761 BK Anna Paulowna, Nederland

Sluit over 3 dagen
90 36 Noord-Holland

Begindatum:

9 jun 2025

Einddatum:

1 jul 2026

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

8 mei 2025

Organisatie
De gemeente Hollands Kroon ligt in de Kop van Noord-Holland en heeft ongeveer 49.500 inwoners, 22 dorpskernen en een oppervlakte van 660 vierkante kilometer. Hollands Kroon staat voor kwalitatief hoogwaardige dienstverlening aan burgers, bedrijven en instellingen.

Kijk voor meer informatie op:
  https://hollandskroon.nl
  https://werkenbij.hollandskroon.nl
  https://visitkopvanholland.nl/hollands-kroon

Omschrijving van de opdracht
In Hollands Kroon is veel vraag naar nieuwe, passende en betaalbare woningen. Niet alleen voor inwoners, maar ook voor bijzondere doelgroepen zoals voor asielzoekers, alleenstaande minderjarige vluchtelingen (AMV’ers), Oekraïners, statushouders en spoedzoekers. De gemeente werkt hiervoor met samenwerkingspartners aan slimme oplossingen om versneld te bouwen. Bij dit onderwerp spelen emoties en sentimenten in de samenleving een grote rol. Daarom is goede en duidelijke communicatie van essentieel belang. Wij zoeken een gedreven en ervaren communicatieprofessional die ons hiermee wil helpen. Dit kan een ervaren communicatiemedewerker zijn, maar ook een adviseur. In deze rol ga je nauw samenwerken met een senior communicatieadviseur, die we op dit moment ook werven via inhuur. Vanuit team Communicatie ga je aan de slag met het team Wonen: zij zijn met veel bevlogenheid en lef aan de slag om de nodige snelheid te creëren in het bouwen van verschillende woningen voor verschillende doelgroepen.

Je gaat aan de slag met communicatie binnen de volgende opgaven: 

  • Programma wonen & gebiedsontwikkeling

    • 500 flexwoningen

    • Versnelling reguliere woningbouw

    • Uitvoeringsprogramma wonen

    • Omgevingsvisie

    • Dorpsontwikkelvisies

    • Gebiedsontwikkelingen

  • Drie woon- en opvanglocaties voor asielzoekers, statushouders, Oekraïners en spoedzoekers 
    Wij hebben niet voldoende capaciteit en/of kennis beschikbaar. Voor deze rol willen wij inhuren.

Takenpakket
De onderstaande werkzaamheden behoren tot de opdracht en maken onderdeel uit van de prijslijst:

  • Maken en meedenken over communicatieplannen incl. participatie en stakeholdersanalyses;

  • sentiment en omgevingsinformatie inzichtelijk maken; 

  • organisatie van bewonersbijeenkomsten en participatietrajecten 

  • zorgen dat informatie via de gemeentelijke kanalen up to date is en blijft;

  • communicatiemiddelen maken zoals Q&A’s, nieuws/persberichten, uitnodigingen, brieven, nieuws/persberichten etc;

  • overleg en afstemming met betrokkenen in team Communicatie & team Wonen;

  • beheren van de mailbox tijdelijkehuisvesting.

De genoemde werkzaamheden worden uitgevoerd door de door u aangedragen kandidaat.

Planning
Houdt rekening met de gestelde planning in Mercell. Let op: de interviews staan gepland op maandag 26 mei. Houd hier alvast rekening mee in uw agenda.

CV-eisen
Benoem, naam, telefoonnummer en e-mailadres. Verder neemt u ook op in het CV van uw kandidaat:

  • Mogelijke startdatum;

  • Beschikbaar aantal uren;

  • Toelichting t.a.v. eisen, wensen en competenties;

  • Eventuele lopende opleidingen;

  • Reeds geplande vakanties;

  • Minimaal één referentie van een vergelijkbare functie, uitgevoerd in de afgelopen 5 jaar.


Eisen

  • Ervaring: Minimaal 3 tot 5 jaar werkervaring bij de (semi) overheid in een soortgelijke functie is vereist. 

  • Beschikbaarheid: Je bent ten minste 4 dagen per week beschikbaar, waarvan minimaal twee dagen op kantoor. Dit stelt je in staat om snel te schakelen met de gemeentelijke organisatie. 

Competenties

De kandidaat moet beschikken over de volgende competenties:

  • Communicatief zeer vaardig;

  • kennis van het communicatie vak;

  • flexibiliteit;

  • zelfstandigheid.

Aanbiedingen van kandidaten worden beoordeeld op zowel eisen, wensen als competenties. Wanneer er niet wordt voldaan aan een eis, komt de kandidaat niet in aanmerking voor de opdracht (knock-out). Daarna wordt er beoordeeld op de wensen en competenties. In de aanbieding van de kandidaten moeten eisen, wensen en competenties plus de mate waarin hieraan voldaan wordt expliciet benoemd worden.

Gunningscriteria

  • In verband met de emoties en sentimenten die bij deze opgaven komen kijken is ervaring met soortgelijke opgaven gewenst.  

  • In Noord-Holland Noord wonen is een pre, vanwege de kennis van de cultuur van onze regio. 

  • Je hebt affiniteit met het onderwerp: woningen realiseren voor diverse doelgroepen 

  • Je maakt gemakkelijk contact zowel intern als extern. 

  • Je vindt het leuk om met diverse doelgroepen te werken zoals met bewoners, woningcorporaties en het COA. 

  • Je herkent jezelf in onze kernwaarden en het werken bij onze organisatie.  

Zij zijn de uitgangspunten van onze organisatie en staan voor de manier waarop we met elkaar en met alle externe partijen omgaan. Uw kandidaat beschouwd onze kernwaarden als zijn/haar eigen.

Aanvullende informatie

  •  Gebruik van eigen devices
    De Opdrachtgever stelt geen devices (laptop's en mobiele telefoons) ter beschikking aan ingehuurd personeel. De kandidaat en uitlener dienen hiermee rekening te houden.

  • Looptijd
    De opdracht heeft een flexibele startdatum en kent een initiele contractperiode van 12 maanden met optie tot verlenging (zie kopje 'Verlenging'). De startdatum is voorzien op zn vroegst vanaf maandag 09 juni 2025 en voor 14 juli 2025. 

    Het maximaal aantal uur is 36 uur per week. 

  • Verlenging
    De opdracht kan twee keer met een periode van zes maanden worden verlengd. Het verlengen van de opdracht wordt beoordeeld aan de hand van de beschikbare capaciteit in het team, evaluatiegesprekken en de mate waarin opdrachtgever een verlenging nodig acht.

  • Plafond uurtarief
    €90,-- per uur all in tarief exclusief btw.
    Inschrijvingen boven het plafondtarief leiden tot uitsluiting van verdere deelname aan deze mini competitie.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur