Beleidsmedewerker Ruimtelijke Ordening

Gemeente Hof van Twente

De Hofte 7, 7471 DK Goor, Nederland

Sluit vandaag
om 16:00
Geen maximum 32-36 Overijssel

Begindatum:

7 jul 2025

Einddatum:

1 feb 2026

Uren per week:

32 - 36

Publicatiedatum:

4 jul 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Voor de gemeente Hof van Twente zijn wij op zoek naar een junior beleidsmedewerker Ruimtelijke Ordening. Ben jij een startende professional met affiniteit voor de fysieke leefomgeving en wil je bijdragen aan ruimtelijke ontwikkelingen in een dynamische plattelandsgemeente? Dan is dit jouw kans om ervaring op te doen in een veelzijdige en leerzame functie.

Als junior beleidsmedewerker draag je bij aan het beoordelen en begeleiden van ruimtelijke initiatieven van inwoners, ondernemers en maatschappelijke organisaties. Je denkt actief mee over de (on)mogelijkheden aan de keukentafel, waarbij je oog hebt voor de menselijke maat én de beleids- en juridische kaders.

Je werkt mee aan het opstellen en uitvoeren van ruimtelijk beleid en zorgt ervoor dat plannen worden getoetst aan relevante wet- en regelgeving, zoals de Omgevingswet. Daarbij heb je oog voor een integrale benadering: je stemt plannen af met vakspecialisten op het gebied van onder meer milieu, verkeer, cultuurhistorie en duurzaamheid. Ook neem je de samenwerking met het bestuur serieus en weet je hoe je beleidsvoorstellen helder en toegankelijk presenteert.

Kandidaat omschrijving

  • Affiniteit met ruimtelijke ordening en/of gebiedsontwikkeling.

  • Een afgeronde hbo- of wo-opleiding, bijvoorbeeld in de richting van Planologie, Ruimtelijke Ontwikkeling, Stedenbouw of Bestuurskunde.

  • Sterke communicatieve vaardigheden: je kunt schakelen tussen inwoners, collega’s en bestuurders.

  • Een samenwerkingsgerichte houding: je zoekt actief de verbinding met collega’s en denkt in oplossingen.

  • Een leergierige en nieuwsgierige instelling: je wilt je inhoudelijk en persoonlijk ontwikkelen binnen het vakgebied.

  • Bij voorkeur enige ervaring met de praktijk van ruimtelijke plannen (bijvoorbeeld via stage of traineeship), maar dit is geen harde eis.

Wij bieden

  • Een leerzame opdracht in een open en betrokken gemeentelijke organisatie.

  • De kans om ervaring op te doen in een vakgebied met maatschappelijke impact.

  • Een werkomgeving waar ruimte is voor begeleiding en ontwikkeling.

  • Mogelijkheid tot hybride werken in overleg.

Eisen

  1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;

  2. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van Ruimtelijke Ontwikkeling of Ruimtelijke Ordening;

  3. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als beleidsmedewerker of beleidsadviseur op het gebied van ruimtelijke ontwikkeling binnen een gemeentelijke instelling;

Wensen en competenties

Wensen

  1. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als beleidsmedewerker of beleidsadviseur op het gebied van ruimtelijke ontwikkeling of ruimtelijke ordening in de afgelopen 10 jaar binnen een gemeentelijke instelling (20 punten);

  2. Aantoonbare werkervaring met het formuleren van heldere adviezen in ruimtelijke projecten en het toelichten daarvan aan college en/of gemeenteraad (40 punten);

  3. Aantoonbare werkervaring in een bestuurlijke omgeving met politieke invloeden (beschrijf dit duidelijk met een voorbeeld in het cv) (20 punten).

Competenties

  • Tactisch gedrag

  • Motiveren

  • Resultaatgericht werken

  • Samenwerken

  • Overtuigen

Organisatie en team

Werken bij onze gemeente betekent werken bij een plattelandsgemeente waar we met trots met elkaar en samen met onze inwoners werken aan de Hof van morgen. Wij stimuleren dan ook graag jouw professionaliteit, creativiteit en servicegerichtheid. Zo draag jij bij aan de maatschappelijke opgave vanuit jouw rol, expertise en verantwoordelijkheden! Als lerende organisatie bieden we onze werknemers de mogelijkheid om zichzelf (verder) te ontwikkelen.  

Als Hof van Twente zijn we trots om bij te mogen dragen aan de maatschappij, ieder op zijn of haar eigen manier. We werken met enthousiasme, korte lijnen, betrokkenheid, integraal en vooral met plezier. Hof van Twente is een gemeente voor iedereen!  

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever worden op een later moment gepland. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo snel mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 7 juli 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

 
Functieschaal  
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 8. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.  

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier.  

CV-eisen  
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.  

Werkdagen  
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: ma/di/wo/do/vr  
Is hybride werken mogelijk: Ja  

Overige informatie
Gemeente Hof van Twente heeft er voor gekozen om de externe partij als broker in te zetten. Na gunning verzorgt de externe partij derhalve de contractafhandeling, urenregistratie en facturatie. Dit betekent dat u een overeenkomst afsluit met de externe partij. U zal in casu factureren aan de externe partij middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding. Door in te schrijven gaat u ermee akkoord middels deze constructie de opdracht uit te voeren.  

  • Voor het uitvoeren van de opdracht is afgifte van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) een vereiste.  

  • Uitzend-/ en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculpatie als gesteld in de wijziging leidraad invordering nr. BLKB2012/1062M.  

  • BYOD (bring your own device) is voor deze opdracht niet van toepassing.   

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi)

  • Indexatie:
    Het uurtarief kan niet worden gewijzigd gedurende de gecontracteerde periode inclusief eventuele (afgesproken) verlengingen. Indien na twee jaar de inhuuropdracht wordt verlengd, dan is het mogelijk om het uurtarief te indexeren conform het CPI van de desbetreffende maand waarin de laatste verlenging eindigt.

  • Overnemen van kandidaat:
    Indien de Opdrachtgever de kandidaat in dienst wil nemen, hetzij gedurende of na afloop van de inhuuropdracht, dan legt Opdrachtnemer geen belemmeringen in de weg voor de totstandkoming van een arbeidsovereenkomst tussen de Opdrachtgever en kandidaat mits de kandidaat minstens 26 weken werkzaamheden heeft verricht voor Opdrachtgever. Hierbij is Opdrachtgever geen vergoeding verschuldigd is aan Opdrachtnemer.

    Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 25% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer.  

    Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die niet is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 55% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer.  

Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Gemeente Hof van Twente mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de Gemeente Hof van Twente. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). Gemeente Hof van Twente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is). 

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl of met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur