Logo van Gemeente Hilversum
Logo van Gemeente Hilversum

Subsidiemedewerker /Adviseur Cultuur

Dudokpark 1, 1217 JE Hilversum, Nederland

Sluit over 12 dagen

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

28 nov 2025
Opdracht tarief Geen maximumOpdracht uren 24

Omschrijving

Gevraagd is ondersteuning voor cluster Cultuur, met een specifieke aandacht voor subsidies (verlenen, beschikken, vaststellen & processen). Er ligt op dit moment veel werk en in meerdere gevallen ook achterstallig werk. We zijn op zoek naar iemand die in eerste instantie kan helpen met het wegwerken van achterstanden in subsidies, als vliegende keep kan optreden op vragen die voorzien en onvoorzien op het team afkomen, gerelateerd aan subsidieprocessen en de inrichting en afhandeling daarvan. Kennis van hoe subsidietrajecten werken en dit kunnen (re)organiseren, van registratie tot en met de afhandeling is belangrijk. Dit proces (her)organiseren en verder stroomlijnen behoort, na het wegwerken van de achterstanden, tot de werkzaamheden. Het is een pre als je de culturele sector van Hilversum kent, maar geen must.

Eisen

  • Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor;
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar als adviseur cultuur binnen een gemeente;
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 2 jaar met (cultuur)subsidies binnen een overheidsorganisatie;
  • Aantoonbare werkervaring met inrichtingsvraagstukken op gebied van subsidies en/of cultuur en bijbehorende voorbereiding van besluitvorming door het opstellen van college- en/of raadsvoorstellen.
  • Aantoonbare werkervaring met het inhoudelijk lezen en vertalen van jaarrekeningen, begrotingen en overige financiële aspecten.

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als adviseur cultuur in de afgelopen 5 jaar binnen een gemeente;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met (cultuur)subsidies;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met cultuurbeleid en toeleiding naar college en raad;
  • Beschikbaar per 1 januari 2026 voor 24 uur per week gedurende gehele opdracht inclusief mogelijke verlengingen;
  • Een door de kandidaat zelf geschreven motivatie, waarin hij concreet toelicht waarom juist deze opdracht voor hem geschikt is. En hoe hij/zij de opgedane werkervaring in zal zetten voor een succesvolle inzet en afronding.

Competenties

  • Communicatief vaardig
  • Een prettige collega met oog voor details
  • Een goed gevoel voor bestuurlijke en politieke context
  • Ervaring met het werken binnen een gemeentelijke organisatie
  • Werkt gestructureerd, planmatig
  • Kan zaken afronden
  • Projectmatig ingesteld
  • Zelfstandig kunnen werken
  • Goed kunnen samenwerken in het team
  • Verbindend / samenwerkend
  • Oog voor detail, structuur en overzicht

Organisatie en team

We werken voor Hilversum, de mediastad van Nederland

Een groene tuinstad, met rijke historie, waar meer dan 93.000 unieke inwoners hun leven op eigen wijze vormgeven. Voor hen zijn we de meest nabije overheid; bereikbaar en toegankelijk. Open en nieuwsgierig, geven altijd antwoord en doen wat nodig is.

We zijn toegankelijk en betrouwbaar, transparant en realistisch in de afspraken die we maken. In onze werkwijzen zoeken we de balans tussen maatwerk en eenvoud. Maken slim gebruik van technologie, data en stellen dit zoveel mogelijk beschikbaar.

Bovenal doen we het samen, sluiten aan op wat er in de stad en in de regio gebeurt en zoeken de dialoog en de samenwerking. Met ons vakmanschap zijn we een betrouwbare partner.

Onze kernwaarden zijn dan ook Vertrouwen, Eenvoud, Betrokkenheid, Professioneel, Inclusief en Duurzaam.

We willen blijven leren en innoveren met het vizier op de stad.
Elke dag willen we dit waarmaken.
En als dat een keer niet lukt, spreek ons er dan op aan. Als je bij ons werkt, kun je zijn wie je bent, ongeacht je achtergrond, hoe je eruitziet en van wie je houdt.

Bij het cluster cultuur van de gemeente Hilversum hebben we deze leuke tijdelijke opdracht. Het team bestaat nu uit vier medewerkers (van collectiebeheer, tot subsidies, tot beleidsadvies) We streven in het team naar een diversiteit aan kennis, achtergrond en ervaring. In die samenstelling zijn we op zoek naar een subsidiemedewerker/adviseur op het gebied van cultuursubsidies die kan ondersteunen in het behandelen van subsidies, het wegwerken van achterstanden en ons kan helpen bij het actualiseren van subsidieregelingen en de verdere inrichting van onze nieuwe meerjaren subsidiesystematiek.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 17 december 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 15 december 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Hybride werken: Ja

De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg, maar in ieder geval op dinsdag en/of donderdag

Functieschaal

Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via nina.dejong@kbenp.nl of met Ernst Schoneveld via ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, do, vr