Logo van Gemeente Hilversum
Logo van Gemeente Hilversum

Medewerker Burgerzaken

Dudokpark 1, 1217 JE Hilversum, Nederland

Sluit over 4 dagen

Begindatum:

1 jan 2026

Einddatum:

1 apr 2026

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

5 dec 2025
Opdracht tarief 85Opdracht uren 32
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Opdracht

Per 1/1/2026 zullen de Gemeente Hilversum en de Gemeente Wijdemeren ambtelijk fuseren. Vanaf 1/1/2027 zullen de gemeenten volledig fuseren. In het tussenjaar 2026 zal de dienstverlening van Burgerzaken Wijdemeren nog plaatsvinden op de fysieke locatie van Wijdemeren. Om de dienstverlening van Burgerzaken in 2026 goed te laten verlopen, zoekt Gemeente Hilversum voor haar locatie Wijdemeren een allround Medewerker Burgerzaken voor 32 uur (ma di woe do vrij).

Werkzaamheden
Medewerker zal verantwoordelijk zijn voor werkzaamheden aan de balie zoals het aanvragen en verwerken van residocumenten, rijbewijzen, uittreksels en VOGs. Daarnaast zal medewerker ook worden ingezet voor het verwerken van aangiftes, hervestigingen, 1e inschrijvingen, geboorte aangifte, overlijden, huwelijksakte, meldingen voorgenomen huwelijk, gezag, info naturalisatie, naturalisatie.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar als medewerker burgerzaken binnen een gemeente;
  • Aantoonbare werkervaring met Microsoft Office, iBurgerzaken en Key2 burgerzaken;
  • Aantoonbaar beschikbaar per 2 januari 2026 voor 32 uur per week vastgesteld op Ma,Di,Wo,Do en Vrij.

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 7 jaar aantoonbare werkervaring als medewerker burgerzaken binnen een gemeente;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met Microsoft Office, iBurgerzaken en Key2 burgerzaken;
  • Een maximum uurtarief tot €75,- (excl. BTW) wordt als meest gunstig beoordeeld.

Competenties

  • Competenties worden nader getoetst tijdens het selectiegesprek. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren.

Organisatie en team

Organisatie

We werken voor Hilversum, de mediastad van Nederland
Een groene tuinstad, met rijke historie, waar meer dan 93.000 unieke inwoners hun leven op eigen wijze vormgeven. Voor hen zijn we de meest nabije overheid; bereikbaar en toegankelijk. Open en nieuwsgierig, geven altijd antwoord en doen wat nodig is.

We zijn toegankelijk en betrouwbaar, transparant en realistisch in de afspraken die we maken. In onze werkwijzen zoeken we de balans tussen maatwerk en eenvoud. Maken slim gebruik van technologie, data en stellen dit zoveel mogelijk beschikbaar. Bovenal doen we het samen, sluiten aan op wat er in de stad en in de regio gebeurt en zoeken de dialoog en de samenwerking. Met ons vakmanschap zijn we een betrouwbare partner. Onze kernwaarden zijn dan ook Vertrouwen, Eenvoud, Betrokkenheid, Professioneel, Inclusief en Duurzaam. We willen blijven leren en innoveren met het vizier op de stad. Elke dag willen we dit waarmaken. En als dat een keer niet lukt, spreek ons er dan op aan. Als je bij ons werkt, kun je zijn wie je bent, ongeacht je achtergrond, hoe je eruitziet en van wie je houdt.

Gespreksinformatie

Gesprek

De beste drie kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren.

Planning

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 10 december 2025 om 10:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 9 december 2025 bericht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Hybride werken: Nee

Optie tot verlenging: 3x 1 maand

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 8. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: nee
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: ma di woe do vrij

Overige informatie

  • De gemeente verzoekt altijd om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG). Er wordt een VOG screening uitgevoerd conform de VOG screening van de gemeente Hilversum. De verwerkingstijd is maximaal 4 weken, en bij VOG-P screening maximaal 8 weken. De kosten van de VOG zullen ten alle tijden reeds verdisconteerd zijn in het aangeboden uurtarief.

  • We vergoeden geen reiskosten aan de inhuur kandidaat die voor Hilversum komt werken. In de marktuitvraag van de externe partij wordt gesteld dat het geoffreerde uurtarief inclusief de reiskosten woon-werkverkeer is. Eventuele reiskosten die gemaakt worden in opdracht van de gemeente Hilversum voor werk-gerelateerde afspraken kunnen gedeclareerd worden met het ‘DECLARATIE KOSTEN PERSONEEL EN DERDEN’.

  • ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr