Bekijk de opdracht ook op opdrachtinformatiemanagement.nl voor aanvullende ondersteuning binnen het vakgebied Informatiemanagement.

Functioneel beheerder Sociaal Domein

Dudokpark 1, 1217 JE Hilversum, Nederland

Sluit over 9 dagen
95 32 tot 36 Noord-Holland

Begindatum:

1 okt 2025

Einddatum:

1 jan 2026

Uren per week:

32 - 36

Publicatiedatum:

2 sept 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Het team Business IT ondersteuning (BIO) van de gemeente Hilversum bestaat uit 35 functioneel beheerders/ IT regisseurs die de organisatie ondersteunen bij het gebruik van de belangrijkste kernapplicaties. Binnen het domein Sociaal ondersteunen we de applicaties voor participatiewet, WMO, jeugdzorg, schuldhulpverlening en inkomen. Wegens de uitvoering van verschillende projecten zijn we op zoek naar tijdelijke versterking van het functioneel beheerders. Zo zijn we op dit moment een applicatie voor regie aan het implementeren en verschillende applicaties aan het overzetten naar SaaS oplossingen. Daarnaast bereiden we ons op een fusie met buurgemeente Wijdemeren voor. We zoeken daarom een ervaren functioneel beheerder met verstand van de sociaal domein processen, die in te zetten is voor operationeel beheer en in één of meerdere projecten. Je doet dit samen met 5 andere functioneel beheerders en twee IT-regisseurs.

Eisen

  • Een afgeronde opleiding op minimaal HBO bachelor niveau;

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als functioneel beheerder binnen het sociaal domein van een gemeente;

  • Aantoonbare werkervaring met suite4sociaal domein en suite4socialeregie van Centric;

  • Uiterlijk beschikbaar per 1 oktober 2025 voor gemiddeld 32 tot 36 uur per week;

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met suite4sociaal domein en suite4socialeregie van Centric (45 punten);

  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar met het implementeren van applicaties in de rol van functioneel beheerder (25 punten);

  • Aantoonbare werkervaring met fusies en/of harmonisatie van systemen inclusief datamigratie, benoem hiervan een voorbeeld in het cv (20 punten);

  • Maximaal tarief van €95,- excl btw en inclusief reiskosten woon-/ werkverkeer (10 punten).

Competenties

  • Goede communicatieve vaardigheden, je kunt goed schakelen in gesprekken met de leverancier (intern en extern) en de klant;

  • Stressbestendigheid bij het oplossen van problemen onder druk;

  • Je redeneert vanuit het proces en vertaalt dit naar mogelijke oplossingen;

  • Resultaatgericht en signaleert tijdig knelpunten.

Organisatie en team

We werken voor Hilversum, de mediastad van Nederland
Een groene tuinstad, met rijke historie, waar meer dan 93.000 unieke inwoners hun leven op eigen wijze vormgeven. Voor hen zijn we de meest nabije overheid; bereikbaar en toegankelijk. Open en nieuwsgierig, geven altijd antwoord en doen wat nodig is.

We zijn toegankelijk en betrouwbaar, transparant en realistisch in de afspraken die we maken. In onze werkwijzen zoeken we de balans tussen maatwerk en eenvoud. Maken slim gebruik van technologie, data en stellen dit zoveel mogelijk beschikbaar.

Bovenal doen we het samen, sluiten aan op wat er in de stad en in de regio gebeurt en zoeken de dialoog en de samenwerking. Met ons vakmanschap zijn we een betrouwbare partner.

Onze kernwaarden zijn dan ook Vertrouwen, Eenvoud, Betrokkenheid, Professioneel, Inclusief en Duurzaam.

We willen blijven leren en innoveren met het vizier op de stad.
Elke dag willen we dit waarmaken.
En als dat een keer niet lukt, spreek ons er dan op aan.

Als je bij ons werkt, kun je zijn wie je bent, ongeacht je achtergrond, hoe je eruitziet en van wie je houdt.

Team
Het team Business IT ondersteuning (BIO) van de gemeente Hilversum bestaat uit 35 functioneel beheerders/ IT regisseurs die de organisatie ondersteunen bij het gebruik van de belangrijkste kernapplicaties. Binnen het domein Sociaal ondersteunen we de applicaties voor participatiewet, WMO, jeugdzorg, schuldhulpverlening en inkomen. Je doet dit samen met 5 andere functioneel beheerders en twee IT-regisseurs.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op vrijdag 19 september 2025 vanaf 13:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 16 september 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Hybride werken: Ja

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: ma t/m vrij in overleg

Overige informatie

  • De gemeente verzoekt altijd om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG). Er wordt een VOG screening uitgevoerd conform de VOG screening van de gemeente Hilversum. De verwerkingstijd is maximaal 4 weken, en bij VOG-P screening maximaal 8 weken. De kosten van de VOG zullen ten alle tijden reeds verdisconteerd zijn in het aangeboden uurtarief.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

  • We vergoeden geen reiskosten aan de inhuur kandidaat die voor Hilversum komt werken. In de marktuitvraag van de externe partij wordt gesteld dat het geoffreerde uurtarief inclusief de reiskosten woon-werkverkeer is. Eventuele reiskosten die gemaakt worden in opdracht van de gemeente Hilversum voor werk-gerelateerde afspraken kunnen gedeclareerd worden met het ‘DECLARATIE KOSTEN PERSONEEL EN DERDEN’.

  • ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl of met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur