Logo van Gemeente Hilversum
Logo van Gemeente Hilversum

Consulent Leerlingenvervoer

Dudokpark 1, 1217 JE Hilversum, Nederland

Sluit over 4 dagen

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

8 - 16

Publicatiedatum:

1 dec 2025
Opdracht tarief Geen maximumOpdracht uren 8 - 16

Omschrijving

De gemeente zoekt tijdelijke ondersteuning in de vorm van een Consulent Leerlingenvervoer. De consulent wordt ingezet voor het behandelen van nieuwe aanvragen, het wegwerken van bestaande achterstanden en het borgen van een zorgvuldig, tijdig en rechtmatig beslisproces binnen het leerlingenvervoer. Het leerlingenvervoer is bedoeld voor kinderen die door een beperking, afstand of omstandigheden niet zelfstandig naar school kunnen reizen. De gemeente is verantwoordelijk voor een juiste beoordeling van elke aanvraag, gebaseerd op de lokale verordening en landelijke wet- en regelgeving.

De consulent is verantwoordelijk voor het volledig afhandelen van aanvragen voor leerlingenvervoer, inclusief het beoordelen, motiveren en administratief verwerken van besluiten. Daarnaast ligt er een duidelijke opdracht om achterstanden in het aanvraagproces snel, zorgvuldig en rechtmatig weg te werken.

Taken en verantwoordelijkheden

  • Beoordelen van aanvragen leerlingenvervoer
    • Controleren op volledigheid
    • Opvragen van aanvullende gegevens (schoolverklaringen, medische info, inkomensgegevens, etc.)
    • Uitvoeren van telefonische of fysieke intakegesprekken met ouders/verzorgers
  • Toepassen van relevante wet- en regelgeving
    • Beoordelen volgens de gemeentelijke verordening leerlingenvervoer
    • Toepassen van criteria zoals afstandsnormen, doelgroepen, begeleidingsbehoefte en passend onderwijs
  • Achterstanden wegwerken
    • Prioriteren van oude dossiers
    • Snel en zorgvuldig afhandelen van openstaande aanvragen
    • Voorkomen van toekomstige opstapeling door efficiente werkwijze
  • Contact onderhouden met ketenpartners
    • Ouders/verzorgers
    • Scholen (PO, (V)SO, voortgezet onderwijs, speciaal onderwijs)
    • Vervoersaanbieders of regiecentrale
  • Opstellen van besluiten en beschikkingen
    • Formuleren van duidelijke, juridisch correcte besluiten
    • Vastleggen van motivatie in het klantdossier
  • Dossiervorming & administratie
    • Zorgvuldige registratie in het zaaksysteem
    • Documenteren van overwegingen en besluitvorming

Eisen

  • Aantoonbare beschikbaarheid in verband met een spoedig start ter vervanging, voor 8-16 uur per week, gedurende de gehele opdracht inclusief verlengingen, benoem dit duidelijk in het CV;
  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als consulent leerlingenvervoer binnen een gemeentelijke organisatie;
  • Aantoonbare werkervaring met Civision Samenlevingszaken, Digitaal Leefplein (DLP) en i-Samenleving (Benoem dit duidelijk in het cv);

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als consulent leerlingenvervoer binnen een gemeentelijke organisatie;
  • Aantoonbare werkervaring met verordening leerlingenvervoer en de onderwijswetgeving, benoem duidelijk in het CV waar deze ervaring is opgedaan;
  • Aantoonbare werkervaring met complexe en/of gevoelige dossiers omtrent leerlingen vervoer, benoem duidelijk in het CV wat deze dossiers waren en de behaalde resultaten waren.

Competenties

  • Analytisch sterk en besluitvaardig
  • Communicatief vaardig (zowel mondeling als schriftelijk)
  • Sociaal en empathisch vermogen
  • Zelfstandig en teamgericht
  • Oplossingsgericht en stressbestendig
  • Politiek-bestuurlijke sensitiviteit

Organisatie en team

We werken voor Hilversum, de mediastad van NederlandEen groene tuinstad, met rijke historie, waar meer dan 93.000 unieke inwoners hun leven op eigen wijze vormgeven. Voor hen zijn we de meest nabije overheid; bereikbaar en toegankelijk. Open en nieuwsgierig, geven altijd antwoord en doen wat nodig is. We zijn toegankelijk en betrouwbaar, transparant en realistisch in de afspraken die we maken. In onze werkwijzen zoeken we de balans tussen maatwerk en eenvoud. Maken slim gebruik van technologie, data en stellen dit zoveel mogelijk beschikbaar. Bovenal doen we het samen, sluiten aan op wat er in de stad en in de regio gebeurt en zoeken de dialoog en de samenwerking. Met ons vakmanschap zijn we een betrouwbare partner. Onze kernwaarden zijn dan ook Vertrouwen, Eenvoud, Betrokkenheid, Professioneel, Inclusief en Duurzaam. We willen blijven leren en innoveren met het vizier op de stad.Elke dag willen we dit waarmaken.En als dat een keer niet lukt, spreek ons er dan op aan. Als je bij ons werkt, kun je zijn wie je bent, ongeacht je achtergrond, hoe je eruitziet en van wie je houdt.

Gespreksinformatie

Beoordeling

Stap 1: Beoordeling CVs op minimumeisen
Flextender beoordeelt de CVs op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie 5 CVs die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de CVs van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde gunningscriteria te beoordelen door Flextender.De 5 kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CVs van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties. De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste drie kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geinformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Planning

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op een nader te bepalen moment. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen hierover zo spoedig mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Optie tot verlenging: 2x4 maanden

VOG verplicht (licht regime)

Hybride werken mogelijk, aanwezigheid op kantoor minimaal 50%

Digitaal overleg via MS Teams

Werkdagen in overleg, bij voorkeur verspreid over de week

Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

We vergoeden geen reiskosten aan de inhuur kandidaat die voor Hilversum komt werken. In de marktuitvraag van Flextender wordt gesteld dat het geoffreerde uurtarief inclusief de reiskosten woon-werkverkeer is. Eventuele reiskosten die gemaakt worden in opdracht van de gemeente Hilversum voor werk-gerelateerde afspraken kunnen gedeclareerd worden met het DECLARATIE KOSTEN PERSONEEL EN DERDEN.

Bring your own device is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr