Kwaliteitsmedewerker sociaal domein

Vrijthof 10, 5081 CA Hilvarenbeek, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
80 24 Noord-Brabant

Begindatum:

17 feb 2025

Einddatum:

17 aug 2025

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

28 jan 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

We zijn op zoek naar jou!
Voor de afdeling Samenleving, team Sociaal domein zijn wij op zoek naar een ervaren

Kwaliteitsmedewerker sociaal domein
24-32 uur per week
per direct voor periode van 6 maanden  (optie tot verlenging)

Met de decentralisatie van de taken op het gebied van Jeugd, Wmo en Participatie heeft de gemeente ‘het gereedschap’ gekregen om het uiteindelijke doel, de transformatie naar een participatiesamenleving, vorm te kunnen geven. Deze transformatie vraagt om een andere manier van werken waarbij er naast systeemwaarden als efficiency, regels, controle en beheersing meer aandacht komt voor menswaarden als vertrouwen, keuzevrijheid en kwaliteit.
In de afdeling Samenleving werken beleid en uitvoering nauw met elkaar samen waarbij ‘de bedoeling’ centraal staat. Als kwaliteitsmedewerker ben je een verbindende schakel tussen consulenten maatschappelijke ondersteuning en jeugd, beleidsmedewerkers en toegangsmedewerkers. Je valt onder de afdeling Samenleving.

Wat ga je doen?

  • Concretisering van beleidsregels (regionaal en lokaal) en praktische vertaalslag maken hierin.

  • Vraagbaak en sparringpartner voor consulenten maatschappelijke ondersteuning en jeugd, beleidsmedewerkers en toegangsmedewerkers.

  • Beschrijven en optimaliseren van werkprocessen en opstellen van werkinstructies.

  • Signaleren van trends binnen de uitvoering en inhoudelijke vertaling van praktijkervaringen.

  • Toetsen van rapportages, brieven en beschikkingen.

  • Afhandeling van bezwaar- en beroepschriften.

  • Bijdrage leveren aan de interne controle.

Wat verwachten wij van jou?
Functie-eisen

  • Minimaal een afgeronde hbo-opleiding, bij voorkeur in de richting van sociaal-juridisch.

  • Relevante werkervaring als kwaliteitsmedewerker (niet als wmo-consulent).

  • Kennis van de WMO, Jeugdwet, Participatiewet, Algemene Wet Bestuursrecht en overige relevante regelgeving.

  • Ervaring in het coachen van collega’s, met name op kennisbevordering en inhoud.

  • Werkervaring en kennis van de regio Hart van Brabant en bij voorkeur kennis van de regio Goirle, Oisterwijk en Hilvarenbeek (GHO).

Persoonskenmerken
Je dient te beschikken over de volgende competenties:

  • goede mondelinge communicatie en presentatie

  • overtuigingskracht

  • samenwerken

  • resultaatgerichtheid.

Kerncompetenties gemeente Hilvarenbeek:

  • continu leren

  • eigenaarschap

  • planmatig werken

  • verplaatsen in de klant en hiernaar handelen.

Eisen

  • In verband met de wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (DBA) kan, vanwege de aard van de opdracht, deze opdracht niet ingevuld worden door een ZZP’er. Geïnteresseerde ZZP’ers kunnen zich uitsluitend in loondienst laten detacheren via een bureau. Doorleenconstructies (met een modelovereenkomst) zijn daarbij niet toegestaan.

  • Kandidaat voldoet aan de in de functiebeschrijving genoemde opleidingseis. Dit moet blijken uit de CV.

  • Kandidaat heeft kennis van de WMO, Jeugdwet, Participatiewet en Algemene Wet Bestuursrecht.

Wensen

  • Kandidaat heeft relevante werkervaring als kwaliteitsmedewerker (niet als wmo-consulent). Dit moet blijken uit de CV.

  • Kandidaat beschikt over de in de functiebeschrijving genoemde competenties. Dit wordt getoetst in een persoonlijk gesprek.

  • Kandidaat heeft ervaring in het coachen van collega’s, met name op kennisbevordering en inhoud

  • Kandidaat heeft werkervaring en kennis van de regio Hart van Brabant en bij voorkeur kennis van de regio Goirle, Oisterwijk en Hilvarenbeek (GHO).

  • Kandidaat past binnen het team. Dit wordt getoetst in een persoonlijk gesprek.

  • Is kandidaat in staat op de in de aanvraag genoemde startdatum te starten met de opdracht?

  • Is kandidaat beschikbaar voor het aantal uren per week zoals in de aanvraag is aangegeven?

  • Kandidaat beschikt over 1 of meer referenties

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.