Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Gemeente Heerenveen
Logo van Gemeente Heerenveen

Senior Inkoopadviseur

Crackstraat 2, 8441 ES Heerenveen, Nederland

Sluit over 9 dagen

Begindatum:

1 jan 2026

Einddatum:

31 dec 2026

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

25 nov 2025
Opdracht tarief 135Opdracht uren 24
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Opdracht omschrijving

Ben jij een ervaren technisch inkoopadviseur die graag impact wil maken op de inkoopprocessen van een ambitieuze gemeente? Wil je jouw technische expertise inzetten voor (Europese) aanbestedingen en complexe civieltechnische projecten? Dan ligt er een uitdagende interim opdracht voor je klaar!

De gemeente Heerenveen zoekt een technisch inkoopprofessional die (Europese) aanbestedingsprocedures voor leveringen, diensten en werken uitvoert binnen het domein Leefomgeving. De nadruk ligt hierbij op civieltechnische werken, waarbij jij als technisch inkoopadviseur de sparringpartner bent van de technische projectleider. Ervaring met technische inkoop, contractvorming en het begeleiden van aanbestedingen in een civieltechnische omgeving is essentieel.

Verantwoordelijkheden

  • Is sparringpartner voor de technisch projectleider op gebied van contractkeuze (UAV, UAV-GC, bouwteam).
  • Bepaald in samenspraak met de technisch projectleider de aanbestedingsprocedure.
  • Stelt aanbestedingsstukken op en gebruikt daarvoor de formats van de gemeente.
  • Begeleidt (Europese) aanbestedingsprocedures conform het gemeentelijke inkoopbeleid en wet- en regelgeving, inclusief duurzaam aanbesteden, social return en MKB-participatie.
  • Bewaakt de voortgang van het aanbestedingsproces.
  • Handelt de aanbestedingen en inkoopacties volledig digitaal af in TenderNed.
  • Geeft gevraagd en ongevraagd (algemeen) contract- en inkoopadvies.
  • Zorgt er voor dat er doelmatig en rechtmatig wordt aanbesteed.

Eisen

  • De kandidaat is inzetbaar vanaf 1 januari 2026 tot en met 31 december 2026 voor 24 uur per week.
  • U voegt een cv van bij voorkeur 3 pagina's A4 toe.
  • Minimaal 10 jaar recente en aantoonbare ervaring met het begeleiden van inkoop- en (Europese) aanbestedingstrajecten binnen een gemeentelijke (of vergelijkbare) context.
  • Minimaal 10 jaar recente en aantoonbare ervaring met contractvoorbereiding en aanbestedingen van UAV-, UAV-GC en bouwteam projecten.
  • Aantoonbare kennis van de Aanbestedingswet 2012 en Europese aanbestedingsregels.
  • Kandidaat is in het bezit van HBO diploma civiele techniek, aangevuld met vakgerichte cursussen/opleidingen.
  • Kandidaat is in het bezit van een specialisatieopleiding op gebied van aanbestedingsrecht.
  • Kennis van en ervaring met TenderNed inclusief de volledige digitale afhandeling van aanbestedingen via TenderNed.
  • Uurtarief Maximaal: € 135,00.

Wensen en competenties

Wensen

  • Ervaring met duurzaam aanbesteden en social return.

Competenties

  • Klantvriendelijke en dienstverlenende instelling.
  • Je bent gericht op samenwerking.
  • Je kan zelfstandig werken.
  • Je zet de behoeften van de projectleider om in een concrete en uitvoerbare aanbestedingsprocedure.
  • Communiceren doe je vlot en begrijpelijk op verschillende niveaus.
  • Je bent goed in het bewaken van planning en voortgang.
  • Je organiseert je werk op een efficiënte manier en vertrouwt op je werkwijze en gemaakte keuzes.

Organisatie en team

De gemeente Heerenveen zoekt een technisch inkoopprofessional die (Europese) aanbestedingsprocedures voor leveringen, diensten en werken uitvoert binnen het domein Leefomgeving. De nadruk ligt hierbij op civieltechnische werken, waarbij jij als technisch inkoopadviseur de sparringpartner bent van de technische projectleider. Ervaring met technische inkoop, contractvorming en het begeleiden van aanbestedingen in een civieltechnische omgeving is essentieel.

Gespreksinformatie

De gesprekken vinden plaats op 9 december in de middag. Wij vragen je daar rekening mee te houden.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Uitvoeringsvoorwaarde:

Door de specifieke aard van deze opdracht en de voorwaarden vanuit de Wet deregulering beoordeling arbeidsrelaties (DBA) bestaat het risico op een fictieve dienstbetrekking. Om deze reden komen zelfstandigen zonder personeel (ZZP'ers) en BV's met uitsluitend een directeur-grootaandeelhouder niet in aanmerking om (rechtstreeks) op deze opdracht in te schrijven. Inschrijving door een zelfstandige zonder personeel of een BV met alleen een directeur-grootaandeelhouder zal leiden tot uitsluiting van de opdracht.

De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd met 4 x 6 maanden. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de DAS procedure. Dit kan betekenen dat de startdatum van de opdracht wordt opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr