Juridisch beleidsmedewerker Omgevingsrecht

Crackstraat 2, 8441 ES Heerenveen, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
100 20-36 Friesland

Begindatum:

1 apr 2025

Einddatum:

31 dec 2025

Uren per week:

20-36

Publicatiedatum:

12 mrt 2025

Omschrijving van de opdracht
Aan de slag met interessante juridisch planologische opgaven in de meest dynamische gemeente van Friesland? Dan is deze vacature iets voor jou! Onze collega’s van team Omgevingsrecht zijn namelijk op zoek naar een collega die hen tot het einde van dit jaar komt versterken, met een optie tot verlenging.

Als juridisch beleidsmedewerker Omgevingsrecht werk je aan het ‘regelen’ van grote en kleine juridisch planologische zaken, zoals faciliteren van ontwikkelingen in de vorm van OPA's (voor gebruikswijzigingen) en BOPA’s het doorlopen van de procedure voor deze plannen.

Verantwoordelijkheden

  • Maken van adviezen aan burgemeester en wethouders en maak je de benodigde voorstellen aan de gemeenteraad.

  • Vertegenwoordiging van de gemeente in juridisch planologische zaken bij de Raad van State, rechtbank, andere overheden en externe partijen.

  • Adviseren bij (interne en externe) vragen die te maken hebben met juridisch planologisch beleid, o.a. bij (bouw)plannen die niet passen in het Omgevingsplan (en eerst nog het bestemmingsplan)

  • Coördineren en/of beoordelen van vergunningsaanvragen en het voorbereiden van de besluitvorming hiervoor.

  • De beoordeling of er al dan niet kan worden meegewerkt aan een initiatief, het adviseren en de afstemming af over diverse juridische vraagstukken op het terrein van het omgevingsrecht.

  • De behandeling van zienswijzen, bezwaar- en beroepschriften en verzoeken om voorlopige voorziening.

Beschikbaarheid
De kandidaat is inzetbaar vanaf 1april 2025 tot en met 31 december 2025 voor 20-36 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

Eisen

  1. U voegt een cv van maximaal 5 pagina's A4 toe. U dient gebruik te maken van het bijgevoegde template en alle gevraagde onderdelen in te vullen.

  2. Minimaal 2 jaar ervaring in een vergelijkbare functie

  3. Minimale afgeronde HBO-opleiding

  4. Ervaring in een politiek-bestuurlijke omgeving als een gemeente

  5. Ervaring met software voor het maken en publiceren van plannen

  6. Het maximum uurtarief is € 100,00.

Gunningscriteria / wensen

  1. Afgeronde juridische opleiding
    10 %

  2. Je hebt kennis van relevante wetgeving
    30 %

  3. Je bent goed op de hoogte van de inhoud van de Omgevingswet, de trends in het vakgebied ruimtelijke ordening en in de jurisprudentie
    40 %

  4. Je hebt ervaring met het voorbereiden en (laten) opstellen van beleidsstukken op het gebied van ruimtelijke ontwikkeling
    20 %

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.