Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Juridisch beleidsmedewerker handhaving

Crackstraat 2, 8441 ES Heerenveen, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
Geen limieten 32 tot 36 Friesland

Begindatum:

1 nov 2024

Einddatum:

1 mrt 2025

Uren per week:

32 tot 36

Publicatiedatum:

24 okt 2024

Omschrijving van de opdracht
Als juridisch (beleids)medewerker Handhaving geef je juridische adviezen aan je collega’s en zoek je naar (informele) oplossingen op het gebied van handhaving binnen de Wabo/Omgevingswet, de APV, bijzondere wetten, de overige wet- en regelgeving en waar nodig de Wet Kinderopvang. 

De werkzaamheden zijn gevarieerd; het gaat over (illegale) bouw en gebruik, brandveiligheid  milieuovertredingen tot overtredingen in de APV. Je behandelt klantvragen, klachten en verzoeken om handhaving en handelt Woo-verzoeken af. 

Je stelt bestuursrechtelijke sancties en invorderingsbeschikkingen op. Je beoordeelt en analyseert nieuwe wet-en regelgeving, vertaalt dit naar beleid en neemt hierin ook je collega’s mee. 

Daarnaast stel je verweerschriften op en vertegenwoordig je de gemeente bij de adviescommissie bezwaarschriften, de rechtbank en de Raad van State.

Verantwoordelijkheden
In deze functie pak je zelfstandig zaken op in samenwerking met zowel interne als externe ketenpartners. We verwachten dat je deze zaken vlot behandelt. Jouw aanpak kenmerkt zich door in gesprek te gaan met betrokken inwoners of bedrijven en met oog voor de menselijke maat tot een oplossing te komen voor de situatie binnen de kaders van de wet- en regelgeving. 

De functie van juridisch (beleids)medewerker valt onder de afdeling Veiligheid, Vergunningen, Toezicht en Handhaving in het team Omgevingszaken. Als juridisch (beleids)medewerker handhaving houd je je bezig met alle juridische aspecten van de handhaving. Onze benaderingswijze bij het toezicht en handhaving kenmerkt zich door een preventieve en communicatieve aanpak, om zo tot het gewenste naleefgedrag te komen en juridische procedures te voorkomen

Beschikbaarheid
De kandidaat is inzetbaar vanaf 1 november 2024 tot 1 maart voor 32 tot 36 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

Eisen

  • U voegt een cv van maximaal 3 pagina's A4 toe. U dient gebruik te maken van het bijgevoegde template en alle gevraagde onderdelen in te vullen.

  • Minimaal 1 jaar ervaring als handhavingsjurist bij een gemeente

  • Afgeronde hbo opleiding juridisch

Wensen

  • Hbo-juridisch aangevuld met cursussen op gebied van handhaving binnen het fysiek domein (30%)

  • Minimaal 3 jaar ervaring op gebied van handhaving fysiek domein (60%)

  • Ervaring vertegenwoordigen gemeente bij juridische procedures (10%)

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl of met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.