Logo van Gemeente Hardenberg
Logo van Gemeente Hardenberg

Projectleider gebiedsontwikkeling bedrijventerreinen

Stephanuspark 1, 7772 HZ Hardenberg, Nederland

Sluit over 32 dagen

Begindatum:

1 feb 2026

Einddatum:

30 jan 2027

Uren per week:

28

Publicatiedatum:

12 dec 2025
Opdracht tarief 129Opdracht uren 28
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Opdracht

Als projectleider gebiedsontwikkeling werk je aan verschillende ruimtelijke ontwikkelingsprojecten voor nieuwe bedrijventerreinen. Je werkt aan de ruimtelijke planprocedures, het realiseren van nieuwe bedrijventerreinen en inbreidingsplannen, stedelijke gebiedstransformaties of de herinrichting van de openbare ruimte op of rondom bedrijventerreinen. Je bewaakt de voortang, budget, kwaliteit en de informatievoorziening van de projecten.

Werkzaamheden en verantwoordelijkheden

  • Je bent integraal verantwoordelijk voor het behalen van de projectresultaten, het goed functioneren van een projectteam en voor de samenhang en afstemming tussen de verschillende deelprojecten.

  • Je bent verantwoordelijk voor het opstellen en bewaken van projectplannen, leiding geven aan multidisciplinaire projectteams en coördineren van werkzaamheden.

  • Je draagt zorg voor de afstemming van en keuzes tussen factoren tijd, geld, kwaliteit en communicatie en maakt daarover afspraken met je ambtelijk opdrachtgever.

  • Je onderhoudt relaties met en tussen de afdelingen van de bijdragende organisatieonderdelen. Je coördineert inhoudelijke werkzaamheden die elders worden geïnitieerd en uitgevoerd of zijn uitbesteed aan adviesbureaus.

  • Je adviseert over publiek-private samenwerking bij gebiedsontwikkelingsprojecten en over de werkvelden grondzaken, vastgoed, privaatrecht en aanbestedingsrecht.

  • Je onderhoudt contact met interne en externe stakeholders en verzorgt samen met je ambtelijk opdrachtgever de afstemming met de betrokken wethouders.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;

  • Aantoonbare afgeronde wo master opleiding;

  • Minimaal 8 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 15 jaar als projectleider-ontwikkelaar in ruimtelijke projecten binnen de overheid;

  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar met ontwikkeling van bedrijventerreinen, ruimtelijke planprocedures en duurzaam bouwen waaronder energievoorziening en stikstofbeleid (maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv).

Wensen en competenties

Wensen

  • Aantoonbare afgeronde wo master opleiding in de richting van Technische Planologie of Bouwkunde (15 punten);

  • Minimaal 10 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 15 jaar als projectleider / ontwikkelaar in ruimtelijke projecten (ervaring met de ontwikkeling van bedrijventerreinen is een belangrijpe pré) binnen een gemeentelijke organisatie (30 punten);

  • Aantoonbare werkervaring met project-, proces en programmamanagement met ruimtelijke en/of gebiedsontwikkeling (10 punten);

  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar met het opstellen en bewaken van projectplannen / ontwikkelingsplannen (15 punten);

  • Aantoonbare werkervaring geven aan (multidisciplinaire) projectteams en coördineren van de werkzaamheden (maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv met een voorbeeld) (20 punten);

  • Maximaal tarief € 129,00. (10 punten).

Competenties

  • Communicatief vaardig.

  • Aantoonbaar gevoel voor politiek bestuurlijke verhoudingen.

  • Je schakelt makkelijk tussen verschillende gesprekspartners, zoals bestuurders, management en inwoners.

  • Je neemt verantwoordelijkheid en focust je op waar jij invloed op kunt oefenen.

  • Je zoekt actief de verbinding met andere organisatieonderdelen en bent benaderbaar.

  • Je bent een uitstekende besluitvormer en durft knopen door te hakken om de voortgang van het project te waarborgen.

Organisatie en team

Werken voor de gemeente Hardenberg: Groei en bloei met ons mee
De gemeente Hardenberg is een fantastische plek om te wonen en te werken. Hier geniet je van het mooie platteland langs de Vecht én van de gezelligheid van een stad. Terwijl veel andere gemeenten kleiner worden, blijft de gemeente Hardenberg juist groeien. Inmiddels hebben we meer dan 62.935 inwoners.

We willen Hardenberg verder laten groeien en ontwikkelen tot een moderne stad in een landelijke omgeving. Dit betekent dat we de regio willen versterken, het buitengebied aantrekkelijker willen maken en de voorzieningen willen verbeteren. We bouwen aan een duurzame economie die klaar is voor de toekomst, waarbij lokaal ondernemen een belangrijke rol speelt.

Bij ons werk je met plezier aan deze plannen, samen met 550 enthousiaste collega’s. We hechten veel waarde aan vriendelijkheid, betrouwbaarheid en een goede samenwerking. We geloven in de “De Kracht van Gewoon Doen” en pakken dingen praktisch aan.

Als projectleider gebiedsontwikkeling ben je onderdeel van het team Ruimte & Projecten. Een team dat zich inzet voor een mooie, leefbare én aantrekkelijke leefomgeving in de omgeving Hardenberg. 

Gespreksinformatie

Planning

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 20 januari 2026, 14:30 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 16 januari 2026 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Hybride werken: Ja

Optie tot verlenging: 3x 12 maanden

Hybride: Is hybride werken mogelijk: ja

Aantal professionals of FTE: 1

Functieschaal

Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee administratieve partner

De administratieve partner brengt voor deze opdracht geen fee in rekening.

CV-eisen

Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Overige informatie

  • Voor opdrachtnemer geldt een Social Return (SROI) verplichting bij gegunde opdrachten hoger dan €400.000 binnen het DAS van de Talentenregio.

  • Het uurtarief kan worden gewijzigd volgens de hierna genoemde CBS-indexering volgens indexatieclausule artikel 12 van de modelovereenkomsten: CBS CAO Lonen, contractuele loonkosten en arbeidsduur, lonen per uur inclusief bijzondere beloningen indexcijfer, 2020=100.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via nikki.nowack@kbenp.nl of met Ernst Schoneveld via ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, wo, vr
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, do, vr