Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Gemeente Hardenberg
Logo van Gemeente Hardenberg

Coordinator Gebouwen en Gronden

Stephanuspark 1, 7772 HZ Hardenberg, Nederland

Sluit over 9 dagen

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

28 - 32

Publicatiedatum:

25 nov 2025
Opdracht tarief Geen maximumOpdracht uren 28 - 32
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Context van de opdracht

Het cluster Gebouwen en Gronden is binnen de gemeente Hardenberg verantwoordelijk voor het beheer, onderhoud en de ontwikkeling van gemeentelijk vastgoed. Daaronder vallen onder andere vastgoedonderhoud, verduurzaming van vastgoed (inclusief energiebeheer), contractbeheer en het project snippergroen. Het cluster werkt nauw samen met andere gemeentelijke teams, maatschappelijke partners, huurders en het bestuur. Wij zoeken een ervaren en verbindende coordinator. Iemand die overzicht brengt, richting geeft en rust creeert, zodat het cluster met vertrouwen verder kan werken aan zijn opgaven. De nadruk ligt op sturing, structuur, samenwerking en bestuurlijke advisering.

Opdrachtomschrijving

De Coordinator Gebouwen en Gronden is strategisch, tactisch en operationeel gesprekspartner voor medewerkers, collega-clusters en het bestuur. Je verbindt de dagelijkse aansturing met een toekomstgerichte blik en weet wat er nodig is om het cluster nu en in de toekomst goed te laten functioneren.

Werkzaamheden:

  • Coordineert de dagelijkse werkzaamheden binnen het cluster en zorgt voor structuur, voortgang en duidelijke afspraken.
  • Brengt focus en prioriteit aan in werkzaamheden en bewaakt de balans tussen beleidsontwikkeling, beheer en uitvoering.
  • Stuurt op resultaat en voortgang binnen projecten, met bijzondere aandacht voor de PMC-methodiek en de toepassing daarvan binnen het cluster.
  • Ondersteunt medewerkers bij het maken van keuzes, bewaakt samenhang in werkzaamheden en stimuleert eigenaarschap.
  • Stelt samen met de teamleider het clusterplan en de capaciteitsplanning op en bewaakt de uitvoering hiervan.
  • Is gesprekspartner op tactisch en strategisch niveau over de koers van het gemeentelijk vastgoedbeheer en de toekomst van de vastgoedportefeuille.
  • Stelt bestuurlijke stukken op, zoals memos voor PFO en college, en bereidt waar nodig raadsvoorstellen en raadsbesluiten voor en adviseert het bestuur hierover.
  • Volgt maatschappelijke en bestuurlijke ontwikkelingen en vertaalt deze naar praktische richting voor het cluster.
  • Brengt rust en overzicht door helder te communiceren, besluiten te borgen en structuur te creeren.

Resultaatgebieden:

  • Het cluster Gebouwen en Gronden functioneert met duidelijke sturing, heldere kaders en focus op resultaat.
  • Lopende projecten, onderhoudsopgaven en contracten zijn op orde en worden tijdig en zorgvuldig afgerond.
  • Een actueel en uitvoerbaar clusterplan met bijbehorende capaciteitsplanning is opgesteld en wordt gevolgd.
  • Contractmanagement is geborgd en professionaliseert verder.
  • Bestuur en management ontvangen tijdige, heldere adviezen, PFO- en collegememos en waar nodig raadsvoorstellen of raadsbesluiten.
  • Medewerkers ervaren duidelijkheid, richting en ondersteuning in hun werk.

Eisen

Vereisten / knock-outcriteria

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Minimaal een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met vastgoed en/of grondzaken binnen een gemeentelijke organisatie;
  • Minimaal 3 jaar ervaring met coordineren, aansturen of leidinggeven aan een team;
  • Beschikbaar voor minimaal 28 uur per week, waarvan minimaal 2 dagen per week op locatie in Hardenberg.

Selectiecriteria

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring op het gebied van vastgoed of grondzaken bij een gemeente;
  • Minimaal 5 jaar ervaring met coordineren, aansturen of leidinggeven aan een team;
  • Aantoonbare werkervaring met begeleiding van vastgoedgerelateerde aanbestedingen;
  • Aantoonbare werkervaring met contractvorming inclusief juridische en financiele aspecten;
  • Aantoonbare kennis van gebouwbeheer en installaties;
  • Kennis van vastgoedbeheer, contractmanagement en gemeentelijke vastgoedprocessen.

Wensen en competenties

Competenties

  • Sterk in mondelinge en schriftelijke communicatie, inclusief bestuurlijke stukken;
  • Overtuigingskracht met oog voor samenwerking;
  • Politiek-bestuurlijke sensitiviteit en organisatiebewustzijn;
  • Verbindende en resultaatgerichte stijl van leidinggeven.

Organisatie en team

Werken voor de gemeente Hardenberg: Groei en bloei met ons mee!

De gemeente Hardenberg is een fantastische plek om te wonen en te werken. Hier geniet je van het mooie platteland langs de Vecht en van de gezelligheid van een stad. Terwijl veel andere gemeenten kleiner worden, blijft de gemeente Hardenberg juist groeien. Inmiddels hebben we meer dan 62.935 inwoners. We willen Hardenberg verder laten groeien en ontwikkelen tot een moderne stad in een landelijke omgeving. Dit betekent dat we de regio willen versterken, het buitengebied aantrekkelijker willen maken en de voorzieningen willen verbeteren. We bouwen aan een duurzame economie die klaar is voor de toekomst, waarbij lokaal ondernemen een belangrijke rol speelt. Bij ons werk je met plezier aan deze plannen, samen met 550 enthousiaste collegas. We hechten veel waarde aan vriendelijkheid, betrouwbaarheid en een goede samenwerking. We geloven in de De Kracht van Gewoon Doen en pakken dingen praktisch aan.

Gespreksinformatie

Planning

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 8 december 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 5 december 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
  • De opdrachtgever zal om een geheimhoudingsverklaring vragen.
  • De Opdrachtgever zal om een Uittreksel Handelsregister (KvK) vragen.
  • De Opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
  • Voor opdrachtnemer geldt een Social Return (SROI) verplichting bij gegunde opdrachten hoger dan 400.000. Voor meer informatie zie: (https://talentenregiohuurtin.nl/wp-content/uploads/2024/10/SROI-bijlage-DAS-v2.pdf).

Aanvullende informatie

OPTIONEEL: Het uurtarief kan worden gewijzigd volgens de hierna genoemde CBS-indexering volgens indexatieclausule artikel 12 van de modelovereenkomsten: CBS CAO Lonen, contractuele loonkosten en arbeidsduur, lonen per uur inclusief bijzondere beloningen indexcijfer, 2020=100: CAO-lonen,contractuele loonkosten en arbeidsduur; indexcijfers (2020-100) cbs.nl).

Vragen kunnen ingediend worden. De vragen en bijbehorende antwoorden worden gepubliceerd op onze website. De gestelde vragen en antwoorden kunt u inzien door in te loggen via uw account. Inhoudelijke vragen kunt u indienen via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u stellen.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, do, vr