Logo van Gemeente Hardenberg
Logo van Gemeente Hardenberg

Adviseur BOSS (Bewegen, Ontmoeten, Spelen & Sporten)

Stephanuspark 1, 7772 HZ Hardenberg, Nederland

Sluit over 7 dagen

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

16 - 24

Publicatiedatum:

26 nov 2025
Opdracht tarief Geen maximumOpdracht uren 16 - 24
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

De gemeente Hardenberg zet sterk in op een aantrekkelijke, gezonde en uitnodigende leefomgeving. Voorzieningen voor bewegen, ontmoeten, spelen en sporten spelen hierin een cruciale rol. Denk aan: Speelplekken en trapveldjes; Jongerenontmoetingsplekken; Beweegroutes; Sport- en beweeginitiatieven in de openbare ruimte. Deze voorzieningen vragen om een adviseur die energie, verbinding en richting brengt. Vanwege tijdelijke versterking zoeken wij een adviseur BOSS die met enthousiasme en daadkracht kan meewerken aan de ontwikkeling, realisatie en verbetering van deze voorzieningen. Als Adviseur BOSS werk je aan de (her)ontwikkeling, uitvoering en evaluatie van beleid en projecten op het gebied van bewegen, ontmoeten, spelen en sporten. Je bent zichtbaar in de samenleving, werkt verbindend en weet ideeen om te zetten in haalbare plannen.

Werkzaamheden of verantwoordelijkheden:

  • Adviseert over de ontwikkeling, aanleg en vervanging van speel-, sport- en ontmoetingsvoorzieningen in de openbare ruimte;
  • Ondersteunt initiatieven van bewoners, verenigingen en maatschappelijke partners en onderzoekt wat mogelijk is binnen beleid en (financiele) kaders;
  • Brengt advies uit over kwaliteit, locatiekeuzes, veiligheid, ontwerp en budgetten;
  • Bewaakt de uitvoering van beleid en de besteding van budgetten en rapporteert hierover aan management en bestuur;
  • Regelt de uitvoering en afhandeling van subsidieregelingen binnen het BOSS-domein;
  • Werkt intensief samen met collegas van Openbaar Gebied (OG), Ruimtelijk Domein (RD) en het Maatschappelijk Domein (MD);
  • Verbindt beleid en uitvoering, waarbij je oog houdt voor bewonerswensen en maatschappelijke ontwikkelingen.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag.
  • Aantoonbaar afgeronde opleiding op minimaal HBO bachelor niveau.
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 15 jaar op het gebied van openbare ruimte, leefomgeving of maatschappelijke voorzieningen.
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar bij een gemeente als adviseur op het gebied van openbare ruimte, leefomgeving of maatschappelijke voorzieningen.

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 7 jaar aantoonbare werkervaring op het gebied van openbare ruimte, leefomgeving of maatschappelijke voorzieningen.
  • Aantoonbare werkervaring met (beleids)ontwikkeling op gebied van speel, sport of ontmoetingsvoorzieningen.
  • Aantoonbare werkervaring met bestuurlijke advisering, budgetbewaking en monitoring bij een gemeentelijke organisatie.
  • Aantoonbare werkervaring met participeren van bewoners, verenigingen of maatschappelijke organisaties.
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar bij een gemeente als adviseur op het gebied van openbare ruimte, leefomgeving of maatschappelijke voorzieningen.

Competenties

  • Enthousiast en energiek.
  • Verbindend en communicatief sterk.
  • Overtuigingskracht met oog voor samenwerking.
  • Initiatiefrijk en creatief.
  • Politiek-bestuurlijke sensitiviteit.
  • Resultaatgericht en zelforganiserend.

Organisatie en team

Organisatie

Werken voor de gemeente Hardenberg: Groei en bloei met ons mee
De gemeente Hardenberg is een fantastische plek om te wonen en te werken. Hier geniet je van het mooie platteland langs de Vecht en van de gezelligheid van een stad. Terwijl veel andere gemeenten kleiner worden, blijft de gemeente Hardenberg juist groeien. Inmiddels hebben we meer dan 62.935 inwoners. We willen Hardenberg verder laten groeien en ontwikkelen tot een moderne stad in een landelijke omgeving. Dit betekent dat we de regio willen versterken, het buitengebied aantrekkelijker willen maken en de voorzieningen willen verbeteren. We bouwen aan een duurzame economie die klaar is voor de toekomst, waarbij lokaal ondernemen een belangrijke rol speelt. Bij ons werk je met plezier aan deze plannen, samen met 550 enthousiaste collegas. We hechten veel waarde aan vriendelijkheid, betrouwbaarheid en een goede samenwerking. We geloven in de De Kracht van Gewoon Doen en pakken dingen praktisch aan.

Gespreksinformatie

Beoordeling

Stap 1: Beoordeling cvs op minimumeisen
Flextender beoordeelt de cvs op de Vereisten / Knock-outcriteria in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de Vereisten / Knock-outcriteria in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie 10 cvs die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de cvs van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde gunningscriteria te beoordelen door Flextender. De 10 kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cvs van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties. De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geinformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Planning

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 8 december 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 5 december 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Optie tot verlenging: 3 x 6 maanden

De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. De opdrachtgever zal om een geheimhoudingsverklaring vragen. De Opdrachtgever zal om een Uittreksel Handelsregister (KvK) vragen. De Opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi). Voor opdrachtnemer geldt een Social Return (SROI) verplichting bij gegunde opdrachten hoger dan 400.000 binnen het DAS van de Talentenregio. Voor meer informatie zie: (https://talentenregiohuurtin.nl/wp-content/uploads/2024/10/SROI-bijlage-DAS-v2.pdf). Het uurtarief kan worden gewijzigd volgens de hierna genoemde CBS-indexering volgens indexatieclausule artikel 12 van de modelovereenkomsten: CBS CAO Lonen, contractuele loonkosten en arbeidsduur, lonen per uur inclusief bijzondere beloningen indexcijfer, 2020=100: CAO-lonen,contractuele loonkosten en arbeidsduur; indexcijfers (2020-100) cbs.nl).

Meer informatie

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: ma-vr

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is verbonden aan de
desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr