Bekijk de opdracht ook op opdrachtinformatiemanagement.nl voor aanvullende ondersteuning binnen het vakgebied Informatiemanagement.
Logo van Gemeente Halderberge
Logo van Gemeente Halderberge

Beleidsmedewerker Informatiebeheer

Parklaan 15, 4731 GJ Oudenbosch, Nederland

Sluit over 8 dagen

Begindatum:

15 dec 2025

Einddatum:

1 apr 2026

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

27 nov 2025
Opdracht tarief Geen maximumOpdracht uren 24
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Ben jij dé schakel tussen beleid en informatiebeheer? Word Beleidsmedewerker DIV en maak impact op hoe wij onze informatie organiseren! Klinkt dit als jouw uitdaging en ben je beschikbaar voor een tijdelijke functie tot 1 april 2026? Lees dan snel verder en ontdek of deze functie iets voor jou is!

Opdracht

Als beleidsmedewerker informatiebeheer speel je een sleutelrol in het vertalen van landelijk beleid naar praktische oplossingen binnen ons archief. Jij leidt de omslag van papieren naar digitale archivering en zorgt dat deze transitie soepel en effectief verloopt. Je bent hét aanspreekpunt voor alles wat met informatiebeheer te maken heeft. Daarbij is kennis van de AVG, Archiefwet, Woo en de Wet Elektronisch Bestuurlijk Verkeer onmisbaar.

Je staat aan het roer bij het ontwikkelen, implementeren en onderhouden van essentiële producten voor archiefbeheer – zowel digitaal als fysiek. Door het opstellen van selectielijsten en het betrekken van proceseigenaren zorg je voor een gestroomlijnd archiefproces. Daarnaast ben je een belangrijke schakel in het verbeteren van onze informatiebeheerprocessen. Je analyseert, adviseert en vertaalt verbeteringen naar concrete acties. En waar nodig spring je bij in andere werkzaamheden binnen het team DIV, zoals registreren en archiveren.

Werkzaamheden:

  • Je informeert en adviseert over ontwikkelingen binnen informatiebeheer;

  • Je bent betrokken bij de inrichting van informatiesystemen en werkprocessen en geeft advies over duurzaam beheer en toegankelijkheid van informatie;

  • Je ontwikkelt en implementeert beleid en plannen.

Eisen

  • Je beschikt over hbo werk- en denkniveau;
  • Je beschikt over een relevante opleiding zoals informatiekunde, SOD I, SOD II of LRM;
  • Je hebt kennis van relevante wet- en regelgeving (wet open overheid, archiefwet);
  • Je hebt kennis van zaakgericht werken.

Wensen en competenties

Wensen

  • Kandidaat heeft recente werkervaring in een vergelijkbare functie. Dit moet blijken uit de CV.
  • Kandidaat is in staat op de in de aanvraag genoemde startdatum te starten met de opdracht.
  • Kandidaat is beschikbaar voor het aantal uren per week zoals in de aanvraag is aangegeven.

Competenties

  • Jij bent iemand die in staat is te werken aan resultaat, houdt van aanpakken, je leert snel en bent flexibel.
  • Resultaatgericht.
  • Goede communicatieve vaardigheden.
  • Past binnen het team.
  • Beschikt over politieke en bestuurlijke sensitiviteit.
  • Kan zowel zelfstandig als in teamverband werken.

Organisatie en team

De gemeente Halderberge

Medewerkers van de gemeente Halderberge kunnen snel inspelen op veranderingen. We kennen korte lijnen tussen het gemeentebestuur en de organisatie waar veel eigen inbreng op prijs gesteld wordt. Er hangt een informele sfeer en we denken niet in problemen, maar in oplossingen. Er is veel ruimte om de werkzaamheden naar eigen inzicht uit te voeren. Onze kernwaarden klantgerichtheid, flexibel en lerend, helpen ons daarbij.

Ons aanbod

Je komt terecht in een betrokken team, waar je helemaal jezelf kunt zijn en de vrijheid krijgt om het beste uit jezelf te halen. Je kunt rekenen op je collega's en er heerst een goede mix tussen werk en gezelligheid. Inschaling salarisniveau schaal 9.

Gespreksinformatie

Diverse competenties (resultaatgerichtheid, communicatieve vaardigheden, team-fit, politiek-bestuurlijke sensitiviteit, zelfstandigheid en samenwerken) worden getoetst in een persoonlijk gesprek.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Optie tot verlenging: Ja

Deze functie is niet geschikt voor een zzp'er of dergelijke doorleenconstructie. Tijdelijke opdracht vooralsnog tot 1 april 2026.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via nina.dejong@kbenp.nl of met Sybren Hindriks via sybren.hindriks@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: di, wo, do, vr