Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Senior Planeconoom

Taurusavenue 100, 2130 LS Hoofddorp, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
maximaal 130 24 Zuid-Holland

Begindatum:

1 mrt 2025

Einddatum:

31 aug 2025

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

2 jan 2025

Wij zijn op zoek naar 2 ervaren senior planeconomen die van aanpakken weten. Je bent een ervaren financieel adviseur bij de ontwikkeling van de ruimtelijke plannen en projecten.

Gemeente Haarlemmermeer, cluster Grond- en Vastgoedzaken
Bij Gemeente Haarlemmermeer zet jij je dagelijks in voor meer dan 160.000 inwoners en 175.000 arbeidsplaatsen. Met jouw expertise, ambitie  en energie kun je dus écht het verschil maken. Dat doe je samen met meer dan 1.200 collega’s. Bij Haarlemmermeer vind je stedelijke dynamiek én een dorps karakter. Daartussen  vind  je prachtige natuur, rijke historie  en landbouwgrond. Dat betekent dat je in jouw werk in aanraking komt met allerlei onderwerpen, belangen en uitdagingen. De komende jaren  blijft  Haarlemmermeer sterk  groeien  en  ook  onze maatschappij  staat niet stil. Dat komt tot uitdrukking in onze ruimtelijke programma’s: Stadscentrum, Spoorzone, Metro en Schaalsprong Wonen en het feit dan onze gemeente is aangewezen als één van de gebieden in de Nationale Omgevingsvisie Extra (NOVEX). Er is dus  genoeg te doen waarbij we jouw  kennis, daadkracht en visie goed kunnen gebruiken. 

Team Grondzaken
Team Grondzaken is onderdeel van het Cluster Grond- en Vastgoedzaken en bestaat uit 10 planeconomen en 8 juristen. Het is een divers team van junioren, medioren, senioren en strategen. Team Grondzaken draagt zorg voor strategische beleidsontwikkeling en het vakinhoudelijke advies over alle vormen van gebiedsontwikkeling binnen de gemeentelijke organisatie. Binnen ons team krijg je veel verantwoordelijkheid en ruimte voor zelfstandigheid om tot een gedegen en goed advies te komen. We nemen onze werkzaamheden serieus, maar tegelijkertijd is de sfeer binnen ons team informeel en laagdrempelig. Jouw collega’s binnen het team zijn gemakkelijk benaderbaar voor afstemming. Door het team, maar ook door het cluster en de gemeente worden regelmatig activiteiten georganiseerd waarin ruimte is voor zowel het inhoudelijke als het informele contact. 

Aanvullende informatie
·         op deze opdracht zijn de Algemene Inkoopvoorwaarden van gemeente Haarlemmermeer 2025 van toepassing
·         conceptovereenkomst en de Integriteitsverklaring externen zoals hierbij aan u verstrekt, zijn van toepassing
.         het uurtarief is inclusief reis- en verblijfkosten (woon-/werkverkeer) en exclusief btw;
.         Eventuele indexering vindt jaarlijks plaats voor het eerst op 1 januari 2026, conform CBS, CAO lonen per uur      particuliere bedrijven, bedrijfstak M-N Zakelijke dienstverlening (2010=100)



Kandidaatomschrijving

Je gaat als planeconoom aan de slag in de uitvoering van diverse gebiedsontwikkelingen in de gemeente Haarlemmermeer. Je bent een ervaren financieel adviseur bij de ontwikkeling van de ruimtelijke plannen en projecten.

De opdracht omvat de volgende werkzaamheden:

·         Opzetten van verkenningen van de financiële haalbaarheid van gewenste ruimtelijke ontwikkelingen.

·         Verrichten van scenariostudies en risicoanalyses. Hierbij zal de focus liggen op de haalbaarheid van beleidsdoelen en ambities en verhaalbaarheid van kosten. Verder is het van belang grip te krijgen op zogenaamde kantelpunten bij de realisering van bovenplans groen en infrastructuur.

·         Signaleren van kansen en knelpunten en doen van voorstellen om deze te benutten dan wel op te lossen.

·         Verdiepen op duurzaamheid en het opzetten van nieuwe – planeconomische – werkwijzen, business cases en (verdien)modellen.

·         Toepassen van mogelijkheden voortvloeiend uit de nieuwe Omgevingswet.

Wat wij vragen

Je bent een ervaren planeconoom en toont bevlogenheid met complexe gebiedsontwikkelingen met meerdere stakeholders, zowel privaat als publiek.

Je hebt goed overzicht, bent politiek sensitief en weet ambtelijk, bestuurlijk en maatschappelijk draagvlak te creëren door je deskundigheid, uitstraling, dynamiek en enthousiasme.

De kandidaat dient vanaf 1 maart 2025 of zoveel eerder als mogelijk beschikbaar te zijn. Startdatum in overleg.

 

Interviewplanning

De top 5 wordt enkele dagen ná ontvangst van de offertes en de eerste beoordeling daarvan, door de gemeente uitgenodigd voor een gesprek. De gesprekken vinden plaats tussen 30 januari 2025 en 3 februari 2025 bij onze locatie Beukenhorst te Hoofddorp

Toelichting op rooster

Maximaal 24 uur per week. Minimaal 50% van de arbeidstijd aanwezig op kantoor, de overige uren thuiswerken. We zijn op zoek naar 2 kandidaten die ieder 24 uur beschikbaar zijn.

Dienstencategorie

Diensten voor plaatsing van personeel en personeelsverschaffing

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.