Taurusavenue 100, 2130 LS Hoofddorp, Nederland
Begindatum:
16 mrt 2025Einddatum:
15 jun 2025Uren per week:
24Publicatiedatum:
31 jan 2025Opdrachtomschrijving
Gemeente Haarlemmermeer is op zoek naar een kwartiermaker die tijdelijk ondersteuning kan geven aan het bestuur van één van de dorpshuizen in de gemeente. Het dorpshuis is een centrale ontmoetingsplek waar allerlei activiteiten en bijeenkomsten worden georganiseerd. Onder het beheer en de exploitatie van het dorpshuis vallen een bibliotheek en sporthal. Er zijn twaalf personeelseden in dienst, waarvan twee personen in het managementteam zitten. Er werken ongeveer vijftig vrijwilligers.
Rol kwartiermaker
De opdracht voor de kwartiermaker is om samen met het bestuur concrete stappen te ondernemen voor het verbeteren van de omstandigheden waaronder het bestuur haar functie vervult. De werkdruk is voor het bestuur erg hoog door variërende redenen. Dit maakt dat het bestuur bezig is met uitvoerende zaken in plaats van met besturen. Het werk in de uitvoering en het bestuurlijk toezicht moet beter gescheiden. Er zijn ideeën over hoe dit opgelost kan worden. De kwartiermaker is verantwoordelijk voor het concretiseren van deze oplossingen in overleg met en in samenwerking met het bestuur. Het bestuur blijft in haar rol en bepaalt de programmering en het beleid.
De opdracht aan de kwartiermaker omvat het;
Opstellen van een onderbouwd plan om structureel een optimalisering door te voeren in de manier waarop het dorpshuis bestuurd kan worden. Onderdelen daarvan kunnen zijn:
In kaart brengen waar mogelijkheden bestaan om uitvoerende activiteiten onder te brengen bij professionele aanbieders. Denk bijvoorbeeld aan de personeelsadministratie en de facturering. Het werven van aanbieders en voeren van gesprekken over de benodigde inzet. Het in kaart brengen van de financiële consequenties;
Onderzoeken of het mogelijk is om de sporthal en het dorpshuis administratief te scheiden. Wat is daarvoor nodig en wat zijn de voor- en nadelen daarvan;
In kaart brengen van de taken en verdeling van de taken van binnen het managementteam en het ondersteunen bij het opstellen van een jaarplanning;
Vanuit een ander perspectief creatieve oplossingen vinden;
Ondersteunen bij en optimaliseren van uitvoerende taken van het bestuur en MT;
Werven van nieuwe bestuursleden;
Afstemmen met de gemeente over het plan en de uitvoer, inclusief de financiële aspecten;
Onderzoeken van alternatieve subsidiebronnen en andere mogelijke inkomsten voor het dorpshuis.
Aanvullende informatie
Maximaal 1 kandidaat per bureau.
Op deze opdracht zijn van toepassing de Standaardafwijkingen Gemeente Haarlemmermeer op VNG-model algemene inkoopvoorwaarden voor Leveringen en Diensten 2015 – versie 2021.
Concept-inhuurovereenkomst en de Integriteitsverklaring externen zoals aan u verstrekt bij registratie DAS, zijn van toepassing.
Het uurtarief is inclusief reis- en verblijfkosten (woon-/werkverkeer) en exclusief btw.
Facturering met betrekking tot inhuurkrachten aan de Gemeente Haarlemmermeer dient digitaal en per kalendermaand te geschieden; Bij de factuur moet een door de teammanager van de gemeente ondertekende urenstaat zijn bijgevoegd.
Eventuele indexering vindt plaats op 1 januari na minimaal 1 jaar inhuurovereenkomst conform CBS, CAO lonen per uur particuliere bedrijven.
Moeten voldoen aan wet DBA.
Uitzend/Detacherings-/payrollbureau, intermediair of ZZP
Er is fiscaal (wet DBA) gezien sprake van werken in dienstbetrekking bij Opdrachtgever. De werknemer zal onder leiding en toezicht van de gemeente de werkzaamheden uitvoeren.
Bent u een uitzend/detacherings-/payrollbureau en/of intermediair? De door u te plaatsen medewerker heeft bij u een arbeidsovereenkomst.
Bent u ZZP’er? Een ZZP’er kan zich niet inschrijven op deze opdracht. Wij kunnen wel in gesprek over een tijdelijke arbeidsovereenkomst. In dat geval is de reguliere functiewaardering van toepassing, de Cao Gemeenten en de lokale rechtspositieregelingen (Personeelshandboek Haarlemmermeer).
Heeft u als ZZP’er een eigen BV en is de deze rechtspersoon Opdrachtnemer? In dat geval is sprake van detachering/uitzenden vanuit de BV. U kunt meedingen naar de opdracht als de BV geen eenmans-BV is én de BV meerdere bedrijfsactiviteiten ontplooit. De rechtspersoon moet realiteitswaarde hebben.
Opdrachtnemer moet volledig voldoen aan zijn fiscale verplichtingen voortvloeiend uit de arbeidsrelatie die Opdrachtnemer heeft met de te plaatsen werknemer. In de met de Opdrachtnemer te sluiten overeenkomst wordt opgenomen dat Opdrachtnemer de gemeente vrijwaart als de gemeente i.v.m. deze opdracht op enig moment wordt geconfronteerd met één of meerdere (na)heffingsaanslagen loonbelasting en/of premie volksverzekeringen, vertragingsrente en boetes als gevolg van deze inlening.
Kandidaatomschrijving
Profielomschrijving
De kwartiermaker moet zich makkelijk inzicht eigen maken in de financiën van het dorpshuis waaronder facturatie, inkoop, jaarrekening, begroting en de personeelsadministratie.
Verder heeft de kwartiermaker een goed gevoel voor onderlinge verhoudingen, kan mensen in hun kracht zetten en beschikt over zeer goede communicatieve vaardigheden.
Overige gevraagde kwaliteiten: Creatief, kritisch en onverschrokken.
Ervaring met gemeentelijke besluitvormingsprocessen en subsidies is een pré.
Interviewplanning
De sollicitatiegesprekken vinden plaats op maandag 3 maart. Aan kandidaten wordt vriendelijk verzocht bij inschrijving deze datum vrij te houden. De exacte tijdstippen worden na de selectie doorgegeven.
Toelichting op rooster
(waarvan tenminste 16 uur op locatie in het dorpshuis)
Dienstencategorie
Diensten voor cultuur, sport en recreatie