thumbnail
thumbnail

bestandbeheerder Tozo bedrijfskrediet en Bbz

Taurusavenue 100, 2130 LS Hoofddorp, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
80
36 Zuid-Holland

Begindatum:

1 jul 2023

Einddatum:

30 jun 2024

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

25 mei 2023

De functie 

Als bestandbeheerder Tozo bedrijfskrediet en Bbz ga je o.a. aan de slag met de volgende werkzaamheden: 

  • de terugvordering van bedrijfskredieten; 

  • de aflossing en rentebetalingen van toegekende Tozo-kredieten en Bbz bedrijfskapitalen;  

  • de terugvordering van opgeëiste of opeisbare bedrijfskapitalen; 

Voor deze klus weet je je kennis van boekhoudkundige zaken, inzicht in cijfers en bedrijfseconomie te combineren met oplossingsgericht denken en creativiteit. Doordat je wet- en regelgeving kent en weet toe te passen in de praktijk, weet je ook waar de grens ligt en waar ruimte zit. Je bent het aanspreekpunt voor ondernemers als het gaat om het terug- en invorderen van Tozo-kredieten en Bbz-leningen. Je draagt er zorg voor dat het debiteurenbestand up-to-date blijft door o.a. het treffen van betalingsregelingen en het verwerken van betalingen. Om dit voor elkaar te krijgen zal je telefonisch en per e-mail contact onderhouden met de ondernemers en externe organisaties. Jij motiveert de ondernemer om betalingen in stand te houden of zoekt samen met de ondernemer naar een oplossing die passend is bij zijn situatie. Dit doe je in samenwerking met de consulenten Bbz.

Taken 

  • cliëntgegevens verwerken in SAM; 

  • de terug- en invordering van de Tozo-kredieten en de Bbz-leningen; 

  • beoordelen hoogte rentereductie; 

  • rente-opboekingen van de betreffende Tozo-kredieten en de Bbz-leningen; 

  • het zorgdragen voor efficiënt en klantvriendelijk debiteurenbeheer van de Tozo-kredieten en de Bbz-leningen; 

  • behandelen van betalingsregeling-, schuldregelingsverzoeken; 

  • voeren van gesprekken met de cliënt over de aflossingscapaciteit; 

  • opstellen draagkrachtberekening; 

  • het opstellen van rapporten en beschikkingen in SAM; 

  • waar nodig schakelen met externe partijen, zoals deurwaarders, schuldhulpverleningsorganisaties, banken, accountants etc.; 

  • de juiste balans vinden tussen zakelijke opstelling en betrokkenheid met de ondernemer. 

Er kan in overleg huis gewerkt worden maar ook op kantoor. De verhouding is daarbij ongeveer 50-50 Het gaat om een functie van 36 uur waarbij de kandidaat op de reguliere werkdagen beschikbaar dient te zijn. 

Kandidaatomschrijving

Jouw profiel 

  • kennis op HBO niveau, met aanvullende opleidingen op het terrein van Bbz/Tozo; 

  • boekhoudkundige en fiscale kennis; 

  • in staat zijn om jaarcijfers en IB-aangiften te interpreteren; 

  • goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift; 

  • kennis van Microsoft Office; 

  • kennis van het ondernemersklimaat in de gemeente Haarlemmermeer; 

  • affiniteit met zelfstandig ondernemerschap; 

  • zeer ruime kennis van Bbz 2004, Participatiewet, IOAZ en Awb;  

  • minimaal 3 jaren kennis en ervaring met het werken in SAM; 

  • minimaal 3 jaar relevante werkervaring met debiteurenbeheer Bbz, direct inzetbaar. 

Competenties 

Als persoon ben jij het best te omschrijven als: 

  • ‘stevige’ persoonlijkheid met zakelijke inslag;  

  • collegiaal en betrokken; 

  • communicatief sterk; 

  • zich kunnen inleven in de problematiek en vragen van de ondernemers, goed kunnen doorvragen en de drive hebben om de ondernemers verder te helpen binnen de kaders van het Bbz en Tozo bedrijfskrediet; 

  • proactief, initiatiefrijk en verantwoordelijk; 

  • resultaatgericht, flexibel en klantgericht kunnen werken; 

  • stressbestendig; 

  • affiniteit met bedrijfseconomische en fiscale gegevens/vraagstukken; 

  • bereid om vakinhoudelijk en persoonlijk te ontwikkelen. 

Meer informatie
Voor vragen omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de footer van deze pagina of ga naar onze Hoe Werkt Het-pagina. Toch nog vragen? Neem direct contact op met Britt Emmen via 06 39 84 53 67 of per mail via britt.emmen@kbenp.nl.

Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.

Documenten:

Vind jouw volgende opdracht

Kies een interessante opdracht uit en klik op inschrijven. Daarna zal een van onze adviseurs binnen 48 uur contact met je opnemen. Na telefonisch contact, beoordeelt onze adviseur jouw CV en geeft terugkoppeling of deze goed aansluit bij de inhuuropdracht (eisen en wensen) en ambitie van de opdrachtgever.

Kies een opdracht
Twijfel je of deze inhuuropdracht bij jou past?
Neem contact op met een van onze opdracht adviseurs.
Opdracht Adviseur
Jan de Vries
opdracht adviseur
ma - vr tussen 9.00 & 17.00 uur

Ben jij de bestandbeheerder Tozo bedrijfskrediet en Bbz die deze organisatie zoekt?

Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.