Bekijk de opdracht ook op opdrachtinformatiemanagement.nl voor aanvullende ondersteuning binnen het vakgebied Informatiemanagement.
Logo van Gemeente Haarlem
Logo van Gemeente Haarlem

Recordmanager

Zijlvest 39, 2011 VB Haarlem, Nederland

Sluit over 8 dagen

Begindatum:

1 jan 2026

Einddatum:

30 sept 2026

Uren per week:

27 - 36

Publicatiedatum:

15 dec 2025
Opdracht tarief Geen maximumOpdracht uren 27 - 36
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

De afdeling IV is met spoed opzoek naar een recordmanager binnen het team van Informatiebeheer die op het gebied van recordmanagement verlichting kan bieden n.a.v. een acuut onderbezettingsprobleem. Deze persoon zal ook nauw betrokken zijn bij de Verseon helpdesk en daarin meedraaien.

Archiefbeheer en Kwaliteitscontrole:

  • Toezien op correct gebruik van informatiesystemen.

  • Uitvoeren van kwaliteitscontroles op afdelingsregistraties.

  • Begeleiden van zaakdossiers, van registratie tot overdracht aan het archief.

  • Uitvoeren van vernietiging en overdracht van digitale archiefgegevens.

  • Signaleren van afwijkingen en patronen aan Hoofd Informatiebeheer.

Ondersteuning en Advies:

  • Praktische adviezen geven over informatiebeheer en recordmanagement.

  • Ondersteunen van eerste lijns Helpdesk voor DMS.

  • Uitleg geven over opslag en beheer van informatie-objecten.

  • Adviseren over aanpassingen in werkwijzen, processen en beleid.

  • Ondersteunen van beheerders bij zaakgericht werken

Doorontwikkeling:

  • Actief bijdragen aan de ontwikkeling van informatiebeheer en recordmanagement.

  • Adviseren over beheersinstrumenten zoals zaaktype-catalogus en selectielijst.

  • Deelnemen aan gemeente brede en team projecten.

  • Doorvoeren van aanpassingen in zaaktype-catalogus en metadataschema.

Eisen

Knockout criteria:

  • Affiniteit met klantondersteuning van applicaties en werkwijzes

  • Zeer secuur; je werkt met gevoelige data

Wensen en competenties

Profiel en Ervaring:

  • Minimaal 3 jaar werkervaring bij gemeenten sinds de invoering van de gemeentelijke selectielijst 2017.

  • Aantoonbare kennis en ervaring met digitaal werken, digitaal archiveren en digitale archiefvernietiging.

  • Ervaring met Verseon en i-Navigator is een pré.

Kernkwaliteiten:

  • Assertief en proactief.

  • Sterk communicatief en adviserend.

  • Analytisch en gestructureerd.

  • Hecht grote waarde aan gegevenskwaliteit.

  • Secuur en nauwkeurig, vooral bij werken met gevoelige data.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Hybride werken: Ja

Ben je geïnteresseerd?
Schrijf je bij ons in via onderstaande optie of neem bij vragen contact op met Ferdi Mac Gillavry via mail: ferdi.macgillavry@kbenp.nl of telefoon: 06-43363434.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, do, vr