Begindatum:
8 jan 2026Einddatum:
8 apr 2026Publicatiedatum:
12 dec 2025Als consulent reintegratie/participatie ben je verantwoordelijk voor jouw eigen klantenbestand 27+. In een brede intake breng je eerst alle leefgebieden van jouw klant in kaart. Vervolgens stel je een plan van aanpak op, waarbij je kandidaten zoveel mogelijk activeert om de regie te pakken en geef je waar nodig ondersteuning.
Elke werkdag is weer anders en naar eigen inzicht in te delen. De ene keer voer je een gesprek met een klant op het gemeentehuis en de andere keer monitor je de voortgang van het re-integratietraject op de werk- of opleidingslocatie. Je houdt van deze diversiteit en flexibiliteit in je werk.
Wanneer nodig spar je met een collega over gevoerde gesprekken. Daarnaast monitor je of alles goed loopt en stuur je bij of bedenk je nieuwe creatieve oplossingen. Je hebt nauw contact met externe samenwerkingspartijen, waarvan jij namens het team Participatie het aanspreekpunt bent. Het waardevolle contact met mensen en het effect van jouw werk op de samenleving, zijn de redenen waarom jij elke ochtend je bed uitkomt.
Aantoonbare werkervaring/kennis met/van suite4 sociaaldomein;
Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar als consulent re-integratie/participatie;
Aantoonbare mbo 4 opleiding.
Beschikbaar vanaf 8 januari 2026 voor minimaal 32 uur per week (20 punten);
Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar als consulent re-integratie/participatie (30 punten);
Een maximum uurtarief van €70,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werkverkeer, werk-werkverkeer én parkeerkosten (30 punten);
Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van Social Work, SJD of MWD (20 punten).
Zelfstandig werkend met oog voor het teambelang.
Je bent een doorpakker en resultaatgericht.
Je bent gewend aan een dynamische werkomgeving.
Je bent communicatief sterk.
Bussum, Naarden, Muiden en Muiderberg vormen samen gemeente Gooise Meren met ruim 60.000 inwoners. Onze organisatie is plat en overzichtelijk met 450 medewerkers. We vertrouwen elkaar, zijn wendbaar en werken doelgericht met impact voor het bestuur, de inwoners en collega’s.
We stimuleren medewerkers zichzelf te zijn en te vertrouwen op hun kennis en intuïtie. Als je leergierig bent zijn er vele mogelijkheden om te experimenteren en jezelf te ontwikkelen. Onze medewerkers hebben een open blik naar buiten en naar elkaar. Ze durven vragen te stellen en kritisch te zijn. En bovenal: ze hebben plezier in hun werk.
Ook Gooise Meren staat gesteld voor complexe vraagstukken. We proberen die vraagstukken zo simpel mogelijk te houden. Door bij de essentie van de opgave te blijven, is het voor medewerkers duidelijk wat hun aandeel is en welke rol ze daarin hebben. Ze voelen zich mede eigenaar van de oplossing.
We hebben een stevige organisatie die zichzelf continue ontwikkelt. Dat doen we geleidelijk en op een zo natuurlijk mogelijke manier. Soms hebben we tijdelijk mensen nodig voor projecten, nieuwe opgaven of vervanging. Daarvoor zoeken we inspirerende teamspelers die effectief werken: doortastend, ondernemend, besluitvaardig. Passend bij onze organisatie.
De beste 3 kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek.
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op dinsdag 30 december 2025 tussen 9.00 uur en 17.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 24 december 2025 bericht. De gesprekken vinden fysiek plaats.
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties).
Optie tot verlenging: Optie tot verlenging: 3x 3 maanden
Hybride: Richtlijn hierbij is een verdeling na de eerste drie maanden van 50/50 betreffende thuiswerken en op kantoor werken. Digitaal vergaderen vindt plaats via MS Teams. Als afspraken naar mening van de opdrachtgever het best live/ op kantoor plaats vinden, wordt van inschrijver verwacht dat hij daartoe bereid is en haar/zijn agenda voldoende flexibel is.
Aantal professionals of FTE: 1 persoon
Overig algemeen:
Opdrachtnemer moet na gunning een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) overleggen. Voor start van de opdracht voldoet een bewijs van aanvraag van de VOG. De kosten voor de aanvraag van een VOG zijn voor Opdrachtnemer.
We vergoeden geen parkeerkosten en reiskosten aan de inhuur kandidaat die voor Gooise Meren komt werken. In de marktuitvraag van de administratieve partner wordt gesteld dat het geoffreerde uurtarief inclusief de reiskosten woon-werkverkeer, werk-werkverkeer én parkeerkosten is.
Uitzend-/ en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculpatie als gesteld in de wijziging leidraad invordering nr. BLKB2023/1062M.ind
U dient te beschikken over een G-rekening en NEN Certificering, 25% wordt er gestort op deze rekening. Bij geen NEN-certificering wordt er 55% gestort op deze rekening.
'Bring your own device' is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. Ipad.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (Conform Waadi).
