Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Gemeente Gooise Meren
Logo van Gemeente Gooise Meren

Assetmanager Civiele Kunstwerken en Water

Brinklaan 35, 1404 EP Bussum, Nederland

Sluit over 8 dagen

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

24 - 32

Publicatiedatum:

14 nov 2025
Opdracht tarief Geen maximumOpdracht uren 24 - 32

Omschrijving

Opdrachtomschrijving

De uitdagingWij zoeken een assetmanager die onze wateren en civiele kunstwerken toekomstbestendig beheert. Als Assetmanager Civiele Kunstwerken en Water ben je verantwoordelijk voor het strategisch en operationeel beheer van water gerelateerde infrastructuur en civiele kunstwerken Dit omvat onder andere vaarwegen, kades (natuurvriendelijke) oevers, waterkeringen, (beweegbare) bruggen, tunnels en sluizen. Je draagt bij aan een veilig, duurzaam en efficient beheer van deze assets.

Werkzaamheden

Wat ga je doen:
  • Ontwikkelen en implementeren van jaarplannen
  • Bijstellen van strategische beheerplannen in bestuurlijke planning en controlecyclus.
  • Analyseren en bijsturen van risicos, prestaties en kosten
  • Adviseren over investeringen en onderhoudsstrategieen
  • Samenwerken met beheerders, projectleiders en externe partijen
  • Coordineren van baggerwerkzaamheden om vaarwegen op diepte te houden
  • Begeleiden inspecties van infrastructuur en beoordelen van technische staat van bruggen
  • Plannen en laten uitvoeren van onderhoud aan kades, steigers, oevers, bruggen en tunnels.
  • Initieren van renovatie- en vervangingsprojecten.
  • Voorbereiden van aanbestedingen en inkooptrajecten.
Let op: Bij veranderde capaciteit in het team kan je inzet gevraagd worden bij het ondersteunen van andere assets binnen je expertise.

Eisen

  • Een aantoonbare afgeronde technische hbo bachelor opleiding;
  • Aantoonbaar in het bezit van een VCA-vol certificering. Of te behalen binnen 3 maanden na start van de opdracht;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als assetmanager of beheerder binnen een overheidsorganisatie;
  • Aantoonbare werkervaring met UAV/UAV-gc, risicobeheersing, SCB en SE.

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als assetmanager of beheerder binnen een overheidsorganisatie;
  • Een aantoonbare afgeronde opleiding Duurzame Watertechnologie. benoem dit concreet in het cv;
  • Aantoonbare werkervaring binnen een politiek-bestuurlijke omgeving. Benoem dit concreet in het cv;
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met UAV/UAV-gc, SCB en SE. Benoem dit concreet in het cv;
  • Aantoonbare werkervaring met risicobeheersing binnen een gemeente.

Competenties

  • Je bent ondernemend en durft goed afgewogen risicos te nemen
  • Je communiceert open, eerlijk en duidelijk
  • Je bent proactief en weet informatie te halen en te brengen
  • Je werkt gestructureerd en zorgvuldig

Organisatie en team

Organisatie
Bussum, Naarden, Muiden en Muiderberg vormen samen gemeente Gooise Meren met ruim 60.000 inwoners. Onze organisatie is plat en overzichtelijk met 450 medewerkers. We vertrouwen elkaar, zijn wendbaar en werken doelgericht met impact voor het bestuur, de inwoners en collegas. We stimuleren medewerkers zichzelf te zijn en te vertrouwen op hun kennis en intuitie. Wanneer je leergierig bent zijn er vele mogelijkheden om te experimenteren en jezelf te ontwikkelen. Onze medewerkers hebben een open blik naar buiten en naar elkaar. Ze durven vragen te stellen en kritisch te zijn. En bovenal: ze hebben plezier in hun werk. Ook Gooise Meren staat gesteld voor complexe vraagstukken. We proberen die vraagstukken zo simpel mogelijk te houden. Door bij de essentie van de opgave te blijven, is het voor medewerkers duidelijk wat hun aandeel is en welke rol ze daarin hebben. Ze voelen zich mede-eigenaar van de oplossing. We hebben een stevige organisatie die zichzelf continue ontwikkelt. Dat doen we geleidelijk en op een zo natuurlijk mogelijke manier. Soms hebben we tijdelijk mensen nodig voor projecten, nieuwe opgaven of vervanging. Daarvoor zoeken we inspirerende teamspelers die effectief werken: doortastend, ondernemend, besluitvaardig. Passend bij onze organisatie.

Gespreksinformatie

Planning

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op vrijdag 28 november 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 26 november 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Overige informatie

  1. Opdrachtnemer moet na gunning een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) overleggen. Voor start van de opdracht voldoet een bewijs van aanvraag van de VOG. De kosten voor de aanvraag van een VOG zijn voor Opdrachtnemer.
  2. De integriteitsverklaring dient binnen 24 uur na gunning ingevuld en ondertekend bij de externe administratieve broker te worden aangeleverd. Indien dit document niet tijdig wordt aangeleverd heeft dit consequenties voor de beoogde startdatum.
  3. Opdrachtnemer zal maandelijks achteraf opgaaf doen van het daadwerkelijk aantal gewerkte uren.
  4. Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe administratieve broker. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
  5. We vergoeden geen parkeerkosten en reiskosten aan de inhuurkandidaat die voor Gooise Meren komt werken. In de marktuitvraag van de externe administratieve broker wordt gesteld dat het geoffreerde uurtarief inclusief de reiskosten woon-werkverkeer, werk-werkverkeer en parkeerkosten is.
  6. Het tarief van de aangeboden kandidaat staat vast tot en met 31.12.2025. Daarna kan er maximaal eenmaal per jaar een voorstel tot prijsaanpassingen aan de Opdrachtgever plaatsvinden van maximaal 2,5%.
  7. Uitzend- en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculpatie als gesteld in de wijziging leidraad invordering nr. BLKB2023/1062M.ind- U dient te beschikken over een G-rekening en NEN Certificering, 25% wordt er gestort op deze rekening. Bij geen NEN-certificering wordt er 55% gestort op deze rekening.
  8. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (Conform Waadi).
  9. 'Bring your own device' is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. IPad.
  10. Gooise Meren hanteert hybride werken als formele werkvorm. Richtlijn hierbij is een verdeling van 50/50 betreffend thuiswerken en op kantoor werken. Digitaal vergaderen vindt plaats via MS Teams. Indienen afspraken naar mening van de opdrachtgever het best live/op kantoor plaatsvinden, wordt van inschrijver verwacht dat hij daartoe bereid is en haar/zijn agenda voldoende flexibel is.
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via ernst.schoneveld@kbenp.nl of met Nina de Jong via nina.dejong@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, do, vr
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr