Bekijk de opdracht ook op opdrachtinformatiemanagement.nl voor aanvullende ondersteuning binnen het vakgebied Informatiemanagement.
Logo van Gemeente Goirle
Logo van Gemeente Goirle

Informatiemanager

Oranjeplein 1, 5051 LT Goirle, Nederland

Sluit over 9 dagen

Begindatum:

1 dec 2025

Einddatum:

28 feb 2026

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

25 nov 2025
Opdracht tarief 102Opdracht uren 24
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Informatiemanager:

Het vervangen van de huidige collega die wegens ziekte tijdelijk niet in staat is om de werkzaamheden uit te voeren. De focus ligt op het borgen van continuïteit van werkzaamheden op de volgende resultaatgebieden en bijbehorende projecten:

Resultaatgebied 1: Ontwikkeling Informatiebeleid
Ontwikkelen van strategisch informatiebeleid en bewaken van de integraliteit van het Informatiebeleid. Signaleren van kansen afkomstig uit de landelijke ontwikkelingen, organisatie-overstijgende samenwerkingsverbanden en programma's en lokale initiatieven en dit vertalen naar de organisatie.

Opstellen van jaarplan informatiemanagement en het prioriteren van projecten.

Resultaatgebied 2: Beleidsadvisering
Adviseren van bestuur en management op het gebied van informatiemanagement.

Resultaatgebied 3: Projecten
Initiëren, sturing geven aan en bewaken van de bijhorende overall projectplanning van projecten op het gebied van (nieuwe) informatie- en technologische systemen en erop toezien dat de implementatie, zonodig binnen samenwerkingsverbanden, projectmatig wordt opgepakt.

Waar nodig fungeren als opdrachtnemer voor projecten die worden geïnitieerd vanuit het shared service centre.

Resultaatgebied 4: Samenwerken/netwerken
Toezien op correcte naleving van de afgesproken SLA's tussen de gemeente en shared service centre.

Optreden als intermediair en adviseur tussen ketenpartners (bv tussen het shared service centre en/of de deelnemers en de eigen organisatie).

Participeren in diverse overleggen in samenwerkende en landelijke verbanden.

Eisen

- U bent akkoord met de actuele versie van de inhuurvoorwaarden van Flex West-Brabant.
- In verband met de wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (DBA) kan, vanwege de aard van de opdracht, deze opdracht niet ingevuld worden door een ZZP'er. Met uw inschrijving verklaart u dat uw kandidaat in loondienst gedetacheerd wordt.
- U voegt de 'Verklaring detachering in loondienst' toe aan de dossierdocumenten in de aanbieding van uw kandidaat.
- De inhuur wordt gebaseerd op het in de uitvraag opgegeven aantal uren per week. Met uw inschrijving verklaart u zich hiermee akkoord.
- U verklaart zo spoedig mogelijk na gunning van de opdracht een VOG (Verklaring Omtrent Gedrag) te uploaden. De VOG mag niet ouder zijn dan 3 maanden.
- Uw kandidaat heeft minimaal aantoonbare ervaring in informatiemanagement. Dit moet blijken uit het cv.
- Uw kandidaat heeft minimaal een afgeronde HBO opleiding. Dit moet blijken uit het cv.
- Kandidaat voldoet aan de in de functiebeschrijving genoemde wensen en eisen. Dit moet blijken uit de CV.

Wensen en competenties

Wensen
- Is kandidaat in staat op de in de aanvraag genoemde startdatum te starten met de opdracht?
- Kandidaat heeft recente werkervaring in een vergelijkbare functie. Dit moet blijken uit de CV.
- Is kandidaat/bent u beschikbaar voor het aantal uren per week zoals in de aanvraag is aangegeven?

Competenties
- Kandidaat beschikt over goede communicatieve vaardigheden. Dit wordt getoetst in een persoonlijk gesprek.
- Kandidaat past binnen het team. Dit wordt getoetst in een persoonlijk gesprek.

Organisatie en team

Klant: Gemeente Goirle
Business unit: Bedrijfsvoering
Afdeling: BV Team Informatiemanagement
Werklocatie: Gemeente Goirle

Gespreksinformatie

Niet bekend

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Optie tot verlenging: Ja
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via sybren.hindriks@kbenp.nl of met Ernst Schoneveld via ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: di, wo, do, vr
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, do, vr