Als medewerker Backoffice ben je onderdeel van een deskundig team binnen Burgerzaken. Je werkt nauwkeurig, doelgericht en planmatig. Als medewerker backoffice ben je verantwoordelijk voor het beheer van de BRP. Je verricht alle voorkomende werkzaamheden in het kader van de BRP, zoals berichtenverkeer, (complexe) mutaties en actualiseringen. Je behandelt vraagstukken met betrekking tot optie en naturalisatie en internationaal privaatrecht.
Je beoordeelt en verwerkt buitenlandse brondocumenten en eerste inschrijving in de BRP. Je bent vraagbaak voor burgers en collega’s op het gebied van burgerlijke stand en de BRP en weet hoe en wanneer je dit moet toepassen.
Samen met je collega's vorm je een team t.a.v. het voorbereiden, adviseren over en regelen van alle werkzaamheden met betrekking tot de organisatie van verkiezingen en referenda en op het verloop van de verkiezingsdag, en de afhandeling na de verkiezingen.
Je levert een bijdrage aan de fraudebestrijding door het administratief voorbereiden van identiteits- en adresonderzoeken en het beoordelen van verzoeken van briefadressen. In voorkomende gevallen bezoek je de betreffende adressen en, op basis van wat er aan wordt getroffen, adviseer je tot inschrijving of uitschrijving en verwerkt dit in de BRP.