Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Gemeente Geertruidenberg
Logo van Gemeente Geertruidenberg

Domeinmanager voor het Domein Dienstverlening

Vrijheidstraat 2, 4941 DX Raamsdonksveer, Nederland

Sluit over 8 dagen

Begindatum:

2 jan 2025

Einddatum:

1 apr 2026

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

28 nov 2025
Opdracht tarief 120Opdracht uren 24
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

De gemeente Geertruidenberg is volop in beweging. We hebben onlangs gekozen voor een nieuwe inrichting van de organisatie. Dit nieuwe fundament draagt bij aan maximale interactie tussen de 'buiten- en binnenwereld'. Fysiek, sociaal en dienstverlening zijn de heipalen (domeinen) waar de organisatie op steunt. Robuuste en wendbare eenheden die werken aan hun wettelijke taken, dienstverlening en bestuurlijke opgaven. Als domeinmanager ben je een belangrijke schakel in de doorontwikkeling van de organisatie en het domein.

Een korte schets van het domein dienstverlening
Het domein dienstverlening bestaat uit twee onderdelen: integrale advisering en interne dienstverlening. De ontwikkeling binnen het domein dienstverlening richt zich op het versterken van interne service en integrale advisering van de organisatie. We zoeken een domeinmanager die de teams aanstuurt voor het onderdeel integrale advisering (Financiën, HR, Juridische Zaken, KCC en Burgerzaken). Jij geeft richting, stimuleert samenwerking en zorgt dat goede ideeën daadwerkelijk worden omgezet in concrete verbeteringen. Samen met je collega-domeinmanager, die verantwoordelijk is voor de operationele ondersteuningsteams, zorg je voor een toekomstgerichte en krachtige aansturing van het totale dienstverleningsdomein.

Als domeinmanager ben je integraal verantwoordelijk voor kwaliteit, processen, resultaten, mensen en middelen. Jouw focus ligt zowel op de inhoud als bij de medewerkers: uiteraard zit er de nodige expertise bij de medewerkers. Je hebt affiniteit met de thema's en vraagstukken die binnen jouw domein spelen. Jij weet strategische doelen te vertalen naar de praktijk, integraliteit tussen teams en andere domeinen te borgen en te sturen op concrete resultaten. Je richt je op de ontwikkeling van medewerkers en teams én op het bewaken van het inhoudelijke en procesmatige verloop van de reguliere dienstverlening en adviesactiviteiten. Gelet op de ontwikkelingen waar we als organisatie voor staan is het voor deze functie belangrijk dat je beschikt over kennis en ervaring over gemeentefinanciën, financiële processen en de planning & control cyclus.

Wat ga je doen? Als domeinmanager ben je verantwoordelijk voor:
  • De adviserende kant van het domein dienstverlening. Je stuurt hierin een 5-tal teams aan namelijk: financiën, HR, Juridische zaken, KCC en burgerzaken.
  • Het bouwen van het domein, met behoud van de kracht van de aparte vakteams.
  • De prestaties van het domein, zowel inhoudelijk, kwalitatief, personeel, financieel als ook voor het proces.
  • De bedrijfsvoering binnen het domein (effectieve en efficiënte inzet en het beheer van middelen binnen de gestelde kaders). Hierin word je ondersteund door adviseurs van bedrijfsvoering, die zich opstellen als businesspartner en werk je nauw samen met de andere domeinmanager van het domein dienstverlening.
  • Het situationeel leidinggeven aan de medewerkers; hierbij ga je uit van de kracht van de medewerker.
  • Het motiveren, stimuleren en faciliteren van medewerkers, zodat zij de gewenste kwaliteit en kwantiteit leveren.
  • De tactische besluitvorming in de organisatie over de reguliere, wettelijke taken.
  • De kwaliteit van voorstellen, adviezen en rapportages. Daaronder zijn inbegrepen: de tijdigheid, onafhankelijkheid, juistheid en verantwoordelijkheid, de integraliteit en rechtmatigheid, doelmatigheid en doeltreffendheid.

Eisen

  • U bent akkoord met de actuele versie van de inhuurvoorwaarden van Flex West-Brabant.
  • De wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (DBA) reguleert de inzet van zzp'ers. Vanwege de aard en inhoud van de opdracht is het niet mogelijk hierop een zzp'er te laten starten. Geïnteresseerde kandidaten kunnen zich uitsluitend in loondienst laten detacheren via een bureau.
  • U voegt de 'Verklaring detachering in loondienst' toe aan de dossierdocumenten.
  • U levert een VOG aan met screeningsprofiel 11, 12, 41, 43 (via uw leverancier).
  • Kandidaat heeft minimaal een afgeronde WO opleiding. Dit moet blijken uit het cv.
  • Kandidaat heeft minimaal 5 jaar ervaring als (domein) manager bij een gemeente. Dit moet blijken uit het cv.
  • Kennis en ervaring op het gebied van gemeentefinanciën en de planning en control cyclus. Dit moet op het cv zijn vermeld.
  • Kandidaat is beschikbaar voor 24 uur per week.

Wensen en competenties

Wensen
  • Kandidaat heeft ruime kennis van en ervaring in het werken met Key3/Liber/Ibabs. Kandidaat heeft in ieder geval ervaring met 2 van de 3 systemen.
  • Eventuele ervaring op het gebied van HR.
  • Het cv is voorzien van referenties of deze kunnen op aanvraag direct aangeleverd worden (dit moet op het cv worden vermeld). Kandidaat heeft recente referentie(s).

Competenties
  • Beschikt over leidinggevende capaciteiten en politiek-bestuurlijke sensitiviteit.
  • Bewust kiest voor de lokale overheid.
  • Benaderbaar en open is, zodat mensen weten wat ze aan je hebben.
  • Stevig in zijn schoenen staat, gevoel voor onderlinge verhoudingen heeft en bouwt aan goede samenwerkingsrelaties. Je bent een verbinder en hebt een positieve basishouding.
  • Werkt ook buiten je eigen domein mee aan verbeteringen en zorgt samen voor een goed resultaat. Je stelt de belangen van de inwoners en ondernemers centraal en je bent je ervan bewust dat zij niet denken in 'domeinen'.
  • In staat om complexe vraagstukken om te zetten naar een strategische route en opdrachten voor de experts, de verwachtingen van stakeholders te managen en regie te voeren op de prestaties en uitdagingen in het domein. Je legt de verantwoordelijkheden daar waar ze horen en biedt hulp waar nodig.
  • Herkent zich in de kernwaarden en uitgangspunten van de doorontwikkeling van gemeente Geertruidenberg en geeft hier in de praktijk vorm aan.
  • Communicatief sterk.

Organisatie en team

Gemeente Geertruidenberg ligt in het mooie Noord-Brabant, aan de rand van de Biesbosch en op het kruispunt van de A27 met de A59. Er wonen ruim 22.000 inwoners, verdeeld over de drie kernen Geertruidenberg, Raamsdonk en Raamsdonksveer. Iedere kern heeft een eigen karakter en geschiedenis. Historische vestingstad, rustieke agrarische kern, dynamisch dorp met veel voorzieningen en een logistiek centraal gelegen bedrijventerrein. Gemeente Geertruidenberg heeft het allemaal.
De gemeente staat voor grote maatschappelijke uitdagingen. Bijvoorbeeld op het gebied van wonen, duurzaamheid, leefbaarheid en zorg. Samen met maatschappelijke partners, ondernemers en onze inwoners werken we aan oplossingen en realiseren we ambities. We willen voor hen een betrouwbare en verbindende partner zijn.
Onze organisatie bestaat uit ongeveer 200 medewerkers. Onze medewerkers zijn gedreven, werken hard en krijgen ruimte om zich te ontwikkelen. Het is een echte Brabantse gemeente, de sfeer is informeel. We werken vanuit onze kernwaarden: betrokken, ondernemend en professioneel.
De samenleving verandert snel, en de gemeente ontwikkelt zich continu mee. We doen dit met het motto: 'Samen bouwen, Samen sterker!'. Wil jij samen met ons bouwen aan de toekomst?

Gespreksinformatie

Niet bekend

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:
Optie tot verlenging: vervanging domeinmanager Additionele toelichting procedure: schaal 12
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl of met Ernst Schoneveld via ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, do, vr