Begindatum:
1 apr 2025Einddatum:
1 okt 2025Uren per week:
24-28Publicatiedatum:
19 mrt 2025Organisatie
Gemeente Geertruidenberg ligt in het mooie Noord-Brabant, aan de rand van de Biesbosch en op het kruispunt van de A27 met de A59. Er wonen ruim 22.000 inwoners, verdeeld over de drie kernen Geertruidenberg, Raamsdonk en Raamsdonksveer. Iedere kern heeft een eigen karakter en geschiedenis. Historische vestingstad, rustieke agrarische kern, dynamisch dorp met veel voorzieningen en een logistiek centraal gelegen bedrijventerrein. Gemeente Geertruidenberg heeft het allemaal.
De gemeente staat voor grote maatschappelijke uitdagingen. Bijvoorbeeld op het gebied van wonen, duurzaamheid, leefbaarheid en zorg. Samen met maatschappelijke partners, ondernemers en onze inwoners werken we aan oplossingen en realiseren we ambities. We willen voor hen een betrouwbare en verbindende partner zijn. Onze organisatie bestaat uit ongeveer 200 medewerkers. Onze medewerkers zijn gedreven, werken hard en krijgen ruimte om zich te ontwikkelen. Het is een echte Brabantse gemeente, de sfeer is informeel. We werken vanuit onze kernwaarden: betrokken, ondernemend en professioneel.
De samenleving verandert snel, en de gemeente ontwikkelt zich continu mee. We doen dit met het motto: ‘Samen bouwen, Samen sterker!’. Wil jij samen met ons bouwen aan de toekomst?
Omschrijving van de opdracht
Wij zijn per direct op zoek naar een Casemanager Omgevingswet. Het team Omgevingswet houdt zich primair bezig met afhandelen van aanvragen over omgevingsvergunningen, maar ook met archeologie en monumenten en is hiervoor het eerste aanspreekpunt voor de inwoners en bedrijven.
Kennis en beschikbaarheid
Kandidaat heeft een HBO werk- en denkniveau en relevante werkervaring op het vakgebied;
Kandidaat beschikt bij voorkeur over relevante opleidingen ABW I en ABW II;
Kandidaat is in staat omgevingsplannen te lezen en beschikt over kennis en ervaring met betrekking tot de Omgevingswet en Algemeen Bestuursrecht;
Kandidaat heeft affiniteit met automatiseringssystemen (voorkeur Liber en RxMission).
Taken en verantwoordelijkheden
Kandidaat toetst zelfstandig omgevingsvergunningen aan wet- en regelgeving en verordeningen voor de activiteiten bouwen, milieu, omgevingsplanactiviteiten (Opa) en buitenplanse omgevingsplanactivteiten (Bopa), aanleg en kap;
Kandidaat is verantwoordelijk voor het begeleiden van omgevingsoverleggen en aanvragen omgevingsvergunningen van het begin tot het einde;
Kandidaat denkt mee met de initiatiefnemer en hebt daarbij de instelling “ja mits” en kijkt naar de mogelijkheden binnen de geldende wet- en regelgeving;
Kandidaat stimuleert participatie in samenwerking met de initiatiefnemer en deelt kennis over en weer met onze klant;
Kandidaat zet zich volledig in voor een optimale verbinding met de aanvrager en inwoners en bent oplossingsgericht;
Er dienen verschillende disciplines en expertises moeten samenkomen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan collega’s van de verschillende vakteams en extern met ketenpartners, zoals de Commissie ruimtelijke kwaliteit, de brandweer, het waterschap, Rijkswaterstaat en de omgevingsdienst;
Kandidaat vertegenwoordigt mede de gemeente bij de behandeling van bezwaar- en (hoger) beroepschriften;
Kandidaat ondersteunt bij overige zaken binnen het team.
Competenties
Kandidaat heeft een open houding en goede mondelinge vaardigheden;
Kandidaat is zelfstandig, accuraat, flexibel, stressbestendig en klantvriendelijk;
Kandidaat kan de juiste prioriteiten stellen;
Kandidaat beheerst de Nederlandse taal goed;
Kandidaat is iemand die goed kan luisteren, door kan vragen en klanten op een nette en duidelijke manier te woord kan staan;
Kandidaat is politiek/bestuurlijke sensitief
Eisen
Het maximale uurtarief is 95 euro en is een all-in tariefstelling wat betreft reiskosten woon-werk verkeer en de verrekening van de fee kosten.
Uw kandidaat heeft bij voorkeur een afgeronde HBO opleiding. Dit moet blijken uit het cv en op verzoek moet uw kandidaat het geldige diploma hiervan kunnen tonen.
Gunningscriteria
Kandidaat beschikt over 1 of meer referenties.
Kandidaat kan op 1 april 2025 starten.
Kandidaat is 24-28 uur per week beschikbaar.
Kandidaat past binnen het team. Dit wordt getoetst in een persoonlijk gesprek.
Kandidaat beschikt over politieke en bestuurlijk sensitiviteit. Dit wordt getoetst in een persoonlijk gesprek.
Kandidaat kan zowel zelfstandig als in teamverband werken. Dit kan worden getoetst in een persoonlijk gesprek.
Aanvullende informatie
Voor de inzet van zzp’ers heeft de gemeente Geertruidenberg een contract met Haert (onderdeel van Driessen). Zij verzorgen voor ons het zzp- contractmanagement. Haert gaat namens de gemeente Geertruidenberg het contract met u aan.
Om bij de gemeente Geertruidenberg te komen werken, stellen wij een verklaring omtrent gedrag verplicht. U levert een VOG aan met screeningsprofiel 11, 12, 41, 43 (via uw leverancier). Deze kunt u (via uw leverancier) eenmalig declareren.