Roosendaalseweg 4, 4875 AA Etten-Leur, Nederland
Begindatum:
1 jul 2025Einddatum:
31 dec 2025Uren per week:
36Publicatiedatum:
11 jun 2025Interim Senior Juridisch Adviseur Handhaving
Voor een periode van zes maanden zoeken we een Interim Senior Juridisch Adviseur Handhaving met startdatum 1 juli 2025. In deze rol houdt je jezelf bezig met complexe casussen en juridische vraagstukken op het gebied van handhaving en toezicht op APV en bijzondere wetten binnen de gemeente Etten-Leur. Krijg jij er energie van hiermee zelfstandig aan de slag te gaan en advies over te geven aan je collega’s en bestuur? Dan is deze tijdelijke functie iets voor jou!
Als Senior Juridisch Adviseur Handhaving adviseer je gevraagd en ongevraagd collega’s en bestuurders op het gebied van handhaving van en toezicht op de APV en bijzondere wetten. Denk hierbij onder andere aan de Opiumwet, Wet kinderopvang, Alcoholwet, Gemeentewet en de Wet aanpak woonoverlast. Daarnaast pak je complexe bezwaarzaken op en neem je deel aan projecten en (regionale) overleggen. Je werkt nauw samen met één andere Senior Juridisch Adviseur Handhaving en gezamenlijk met jullie collega’s lever je een bijdrage aan de ontwikkeling en verbetering van de toepassing van de APV en bijzondere wetten.
Als Senior Juridisch Adviseur Handhaving ben je verantwoordelijk voor:
Functie-eisen:
Wij zijn op zoek naar een tijdelijke collega die in staat is om door middel van een gesprek tot een oplossing te komen met verschillende partijen, maar ook kan doorpakken wanneer dat nodig is. Je bent een kartrekker en kan zelfstandig en zonder begeleiding complexe dossiers oppakken. Je toont verder initiatief en hebt goede mondelinge en schriftelijke communicatieve vaardigheden. Daarnaast heb je ervaring met politiek bestuurlijke beleidsprocessen. Je zoekt makkelijk de verbinding met collega’s en andere netwerkpartners op.
Je beschikt daarnaast over:
Wie zijn wij?
Bij de Gemeente Etten-Leur heerst er een fijne werksfeer. In veel functies kun je flexibel werken, zowel qua tijd als plek betreft. Zo kun je werk en privé goed op elkaar afstemmen. Het stadskantoor is een inspirerende werkomgeving. Je kiest welke ruimte het beste past bij jou en bij het werk dat je op dat moment (samen) doet. We gaan informeel met elkaar om. Collega’s helpen elkaar graag en de deuren staan altijd open. Dat geldt ook voor de burgemeester, de wethouders en de gemeentesecretaris. Samenwerken, oog voor de omgeving, ondernemend en resultaat staan bij ons centraal.