Begindatum:
12 jun 2023Einddatum:
31 dec 2023Uren per week:
36Publicatiedatum:
27 mei 2023Secretaris van de commissie bezwaar
Wat ga je doen in deze boeiende functie?
In deze functie ga je bezig met onder andere de volgende taken:
Opstellen van een nieuwe verordening;
Samenstellen en benoemen van een nieuwe commissie van bezwaar;
Verlagen van de werkdruk door het overnemen van een aantal bezwaren op het gebied van sociaal en fysiek domein;
Ontzorgen van de vak juristen door het opstellen van verweerschriften voor de commissie van bezwaar op het gebied van met name het fysieke domein.
De jurist beoordeelt de ingediende bezwaarschriften op ontvankelijkheid en toetst deze aan wetgeving en jurisprudentie.
De jurist treedt op als secretaris van de Commissie Bezwaarschriften. Dit houdt in dat de jurist hoorzittingen voorbereidt en begeleidt en verslagen en (concept)adviezen opstelt.
Functie-eisen
Wie zoeken wij?
Afgeronde juridische opleiding op minimaal HBO niveau;
Kennis van beleidsterreinen van de gemeente waaronder ruimtelijk ordeningsrecht, Participatiewet, Wmo en Jeugdwet
Minimaal 5 jaar werkervaring op een juridische afdeling binnen de gemeente
Communicatieve vaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk;
Kennis van bestuurlijke processen en gevoel voor bestuurlijke verhoudingen
Je staat stevig in je schoenen en weet hoe je een conflict moet voorkomen en/of hanteren;
Je bent stressbestendig, houdt overzicht en vindt het leuk om zelfstandig en in een team te werken.
Meer informatie
Voor vragen omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de footer van deze pagina of ga naar onze Hoe Werkt Het-pagina. Toch nog vragen? Neem direct contact op met Britt Emmen via 06 39 84 53 67 of per mail via britt.emmen@kbenp.nl.
Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.