Bekijk de opdracht ook op opdrachtinformatiemanagement.nl voor aanvullende ondersteuning binnen het vakgebied Informatiemanagement.
thumbnail
thumbnail

Collectiebeheerder

Hengelosestraat 51, 7514 AD Enschede, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
Geen maximum
16 Overijssel

Begindatum:

1 jul 2024

Einddatum:

31 mei 2025

Uren per week:

16

Publicatiedatum:

7 jun 2024

Begeleider collectiebeheerder en inventarisator Stadsarchief   
8 tot 24 uur per week 

TEAM STADSARCHIEF  
Unieke collecties met historisch materiaal over onder meer families en bedrijven in de regio. Kilometers overheidsdocumenten ouder dan twintig jaar. Jij als collectiebeheerder Stadsarchief zorgt dat dit bijzondere erfgoed van de gemeente Enschede en de gemeente Losser goed bewaard blijft. En samen met je 6 collega’s zoals een archivist en tientallen vrijwilligers ben je ervoor verantwoordelijk dat onze archieven en collecties nu en in de toekomst optimaal toegankelijk zijn voor iedereen, ook digitaal!

Begeleider collectiebeheerder en inventarisator Stadsarchief   
8 tot 24 uur per week 

TEAM STADSARCHIEF  
Unieke collecties met historisch materiaal over onder meer families en bedrijven in de regio. Kilometers overheidsdocumenten ouder dan twintig jaar. Team Stadsarchief en tientallen vrijwilligers zorgen ervoor dat onze archieven en collecties nu en in de toekomst optimaal toegankelijk zijn voor iedereen, ook digitaal!

WAT GA JE DOEN
Wij zoeken een begeleider als ondersteuning van onze junior collectiebeheerder en inventarisator. Wij zoeken naar iemand die ervaring heeft in een Depot omgeving en deze junior kan ondersteunen met theoretische en praktische adviezen o.b.v. zijn/ haar ervaring. Het doel is om de nieuwe collega’s een vliegende start te geven, een soort training in de praktijk en on the job.

Dit mag in deeltijd, bijvoorbeeld 2 dagen in de week. Wij zoeken iemand met ervaring als collectiebeheerder met veel kennis over het maken van een beschrijvende inventaris
Je bent de drijvende kracht en inhoudelijk deskundige achter het behoud en beheer van onze analoge archieven en collecties. 

Kortom; jij bent in alle opzichten de voortrekker in het beheer van archieven en collecties in de gemeentelijke archiefbewaarplaats. 

WAT VRAGEN WE VAN JE

  • Minimaal hbo-niveau.

  • Het diploma Archivistiek A of B (of een gelijkwaardige opleiding), eventueel aangevuld met specialistische cursussen.

  • Ruime ervaring met informatiebeheer bij overheden.

  • Kennis van en ervaring met standaarden en technieken voor materieel beheer, intellectueel beheer en publiekspresentatie van archieven en collecties.

  • Je bent deskundig op het gebied van het bewerken, beheren en ontsluiten van analoge, digitale en hybride archieven en van digitale dienstverlening; 

  • Je hebt kennis van en ervaring met standaarden en technieken voor materieel beheer, intellectueel beheer en publiekspresentatie van archieven en collecties; 

  • Je hebt ervaring met informatiebeheer bij overheden; 

  • Je bent in staat om snel brede kennis van de aanwezige archieven en collecties eigen te maken; 

  • Je hebt aantoonbare ervaring in het LEAN werken of continu verbeteren. 

COMPETENTIES: 

  • Je kunt organiseren en plannen         

  • Je hebt aandacht voor details  

  • Je bent besluitvaardig  

  • Je bent vakgericht  

  • Je beschikt over inlevingsvermogen         

  • Je kan goed samenwerken  

  • Je bent politiek sensitief

Eisen

  • Na gunning geldt voor deze opdracht een SROI verplichting van 5% van de opdrachtwaarde. De opdrachtwaarde wordt als volgt bepaald: “aantal gewerkte uren x uurtarief ex btw” Bij aanbieden van een kandidaat bent u akkoord met deze SROI verplichting. Voor verdere informatie inzake deze verplichting verwijzen wij u naar de Leveranciersvoorwaarden. Directe ZZP inhuur (geen inleen doorleen) zijn uitgesloten van de SROI verplichting.

  • Akkoord procedure en inhuurvoorwaarden (oa all-in tariefstelling wat betreft reiskosten woonwerk).

  • Bij eventuele gunning wordt er op verzoek van Opdrachtgever een VOG aangevraagd voor de kandidaat, (eventuele) kosten worden door Opdrachtgever vergoed.

  • Kandidaat heeft ruime ervaring met informatiebeheer in een DEPOT omgeving bij overheden. Let op. Dit dient gemotiveerd in CV te zijn opgenomen (Zonder deze ervaring komt de kandidaat niet door de selectie heen.)

  • Kandidaat is digitaal vaardig en kennis van archiefbeheersystemen.

Wensen

  • Kandidaat heeft ervaring met het maken van een beschrijvende inventaris. (Graag gemotiveerd in CV vermelden)

  • Kandidaat heeft een diploma Archivistiek A of B (of een gelijkwaardige opleiding), eventueel aangevuld met specialistische cursussen.

  • Kandidaat heeft een afgeronde HBO opleiding.

  • Kandidaat is deskundig op het gebied van het bewerken, beheren en ontsluiten van analoge, digitale en hybride archieven en van digitale dienstverlening; Om deze punten te bemachtigen dient dit gespecificeerd in het CV te zijn omschreven.

  • Kandidaat heeft ervaring met Ervaring met Atlantis

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur

Ben jij de Collectiebeheerder die deze organisatie zoekt?

Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.