Bergstraat 4, 6711 DD Ede, Nederland
Begindatum:
1 jan 2026Einddatum:
1 jan 2027Publicatiedatum:
28 nov 2025De werkvoorraad binnen het secretariaat van de bezwaarschriftencommissie in Ede is fluctuerend en om de piekmomenten op te vangen is de gemeente Ede op zoek naar een partij die in staat is op afroep een ervaren secretaris in te zetten voor het secretariaat van de bezwaarschriftencommissie. Opdrachtgever geeft zo snel mogelijk aan (uiterlijk 3 weken van tevoren) wanneer inzet moet plaatsvinden. Inzet wordt gevraagd op het moment dat daar gedurende het jaar bij opdrachtgever behoefte aan is. Het is daarom mogelijk dat in sommige perioden geen afroep plaats vindt of juist vaker achtereen.
Per bezwarenzitting worden 3 tot 4 bezwaarschriften c.q. besluiten behandeld. Het vervullen van de rol van secretaris van de bezwarencommissie Ede voor kamer 1 van de bezwarencommissie van de gemeente Ede. Kamer 1 richt zich op alle voorkomende bezwaarschriften op grond van de Awb. Niet tot de opdracht behoren bezwaarschriften op het terrein van Sociale Zaken (kamer 2) of Belastingzaken.
Werkzaamheden:
Behandelen van bezwaren
Toetsing aan wetgeving en jurisprudentie, toetsing aan gemeentelijk beleid, deelname aan de raadkamer en opstellen van een advies over het bezwaar.
Opstellen juridisch inhoudelijke conceptadviezen vanuit de rol van secretaris voor de bezwaarschriftencommissie en verwerken van de feedback van commissieleden, alsmede het voeren van de communicatie hierover (via e-mail en NextCloud).
Opstellen van beslissingen op bezwaar (alleen bij ongegronde bezwaren t.a.v. besluiten van de Omgevingsdienst. Eventuele aanvullende motivering wordt door de Omgevingsdienst geschreven.)
Een medewerker van het secretariaat verzorgt de uitnodigingen voor de hoorzittingen en ondersteunt bij het verzamelen van het bezwaren-/procesdossier.
Ede is veelzijdig: wonen, werken, recreëren kent in Ede vele smaken. Van het levendig centrum in de stad Ede tot het gevarieerde buitengebied en de natuur van de Veluwe. Een groot gebied met dorpen en stad. We kijken hoe we inwoners verder helpen door goed te luisteren. En geven duidelijk aan wat we te bieden hebben. Wist je dat we bij onze gemeente de nadruk op voedsel en gezondheid leggen? Tegelijkertijd focussen we met zo’n 1000 collega’s op andere belangrijke zaken. Denk aan het zorgen voor voldoende woningen en het werken aan leefbaarheid en duurzaamheid. Voor iedereen, want iedereen is welkom. Onze samenleving en omgeving is continu in ontwikkeling, wij bewegen mee en kijken vooruit. Dat maakt ons wendbaar en weerbaar.
De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 15 december 2025, 09:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 11 december 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.
2 x 6 maand(en)
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Gemeente Ede mag geen arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de Gemeente Ede. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). Gemeente Ede merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).
Als onderdeel van de aanbestedingsprocedure vindt een screening plaats op integriteit, betrouwbaarheid en zelfstandigheid. Deze screening omvat onder meer een online controle van openbare bronnen en een beoordeling van de arbeidsrelatie conform de Wet DBA. De screening is verplicht en wordt uitgevoerd voor gunning. De resultaten kunnen leiden tot uitsluiting van deelname.
Deze functie is ingedeeld in functieschaal Schaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Maximaal 5 pagina's, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
Voor de toegang verlening tot alle systemen bij de Gemeente Ede is het verstrekken van een geboortedatum noodzakelijk. Deze zal worden opgevraagd bij de telefonische voorlopige gunning, en zal door de externe partij uitsluitend worden verwerkt voor dit doel en wordt niet opgeslagen voor andere doeleinden.
Als onderdeel van de aanbestedingsprocedure vindt een screening plaats op integriteit, betrouwbaarheid en zelfstandigheid. Deze screening omvat onder meer een online controle van openbare bronnen en een beoordeling van de arbeidsrelatie conform de Wet DBA. De screening is verplicht en wordt uitgevoerd vóór gunning. De resultaten kunnen leiden tot uitsluiting van deelname.