thumbnail
thumbnail

Portefeuillemanager Vastgoed

Bergstraat 4, 6711 DD Ede, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
€ 110,00
24 - 36 uur Gelderland

Begindatum:

1 mrt 2024

Einddatum:

1 sept 2024

Uren per week:

24 - 36 uur

Publicatiedatum:

12 feb 2024

Omschrijving van de opdracht
Je bent een ervaren vastgoedprofessional die de ambitie heeft om onze diverse vastgoedportefeuille efficiënt en optimaal te beheren. Je bent een centrale spil voor een deel van deze portefeuille waarvoor je de portefeuillestrategie opstelt. Jij voert regie op complexe vastgoedbeheerprojecten, voert onderhandelingen met maatschappelijke instellingen en bedrijven en coördineert het opstellen van opstal,-, huur-, en erfpachtovereenkomsten. Dit gaat van kleine transacties tot grootschalige miljoenenprojecten. Je hebt een duidelijke visie op en een beeld bij ontwikkelingen in het maatschappelijk vastgoed. Daarmee adviseer je beleidsmedewerkers, het management en de wethouder. Je werkt in een team samen met je collega portefeuillemanagers, technisch adviseurs, financieel adviseurs en juridisch adviseurs. Dit alles doen we op een open, eenduidige, transparante en proactieve manier. En dat maakt deze functie nou net zo leuk, want je draagt echt iets bij aan onze hele gemeente met meer dan 120.000 inwoners.

Verantwoordelijkheden

  • efficiënt beheren van de gebouwen in jouw deelportefeuille door het verkopen van het niet courant gemeentelijke vastgoed, het voorkomen van leegstand in de portefeuille, het verbeteren van de vastgoedexploitaties, het efficiënt en doelmatig huisvesten van maatschappelijke organisaties, het verduurzamen van het maatschappelijk vastgoed en het professionaliseren van het vastgoedmanagement.

  • vertalen van de vastgoedstrategie, door adviezen over de vastgoedportefeuille uit te werken en te presenteren aan het management en bestuur. Het doel is het organiseren van een zo optimaal mogelijke portefeuille met de juiste balans tussen maatschappelijke belangen en financiële middelen.

  • analyseren van vraag en aanbod en het bij elkaar brengen van vraag en aanbod.

  • signaleren van knelpunten in je deelportefeuille en het benoemen van oplossingsrichtingen.

  • signaleren van knelpunten in processen en beleidsuitgangspunten waarbij je zorgt voor de afstemming met andere beleidsafdelingen en collega’s op de vastgoedafdeling.

  • sturen en regie voeren op nieuwbouw, duurzaamheid of renovatieprojecten in jouw portefeuille als ambtelijk opdrachtgever.

  • analyseren van resultaten van de benchmark maatschappelijk vastgoed. Op basis van deze resultaten optimaliseer je de vastgoedstrategie.

Beschikbaarheid
De kandidaat is inzetbaar vanaf 1 maart 2024 tot 1 september 2024 voor 24 - 26 uur per week.De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend. De gesprekken staan gepland op donderdag 29 februari.

Eisen

  • U voegt een cv van maximaal 5 pagina's A4 toe.

  • afgeronde relevante HBO- of WO-opleiding

  • minimaal 5 jaar ervaring in een vergelijkbare functie als asset- of portefeuillemanager

Wensen

  • Ervaring met werken in een politiek-bestuurlijke omgeving en met het opstellen van college en raadsvoorstellen en/of MT en directievoorstellen (30%)

  • Geef een voorbeeld vanuit werkervaring waarbij de geldende vastgoedstrategie is vertaald en uitgewerkt in presentatie aan management, college en/of bestuur. Geef hierbij aan welke dilemma's er speelden tussen maatschappelijke belangen en financiele belangen, welke scenario's er zijn geschetst en welke keuzes zijn gemaakt. Omschrijf hierin de rol die je vertegenwoordigd en welke samenwerkingen er zijn geweest (40%)

  • Omschrijf je kennis van specifiek vastgoedbeleid wat relevant en noodzakelijk is binnen gemeenten (25%)

  • Kennis van Axxerion (5%)

Meer informatie
Voor meer informatie omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de Hoe werkt het pagina. Heb je een vraag? Neem direct contact op met Leya Schoonderwoerd via leya.schoonderwoerd@kbenp.nl of via 06 436 079 99.

Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Jan de Vries via 06 36 51 04 90 / opdrachtoverheid@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur

Ben jij de Portefeuillemanager Vastgoed die deze organisatie zoekt?

Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.