Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Gemeente Ede
Logo van Gemeente Ede

Bouwcoordinator

Gemeente Ede

Bergstraat 4, 6711 DD Ede, Nederland

Sluit over 11 dagen

Begindatum:

5 jan 2026

Einddatum:

5 jan 2027

Uren per week:

16

Publicatiedatum:

28 nov 2025
Opdracht tarief 90Opdracht uren 16
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Opdracht

De gemeente Ede zoekt een bouwcoordinator die de uitvoering van werkzaamheden in de openbare ruimte begeleidt en zorgt voor optimale afstemming tussen bouwende partijen, interne afdelingen en de omgeving. Jij bewaakt de bereikbaarheid, leefbaarheid, veiligheid en communicatie tijdens uiteenlopende werkzaamheden in het centrumgebied en omliggende wijken. Je bent het aanspreekpunt voor aannemers, bewoners, winkeliers, ondernemers, handhaving en gemeentelijke collegas en zorgt dat werkzaamheden zorgvuldig, veilig en volgens gemaakte afspraken plaatsvinden. Met jouw bouwkundige kennis, omgevingssensitiviteit en coordinerend vermogen houd je het gebied draaiende, ook wanneer er veel projecten tegelijk lopen.

Werkzaamheden en resultaten

De bouwcoordinator is verantwoordelijk voor het: afstemmen met bouwende partijen over planning, bouwlogistiek, verkeersmaatregelen, bereikbaarheid en veiligheid; coordineren van uitvoeringsoverleggen met aannemers, nutsbedrijven en overige uitvoerende partijen; bewaken van leefbaarheid, doorstroming en veiligheid in het centrumgebied en andere werkgebieden; onderhouden van contact met interne partners zoals Handhaving, Verkeer, Beheer & Onderhoud en projectteams in aangrenzende gebieden; toezien op naleving van gemeentelijke voorschriften, werkprotocollen, contractafspraken en veiligheidsregels; optreden wanneer afspraken niet worden nageleefd en tijdig escaleren wanneer noodzakelijk; fungeren als zichtbaar aanspreekpunt voor bewoners, ondernemers en winkeliers; afstemmen van bouwlogistiek tussen parallelle projecten en ontwikkelgebieden; signaleren van risicos en verstoringen, en het treffen van passende maatregelen; informeren van betrokkenen en bijdragen aan duidelijke communicatie richting omgeving en stakeholders

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen laptop en mobiel;
  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  • Minimaal 1 jaar recente werkervaring (laatste 5 jaar) als bouwcoordinator binnen een gemeentelijke of (semi)publieke organisatie;
  • Minimaal 3 jaar ervaring met omgevingsmanagement en/of bouwcoordinatie bij gebieds- of vastgoedontwikkelingen;
  • Een uurtarief van maximaal 90,- exclusief btw, inclusief woon-werkverkeer en fee Flextender.

Wensen en competenties

Wensen

  • Kwaliteit van ervaring met bouwcoordinatie in een stedelijke of complexe omgeving aangetoond via een project waarin de kandidaat verantwoordelijk was voor afstemming, veiligheid en bereikbaarheid;
  • Ervaring met omgevingsmanagement bij werkzaamheden in de openbare ruimte onderbouwd met een voorbeeld waarin de kandidaat succesvol heeft gecommuniceerd met bewoners, ondernemers of andere stakeholders;
  • Ervaring met toezicht op naleving van werkprotocollen, contractafspraken en veiligheidsmaatregelen aangetoond via een project waarin de kandidaat toezichthoudende of handhavende bevoegdheden inzette;
  • Ervaring met bouwlogistiek en coordinatie van meerdere uitvoerende partijen blijkend uit een situatie waarin parallelle werkzaamheden of verschillende aannemers op elkaar moesten worden afgestemd;
  • Ervaring met interne samenwerking binnen een gemeentelijke organisatie aangetoond via een voorbeeld waarin de kandidaat afstemming had met afdelingen zoals verkeer, beheer, handhaving of projectteams;
  • Bereidheid tot kosteloze overname na 12 maanden (minimaal 1040 uur) bij wederzijds goedvinden.

Competenties

  • Omgevingsbewustzijn;
  • Samenwerken;
  • Oordeelsvorming;
  • Overtuigingskracht;
  • Stressbestendigheid.

Organisatie en team

Gemeente Ede, smaakmakers van de Veluwe

Ede is veelzijdig: wonen, werken, recreeren kent in Ede vele smaken. Van het levendig centrum in de stad Ede tot het gevarieerde buitengebied en de natuur van de Veluwe. Een groot gebied met dorpen en stad. We kijken hoe we inwoners verder helpen door goed te luisteren. En geven duidelijk aan wat we te bieden hebben. Wist je dat we bij onze gemeente de nadruk op voedsel en gezondheid leggen? Tegelijkertijd focussen we met zon 1200 collegas op andere belangrijke zaken. Denk aan het zorgen voor voldoende woningen en het werken aan leefbaarheid en duurzaamheid. Voor iedereen, want iedereen is welkom. Onze samenleving en omgeving is continu in ontwikkeling, wij bewegen mee en kijken vooruit. Dat maakt ons wendbaar en weerbaar.

Onderhoud en Services

Welkom bij de afdeling Onderhoud en Services, een essentieel onderdeel van de keten voor het beheer van de openbare ruimte. Van beleid tot uitvoering, wij zorgen ervoor dat de openbare ruimte er tiptop uitziet. Ons team, Wijkonderhoud, werkt dagelijks aan het onderhoud van verschillende elementen in de gemeente Ede. Onze verantwoordelijkheden strekken zich uit over een breed scala aan gebieden. We zorgen voor het groen, de wegen, de speelvoorzieningen, de beeldende kunst en het straatmeubilair, en zelfs voor de ondergrondse infrastructuur, zoals kabels, leidingen en riolering. Daarnaast dragen we zorg voor de bossen, begraafplaatsen, het magazijn, het wagenpark en de fietsenstalling. Onze missie is om tijdens het uitvoeren van onze werkzaamheden de beste service te leveren aan zowel de inwoners en ondernemers van Ede (onze klanten) als aan onze organisatie en bestuurders (onze opdrachtgevers). We streven ernaar om het woongenot en werkplezier van onze inwoners en ondernemers te vergroten. Dit doen we door als professionele teamleden samen te werken met onze inwoners en actief bij te dragen aan een leefbare openbare ruimte. Binnen de afdeling Onderhoud en Services zijn er drie teams: Natuur en Begraven, Wijkonderhoud en Team Service/Ondersteuning. Als jij ons team Wijkonderhoud komt versterken, werk je samen met betrokken collega's aan het onderhoud van de wijken en het behoud van een prettige leefomgeving voor alle inwoners en ondernemers van Ede. Hier zijn we trots op!

Gespreksinformatie

Beoordelingsprocedure:

Stap 1: Beoordeling cv's op minimumeisen
Flextender beoordeelt de cv's op de minimumeisen. Kandidaten die voldoen, worden geselecteerd voor stap 2.

Stap 2: Selectie cv's die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de cv's van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in onderlinge vergelijking op de gunningscriteria. De kandidaten die het beste scoren, worden geselecteerd voor stap 3. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de door Flextender geselecteerde cv's op relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten en bij soortgelijke organisaties. De kandidaten die het beste scoren, worden uitgenodigd voor een selectiegesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek, gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie, wordt nader getoetst of de kandidaten voldoen aan het profiel, met name op de competenties. Kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien dit niet het geval is, wordt stap drie herhaald. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet.

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 17 december 2025. Kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 15 december 2025 bericht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:
Optie tot verlenging: Bereidheid tot kosteloze overname na 12 maanden (minimaal 1040 uur) bij wederzijds goedvinden. Bij verlenging wordt het uurtarief aangepast op basis van de dan geldende CBS CPI. Indexering vindt alleen plaats bij een jaar-op-jaar stijging van de CPI van meer dan [x]%, en volgt het daadwerkelijke stijgingspercentage.
  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
  • Voor de toegang verlening tot alle systemen bij de Gemeente Ede is het verstrekken van een geboortedatum noodzakelijk. Deze zal worden opgevraagd bij de telefonische voorlopige gunning, en zal door Flextender uitsluitend worden verwerkt voor dit doel en wordt niet opgeslagen voor andere doeleinden.
  • Als onderdeel van de aanbestedingsprocedure vindt een screening plaats op integriteit, betrouwbaarheid en zelfstandigheid. Deze screening omvat onder meer een online controle van openbare bronnen en een beoordeling van de arbeidsrelatie conform de Wet DBA. De screening is verplicht en wordt uitgevoerd voor gunning. De resultaten kunnen leiden tot uitsluiting van deelname.
  • Vragen kunnen ingediend worden tot dinsdag 2 december 2025, 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op donderdag 4 december 2025 gepubliceerd op onze website.
  • CV-eisen: Maximaal 5 paginas, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
  • Werkdagen: Ma Di Wo Do Vr.
  • Functieschaal: Deze functie is ingedeeld in functieschaal schaal 10, maximaal 90. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, do, vr