Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Adviseur Inkoop en Contractmanagement / Contractmanager

Gemeente Ede

Bergstraat 4, 6711 DD Ede, Nederland

Sluit over 8 dagen
110 28-36 uur Gelderland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

28 - 36

Publicatiedatum:

15 aug 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Voor de jeugdhulpregio JeugdFV zijn wij op zoek naar een ervaren Adviseur Inkoop en Contractmanagement Jeugdwet. In deze rol ben je betrokken bij diverse aspecten van de regionale samenwerking binnen het sociaal domein, specifiek gericht op de uitvoering van de Jeugdwet. Je levert een inhoudelijke en strategische bijdrage aan de ontwikkeling, uitvoering en optimalisatie van het inkoop- en contractmanagement binnen de regio. Je speelt een sleutelrol in het opstellen van een visie op het zorglandschap, het vormgeven van strategisch leveranciersmanagement en het adviseren van zowel beleidsteams als bestuur. Je bent goed op de hoogte van actuele ontwikkelingen binnen het jeugddomein (lokaal, regionaal en landelijk) en weet deze door te vertalen naar beleid en inkoopstrategieen.

Resultaatgebieden en taken

Als adviseur ben je verantwoordelijk voor de volgende werkzaamheden:

  • Proactief signaleren van ontwikkelingen in de zorg(inkoop)markt en deze vertalen naar kansen en bedreigingen voor de regionale samenwerking;
  • Beheren van de regionale inkoopportfolio Jeugdwet en aanpassen hiervan op basis van (boven)regionale beleidsontwikkelingen;
  • Adviseren van het regionaal bestuur bij bestuurlijke escalaties met zorgaanbieders;
  • Fungeren als strategisch contract- en leveranciersmanager voor contractpartijen inclusief het voeren van accountgesprekken;
  • Vervullen van de rol van strategisch specialist binnen segmenten, inclusief advisering aan gemeenten vanuit het Knooppunt;
  • Begeleiden van vraagarticulatie en -verheldering om te komen tot een juiste specificatie van de inkoopbehoefte;
  • Opstellen en evalueren van inkoopstrategieen, inclusief marktbenadering en risicoanalyses, en vertalen van deze analyses naar bruikbare inzichten voor de regio;
  • Vertegenwoordigen van de regio in regionale en bovenregionale werkgroepen, met name op het gebied van leveranciersmanagement en inkoop;
  • Monitoren van de tevredenheid en kwaliteit van dienstverlening en processen binnen inkoop en contractmanagement;
  • indien nodig zorgdragen voor bijsturing.

Eisen

  • - BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen laptop en mobiel;
  • - Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • - Een aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding;
  • - Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met inkoop en contractmanagement;
  • - Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring binnen het sociaal domein;
  • - Aantoonbare kennis van inkoop en contractmanagement binnen de jeugdwet.

Wensen en competenties

Wensen

  • - Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met inkoop en contractmanagement binnen de jeugdwet (35 punten);
  • - Aantoonbare werkervaring met regionale en/of bovenregionale samenwerkingen (20 punten);
  • - Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met strategische beleidsadvisering (20 punten);
  • - Aantoonbare werkervaring binnen gemeentelijke context met projectmatig werken en het begeleiden van inkooptrajecten (25 punten).

Competenties

  • - Strategisch inzicht;
  • - Analytisch vermogen;
  • - Oordeelsvorming;
  • - Politiek-bestuurlijke sensitiviteit;
  • - Netwerken en relatiemanagement;
  • - Onderhandelen;
  • - Omgevingsbewustzijn;
  • - Projectmatig werken;
  • - Resultaatgerichtheid;
  • - Samenwerken;
  • - Communicatieve vaardigheden;
  • - Initiatief nemen;
  • - Visie ontwikkelen;
  • - Flexibiliteit.

Organisatie en team

Gemeente Ede, smaakmakers van de Veluwe
Ede is veelzijdig: wonen, werken, recreeren kent in Ede vele smaken. Van het levendig centrum in de stad Ede tot het gevarieerde buitengebied en de natuur van de Veluwe. Een groot gebied met dorpen en stad. We kijken hoe we inwoners verder helpen door goed te luisteren. En geven duidelijk aan wat we te bieden hebben. Wist je dat we bij onze gemeente de nadruk op voedsel en gezondheid leggen? Tegelijkertijd focussen we met zon 1000 collegas op andere belangrijke zaken. Denk aan het zorgen voor voldoende woningen en het werken aan leefbaarheid en duurzaamheid. Voor iedereen, want iedereen is welkom. Onze samenleving en omgeving is continu in ontwikkeling, wij bewegen mee en kijken vooruit. Dat maakt ons wendbaar en weerbaar.

Jeugdhulpregio JeugdFV
Op dit moment valt Jeugdhulpregio JeugdFV nog onder de gemeente Ede. Per 1 januari 2026 gaat de regio echter als zelfstandige entiteit opereren voor de zeven betrokken gemeenten. Gemeenten zijn bestuurlijk, financieel en uitvoeringstechnisch verantwoordelijk voor de uitvoering van vrijwel alle jeugdhulp. In de Jeugdhulpregio JeugdFV werken de gemeenten samen voor een betere jeugdhulp. De samenwerking rondom inkoop, contractmanagement, monitoring en facturatie van de jeugdhulp worden regionaal gefaciliteerd vanuit Jeugdhulpregio jeugdFV.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 28 augustus 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 26 augustus 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Vragen kunnen ingediend worden tot woensdag 20 augustus 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op donderdag 21 augustus 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 25 augustus 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl of met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl of met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur