Logo van Gemeente Drimmelen
Logo van Gemeente Drimmelen

Toezichthouder Bouw en Brandveiligheid

Gemeente Drimmelen

Park 1, 4921 BV Made, Nederland

Sluit over 17 dagen

Begindatum:

12 jan 2026

Einddatum:

12 apr 2026

Uren per week:

32 - 36

Publicatiedatum:

15 dec 2025
Opdracht tarief Geen maximumOpdracht uren 32 - 36
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Toezichthouder Bouw en Brandveiligheid (32-36 uur)

Het cluster Vergunningverlening, toezicht en handhaving (VTH) & Vastgoedbeheer hoort bij de afdeling Grondgebied en bestaat uit zo'n 20 collega's. Samen zorgen we voor onder meer vergunningverlening, toezicht en handhaving m.b.t. het omgevingsrecht (Wabo) en beheer van gemeentelijke gebouwen. We hebben een sociale en samenwerkende sfeer; collega's hebben veel voor elkaar over en helpen elkaar graag bij de taken die ze hebben. Met de schaalgrootte van de gemeente Drimmelen is het fijn werken met collega's die je ook echt kent.

Wat ga je doen?

Samen met je collega's (vergunningverleners, toezichthouders en juristen) ben jij verantwoordelijk voor het toezicht in onze gemeente. Je gaat graag om met mensen, denkt in oplossingen en samenwerking en kan een goed gesprek voeren.

  • Natuurlijk heb jij als toezichthouder verstand van bouwen en (liefst ook wat van) vergunningen. Je hebt te maken met bijvoorbeeld omgevingsplannen, vergunningen en meldingsverplichtingen voor gebouwen. In jouw baan staan de regels en wetten niet voorop, maar samenwerking. Jij vindt de balans tussen toezicht op de regels en het begeleiden van bouwers naar een goed eindresultaat.
  • Het (buiten)gebied komt met inpassingsplannen ook om de hoek en vraagt een meedenkende maar rechtvaardige houding. • Je neemt deel aan integrale controles en let daarbij ook op zaken als discriminatie en ondermijning.
  • Je bent het visitekaartje van de gemeente Drimmelen als het om bouwen en brandveiligheid gaat. Je maakt afspraken met inwoners of aannemers die gaan bouwen of daarmee bezig zijn. Je bent hun aanspreekpunt. Je houdt contact tijdens de bouw en kijkt of gewerkt wordt volgens vergunningen die voor bouwactiviteiten zijn afgegeven. Ook controleer je of de brandveiligheid van bestaande gebouwen nog op orde is. Samen met je directe collega werk je daaraan.

Eisen

  • Kandidaat heeft aantoonbaar HBO werk- en denkniveau. Dit moet blijken uit het CV.
  • Kandidaat heeft minimaal 5 jaar aantoonbare ervaring in soortgelijke functie. Dit moet blijken uit het CV.
  • Kandidaat heeft aantoonbare kennis van en ervaring met brandveiligheid. Dit moet blijken uit het CV.
  • Kandidaat is in het bezit van een geldig rijbewijs en een eigen auto.
  • De kandidaat beschikt over een eigen telefoon en laptop voor het uitvoeren van de werkzaamheden.
  • De kandidaat is verplicht om een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) aan te leveren. Bij aanlevering mag de VOG niet langer dan 3 maanden oud zijn.
  • De inzet van ZZP'ers is niet mogelijk. Kandidaten worden in loondienst gedetacheerd via een bureau. Doorleenconstructies zijn niet toegestaan.

Wensen en competenties

Wensen

  • Kandidaat heeft actuele kennis van wet- en regelgeving op het gebied van omgevingsrecht (Omgevingswet en de aanverwante amvb's als ook de APV). Dit moet blijken uit het CV. (10 Punten)
  • Is kandidaat in staat op de in de aanvraag genoemde startdatum te starten met de opdracht? (10 Punten)
  • Is kandidaat/bent u beschikbaar voor het aantal uren per week zoals in de aanvraag is aangegeven? (10 Punten)

Competenties

  • Kan zowel zelfstandig als in teamverband werken.
  • Beschikt over politieke en bestuurlijke sensitiviteit.
  • Beschikt over goede communicatieve vaardigheden.
  • Past binnen het team.
  • Houdt van uitdagingen en hebt een sterk.
  • Beschikt over incasseringsvermogen en flinke portie geduld.
  • Is resultaatgericht.

Organisatie en team

Over ons!

Drimmelen, gelegen in de provincie Noord-Brabant, is dé blauwgroene gemeente van Nederland. De gemeente omvat de dorpen Made, Terheijden, Wagenberg, Hooge Zwaluwe, Lage Zwaluwe en Drimmelen zelf, en huisvest ongeveer 28.000 inwoners. Professionals bij de gemeente Drimmelen hebben hart voor de samenleving en zetten zich daar dagelijks met veel energie voor in.

Onze organisatie

Goed werkgeverschap staat bij Drimmelen voorop. Onze 200 medewerkers werken op onze locaties die ingericht zijn op samenwerken. Je werkplek is een keuze, dat betekent dat je daar werkt waar het het meest gewenst is. Dat kan thuis zijn, op locatie of in het gemeentehuis. We staan voor een goede balans tussen werk en privé. In het samenwerken vormen onze kernwaarden het vertrekpunt: leren en reflecteren, ondernemerschap en oplossingsgericht werken.

Gespreksinformatie

Competenties kunnen worden getoetst in een persoonlijk gesprek.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Optie tot verlenging: ja eventuele verlenging mogelijk

Hybride: Je werkplek is een keuze, dat betekent dat je daar werkt waar het het meest gewenst is. Dat kan thuis zijn, op locatie of in het gemeentehuis.

Aantal professionals of FTE: 1

Overig algemeen:

U bent akkoord met de actuele versie van de inhuurvoorwaarden van de administratieve partner. We wijzen hierbij nog expliciet op de all-in tariefstelling wat betreft reiskosten woon-werk verkeer en de verrekening van de fee kosten.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via nikki.nowack@kbenp.nl of met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, vr
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr