Raadhuisstraat 2, 7001 EW Doetinchem, Nederland
Begindatum:
2 jan 2026Einddatum:
31 dec 2027Publicatiedatum:
11 nov 2025Je verzorgt de communicatie van de Arbeidsmarktregio Achterhoek en het Sociaal Domein Achterhoek (nieuwsbrief, website, sociale media, etc.). De basis van de communicatie staat en willen we behouden.
We willen de komende periode verdieping realiseren in de communicatie via onze website en sociale media, het gebruik van ontwikkelde communicatiematerialen, de verbinding tussen projecten in de arbeidsmarktregio en de communicatie over de transformatie in het sociaal domein Achterhoek.
Binnen de regionale samenwerking Sociaal Domein Achterhoek ligt de komende periode de nadruk op de implementatie en uitrol van de nieuwe contracten voor WMO en Jeugdwet.
Werkzaamheden arbeidsmarktregio Achterhoek
Je denkt mee en werkt aan de strategische communicatielijn in de arbeidsmarktregio Achterhoek. Je maakt de vertaalslag van de strategische communicatielijn naar operationele uitvoering in de dagelijkse praktijk.
Je faciliteert projecten onder de vlag van de arbeidsmarktregio Achterhoek in hun communicatiebehoefte, zodat hun communicatie professioneler wordt. Hierbij gaat het bijvoorbeeld om communicatieadvies, kleine uitvoeringsopdrachten en ondersteuning van aansluiting op de huisstijl en regionale merkarchitectuur van de arbeidsmarktregio. Uitgebreide communicatie-inzet voor afzonderlijke projecten in de arbeidsmarktregio maken geen onderdeel uit van deze opdracht.
Afspraken hierover worden separaat en in overleg met de betreffende projectleider gemaakt.
Er is een tweewekelijkse afstemming met de programmacoördinator van de arbeidsmarktregio Achterhoek als opdrachtgever. Daarin stemmmen we af over inhoudelijke werkzaamheden en benodigde financiële inzet voor communicatieactiviteiten (budgetverantwoordelijkheid ligt bij de programmacoördinator). En er vindt afstemming plaats over werkzaamheden voor projecten in de arbeidsmarktregio die buiten deze opdracht vallen.
Je voert zelfstandig opdrachten uit en schakelt met derden, waaronder projectleiders in de arbeidsmarktregio, vormgever, webbouwer, nieuwsbriefmaker en fotograaf.
Werkzaamheden voor het Sociaal Domein Achterhoek
Voor communicatievragen vanuit Team Sociaal Domein Achterhoek, de regiogemeenten en de regionale projecten/ beleidstrajecten ben jij het aanspeekpunt (bijvoorbeeld rondom besluitvorming, inzet van de communicatiemiddelen, persvragen, etc.).
Schakelen met de regionale communicatieadviseurs Sociaal Domein van de regiogemeenten.
Deelname aan het Regieteam Sociaal Domein Achterhoek (voor inhoudelijke voeding).
Je bent contactpersoon voor de webhosting van de website Sociaal Domein Achterhoek en de jeugdbeschermingstafel.
Je stelt de nieuwsbrief voor zorgaanbieders en betrokkenen binnen het Sociaal Domein Achterhoek op.
Je ontwikkelt ondersteunende infographics voor de brede monitoring Achterhoek.
Je voert zelfstandig opdrachten uit en schakelt met derden, waaronder projectleiders en wethouders in het sociaal domein, vormgever, webbouwers en fotograaf.
Voor uitvoering van de opdracht kan in overleg gebruik gemaakt worden van (secretariële) ondersteuning die in de arbeidsmarktregio Achterhoek en het Sociaal Domein Achterhoek beschikbaar is.
Uiterlijk beschikbaar per 1 januari 2026. Eerst werkdag is vrijdag 2 januari 2026 (benoem duidelijk in cv);
Beschikbaar voor gemiddeld maximaal 24 uur per week. Inzet kan variëren. Afhankelijk van de vraagstukken, is flexibele inzet een vereiste;
BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen mobiel;
Een maximaal uurtarief van 80-, exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer, werk-werkverkeer, parkeerkosten en fee;
Aantoonbare werkervaring als communicatieadviseur in regionale samenwerkingsverbanden waarin publieke en private partijen samenwerken (benoem duidelijk in cv).
Aantoonbare werkervaring met communicatie op strategisch niveau (benoem duidelijk in cv);
Aantoonbare werkervaring met de vertaalslag van strategie naar operatie (benoem duidelijk in cv);
Aantoonbare werkervaring met regionale samenwerking binnen een politiek-bestuurlijke context (benoem duidelijk in cv);
Aantoonbare werkervaring in de Achterhoek (benoem duidelijk in cv).
Zelfstandig
Resultaatgericht
Ondernemend
Pro-actief
Flexibel
Samenwerken
Je werkt voor twee opdrachtgevers, team regionale samenwerking Sociaal Domein Achterhoek en de Arbeidsmarktregio Achterhoek.
Je komt te werken in het Team Regionale Samenwerking Sociaal Domein Achterhoek. Het is een dynamisch en enthousiast team dat staat voor verantwoordelijkheid, initiatief en samenwerking. Het voert taken uit voor het samenwerkingsverband Sociaal Domein Achterhoek van acht Achterhoekse gemeenten. Dit zijn: Aalten, Berkelland, Bronckhorst, Doetinchem, Montferland, Oost Gelre, Oude IJsselstreek en Winterswijk. We werken op allerlei niveaus samen, zowel bestuurlijk als uitvoerend op het gebied van Wmo, Jeugdhulp, Arbeidsmarktregio en Beschermd wonen.
Het team houdt zich bezig met projecten, beleid, regionale arbeidsmarkt ontwikkeling, strategie, inkoop- en contractmanagement. En ook met taken die we gezamenlijk doen, zoals de Jeugdbeschermingstafel en Expertisetafel Jeugd. Doetinchem is de gastgemeente en formele werkgever.
Binnen de arbeidsmarktregio Achterhoek werken we samen aan een veerkrachtige en inclusieve arbeidsmarkt. Werkgevers, vakbonden, onderwijsinstellingen, SBB en overheden werken samen om werkzoekenden, werknemers en werkgevers de juiste kansen te bieden in de regio. Of het nu gaat om duurzame inzetbaarheid, omscholing naar kansrijke beroepen of een arbeidsmarkt waarin jongeren gelijke kansen krijgen om mee te doen.
Lever jij graag een waardevolle bijdrage aan de communicatie binnen deze teams? Denk je strategisch, ben je ondernemend, pro-actief en werk je graag flexibel? En houd je van samenwerken?
Dan krijg je wellicht veel energie van deze rol!
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 27 november 2025 vanaf 09:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 25 november 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Maximaal 3 pagina's, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Nee
Maximaal 24 uur, de ureninzet betreft nadrukkelijk een gemiddelde. Flexibele ureninzet op piekmomenten is vereist.
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg invullen
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
BYOD (bring your own device): voor deze opdracht niet van toepassing