WMO Consulent

Leigraafseweg 8, 6983 BP Doesburg, Nederland

Sluit over 6 dagen
Geen maximum 32-36 Gelderland

Begindatum:

1 nov 2025

Einddatum:

1 mei 2026

Uren per week:

32 - 36

Publicatiedatum:

18 sept 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Werken bij een kleine gemeente betekent dat iedere Wmo-consulent alle soorten meldingen en aanvragen behandelt. Dat brengt met zich mee dat je veel moet kunnen schakelen door de dag heen en dat het werk heel veelzijdig is. Je hebt je eigen verantwoordelijkheid, maar we helpen elkaar , we denken met elkaar mee, vullen elkaar aan en maken gebruik van elkaars talenten. We hebben allemaal hetzelfde doel: samen met de inwoners en partners zorgen voor een levendige stad waar iedereen zich optimaal kan ontwikkelen en een plek heeft of vindt, met ondersteuning als dat nodig is.

Taken:

  • Stellen van indicaties begeleiding en dagbesteding;

  • Stellen van indicatie in het kader van huishoudelijke hulp, woon- en vervoersvoorzieningen en collectief vervoer;

  • Het voeren van integrale keukentafelgesprekken;

  • Afleggen van huisbezoeken;

  • Schrijven van ondersteuningsplannen/ gespreksverslagen;

  • Opstellen van beschikkingen;

  • Integraal samenwerken met begeleiders en betrokken instanties bij inwoners.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Aantoonbare afgeronde opleiding SW, SJD, SPH op minimaal hbo bachelor;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar als WMO consulent bij een gemeente;
  • Aantoonbare kennis van en werkervaring met wet- en regelgeving met betrekking tot de WMO (Benoem dit duidelijk in het cv);
  • Uiterlijk beschikbaar vanaf 1 november 2025 voor 36 uur per week, gedurende de gehele opdracht inclusief eventuele verlengingen.

Wensen en competenties

Wensen

  • Aantoonbare werkervaring met Mens Centraal (Benoem duidelijk waar deze is opgedaan) (20 punten);

  • Aantoonbare werkervaring met het HHM-protocol (25 punten);

  • Aantoonbare werkervaring met het werken met de doelgroep LVB en psychiatrische ziektebeelden (Benoem dit duidelijk in het cv) (25 punten);

  • Beschikbaar per 13 oktober 2025 voor 36 uur per week, gedurende de gehele opdracht inclusief eventuele verlengingen (30 punten).

Competenties

  • Aanpassingsvermogen;

  • Uitdrukkingsvaardigheid (mondeling);

  • Uitdrukkingsvaardigheid (schriftelijk);

  • Klantgericht;

  • Delegeren;

  • Luisteren;

  • Doorzettingsvermogen;

  • Tactisch gedrag;

  • Motiveren;

  • Resultaatgericht werken;

  • Samenwerken;

  • Overtuigen;

  • Assertiviteit;

  • Besluitvaardigheid;

  • Organiseren;

  • Kritisch;

  • Analyserend vermogen;

  • Plannen en organiseren.

Organisatie en team

Doesburg, gelegen op de grenzen van Achterhoek, Veluwe en Liemers, geniet grote bekendheid door haar prachtige, gerestaureerde, historische binnenstad en vestingwerken. Daarnaast manifesteert Doesburg zich door haar ligging aan IJssel en Oude IJssel als stad aan het water. Een stad die kunst, cultuur en toerisme koestert, maar ook de bedrijvigheid en werkgelegenheid wil bevorderen.

Doesburg is een kleine gemeente van zo’n 11.000 inwoners. Met ruim 100 medewerkers zorgen we ervoor dat het voor inwoners, ondernemers en bezoekers prettig wonen, werken en recreëren is in onze stad. Doesburg heeft een platte organisatie, waar het managementteam 4 afdelingen aanstuurt: Samenleving, Leefomgeving, Toerisme en Economie, Buitenbeheer en Externe en Interne Dienstverlening.

De afdeling Samenleving is het aanspreekpunt voor de inwoners van Doesburg met een ondersteuningsvraag. Het kleinschalige Doesburg wordt gekenmerkt door korte lijnen met onze samenwerkingspartners en het werken vanuit een gezamenlijke verantwoordelijkheid.

De afdeling Samenleving bestaat uit consulenten (Wmo, Jeugd, werk & inkomen, leerplicht), administratief medewerkers, applicatiebeheerders, kwaliteitsmedewerkers, beleidsadviseurs en een manager. We weten elkaar snel te vinden en zijn daardoor goed in staat om snel verschil te maken. Dit maakt het werken bij een kleine gemeente dynamisch en interessant!

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 2 oktober 2025.

De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 26 september 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht €1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.
Is hybride werken mogelijk: In overleg/ Onderlinge afstemming.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Gemeente Doesburg mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de Gemeente Doesburg. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur