Business controller fysiek domein

Grote Kerkhof, 7411 KZ Deventer, Nederland

Sluit over 7 dagen
125 32-36 Overijssel

Begindatum:

1 mei 2025

Einddatum:

31 okt 2025

Uren per week:

32-36

Publicatiedatum:

16 apr 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Business controller fysiek domein  
De woningbouwopgave in Deventer, een duurzame en schone leefomgeving, het onderhouden van de stad en verkeersveiligheid: dit is een greep uit de onderwerpen waar als jij business controller fysiek domein mee aan de slag gaat. Je krijgt veel vrijheid om de functie om jouw manier in te richten. Je werkt aan actuele en impactvolle onderwerpen binnen de Gemeente Deventer en dit maakt jouw werk zo uitdagend. Het is een dynamische functie en geen dag is hetzelfde! 

Omschrijving van de opdracht
Je bent een sparringpartner voor de programmamanagers en teammanagers in het fysieke domein en samen zorg je ervoor dat de begrotingsprogramma's in control blijven. Je vertaalt ontwikkelingen in de omgeving en in de markt naar aanbevelingen. Je richt je op het fysieke domein waarbij de focus ligt op: grondbeleid, grondexploitaties, bouwleges, vastgoed en herstructureringsprojecten.  
Je signaleert en adviseert over doelmatigheid, doeltreffendheid en finance & control. Dat kan gaan over financiële afwijkingen, maar ook over beleidsmatige facetten. Je initieert en begeleidt managementgesprekken. In dat kader toets je ook directie- en bestuursvoorstellen en investeringsvoorstellen. Dit zorgt ervoor dat de programmamanager, directie en bestuur op basis van de juiste informatie in staat is om weloverwogen besluiten te nemen. Je verzorgt op concernniveau de ondersteuning voor gemeentelijke programma’s. Je ondersteunt daarnaast ook de businessteams in hun opdrachtgevende rol naar organisaties waarin we als gemeente een bestuurlijk en financieel belang hebben, zoals onze afvalverwerker. 

Je bent samen met de financial controller aanspreekpunt voor de P&C-cyclus. Je signaleert en analyseert knelpunten, kansen en risico’s bij de realisatie van de planning- en controlcyclus. Het blijft niet alleen bij adviseren; indien nodig schakel je direct met betrokken partijen om tot oplossingen te komen. Je spart met de andere business controllers om informatie uit te wisselen. Jouw collega’s hebben allemaal een eigen aandachtsgebied en werken veel zelfstandig, maar jullie helpen elkaar waar nodig.  

Kandidaat omschrijving
Je bent goed financieel onderlegd. De planning en controlcyclus en het adviseren in een politiek-bestuurlijke omgeving zijn voor jou gesneden koek. Je bent proactief, positief kritisch en omgevingssensitief. Dit zijn voor ons de belangrijkste eigenschappen van een business controller. Je kijkt vooruit en je signaleert. Je bent een energieke en vakbekwame gesprekspartner, die met lef gevraagd en ongevraagd adviseert over bedrijfskundige, bedrijfseconomische en financieel-economische vraagstukken. Je bent pragmatisch en ambitieus, initiatiefrijk en onafhankelijk. Je bent een creatieve denker, teamspeler en verbinder. Je houdt van vernieuwing en hebt kwaliteit hoog in het vaandel staan.  

Je beschikt over:  

  • Hbo/wo-diploma in financieel-economische richting; 

  • Een aantal jaar ervaring in een vergelijkbare functie; 

  • Ruime ervaring met, en kennis van bijvoorbeeld projectmanagement, risicomanagement en/of doelmatigheidsvraagstukken; 

  • Ervaring met het werken in het fysieke domein, gericht op: grondbeleid, grondexploitaties, bouwleges, vastgoed en herstructureringsprojecten. 

CV-eisen
Onder een CV verstaan wij een overzicht die de volgende componenten bevat: personalia van de kandidaat, de meest relevante werkervaring van de kandidaat in chronologische volgorde, informatie over opleidingen (bij afgerond dit graag vermelden), relevante behaalde certificaten en vaardigheden relevant voor de functie. Deze dient in het Nederlands geschreven te zijn en in een Word of pdf-format te worden aangeleverd. Wij hanteren een cv-format van maximaal 3 pagina’s A4.

Eisen

  1. Minimaal 3 jaar ervaring in een soortgelijke functie bij een gemeente

  2. Ervaring met het werken in het fysieke domein, gericht op: grondbeleid, grondexploitaties, bouwleges, vastgoed en herstructureringsprojecten.

  3. Het maximum tarief is €125,-

  4. De kandidaat is beschikbaar voor 32 tot 36 uur per week

Competenties
De kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Dit kan worden getoetst in een persoonlijk gesprek.
15 Punten

  • proactief

  • positief kritisch

  • omgevingssensitief

  • je kijkt vooruit en je signaleert

  • je bent een energieke en vakbekwame gesprekspartner, die met lef gevraagd en ongevraagd adviseert over bedrijfskundige, bedrijfseconomische en financieel-economische vraagstukken.

  • je bent pragmatisch en ambitieus, initiatiefrijk en onafhankelijk.

  • je bent een creatieve denker, teamspeler en verbinder.

  • je houdt van vernieuwing en hebt kwaliteit hoog in het vaandel staan.

  • Jouw ervaring

Wensen

  1. Minimaal een afgeronde HBO opleiding
    10 Punten

  2. Minimaal 3 jaar ervaring in een soortgelijke functie bij een gemeente

    • Meer dan 8 jaar (10 Punten)

    • 5 tot 8 jaar (7 Punten)

    • 3 tot 5 jaar (3 Punten)

    • Minder dan 3 jaar (0 Punten)

  3. Ruime ervaring met, en kennis van projectmanagement, risicomanagement en/of doelmatigheidsvraagstukken

    • Ja (10 Punten)

    • Gedeeltelijk (5 Punten)

    • Nee (0 Punten)

  4. Prijsscore ( laagste tarief / aangeboden tarief ) * maximale prijsscore
    5 Punten

Aanvullende informatie

  • Akkoord procedure en inhuurvoorwaarden (o.a. all-in tariefstelling wat betreft reiskosten woonwerk)

  • Bij eventuele gunning is een VOG verplicht. Deze wordt door de gemeente Deventer aangevraagd voor de kandidaat.

  • De planning is als volgt:

    • Vragen kunnen worden ingediend tot donderdag 17 april 17.00 uur

    • Aanbiedingen kunnen worden ingediend tot donderdag 24 april 9.00 uur

Let op!: Het betreft tijdelijke invulling van een reguliere functie die normaliter door werknemers wordt ingevuld. De opdracht leent zich daarom niet voor invulling op zzp-basis. Eventueel geïnteresseerde zzp'ers kunnen zich op detachering- of uitzendbasis laten aanbieden door een bureau. Doorleenconstructies zijn nadrukkelijk niet toegestaan.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Britt Emmen via 06 39 84 53 67 / britt.emmen@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Britt Emmen
Britt Emmen
Opdracht Adviseur