Logo van Gemeente Den Helder
Logo van Gemeente Den Helder

Projectleider vastgoed

Willemsoord 66, 1781 AS Den Helder, Nederland

Sluit over 8 dagen

Begindatum:

1 jan 2026

Einddatum:

31 dec 2026

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

27 nov 2025
Opdracht tarief 135Opdracht uren 36

Omschrijving

Opdracht

Als projectleider houd je overzicht op de verschillende vastgoed- en ruimtelijke ontwikkelingsprojecten Naast het bewaken van je planning en leiden van het project breng je vakinhoudelijk jouw vastgoedkennis in. Je hebt een goed ontwikkeld analytisch vermogen en de creativiteit om soms complexe vraagstukken en tegenstrijdige belangen te verenigen tot passende oplossingen.

Jij bent verantwoordelijk, pro-actief en verbindend.

Met de andere Projectleiders en Beleidsadviseurs werk je samen aan de ruimtelijke ontwikkeling van de stad, deel je jouw kennis en leg je verbindingen met andere relevante ontwikkelingen binnen Den Helder.

Je houdt daarbij de belangen van andere partijen zoals bedrijven en bewoners in het vizier. Bovendien informeer en adviseer je de wethouder over de voortgang in jouw project en ben je tevens aanspreekpunt voor de betreffende portefeuillehouder.

Werkzaamheden:

  • Je voert zelfstandig uiteenlopende projecten uit rondom vastgoed en ruimtelijke ontwikkeling vanuit de gemeente;

  • Je schat inhoudelijke procesmatige risico's in en escaleert waar nodig;

  • Je houdt rekening met bestuurlijke en politieke verhoudingen;

  • Je schakelt de kennis van je projectteam in;

  • Je hebt interactie met bewoners en bedrijven;

  • Je ontwikkelt en implementeert een participatieproces dat passend is voor het project en de omgeving.

Kandidaat omschrijving

  • Ruime ervaring op het gebied van vastgoed;

  • Afgeronde hbo bachelor opleiding in de richting van vastgoed/bouwkunde;

  • Ervaring met verduurzaming vastgoed.

Eisen

  • Opleiding
    De kandidaat beschikt over minimaal een afgeronde hbo bachelor opleiding in de richting van bouwkunde of vastgoed. Geef dit duidelijk aan in het C.V.

  • Werkrvaring
    Minimaal drie jaar werkervaring in de afgelopen vijf jaar op het gebied van vastgoed bij een overheidsinstantie. Geef dit duidelijk aan in het C.V.

  • Beschikbaarheid
    De kandidaat is uiterlijk per 2 januari 2026 beschikbaar voor het gevraagde aantal uur.

Wensen en competenties

Wensen

  • Uurtarief
    Weging: 20 %

  • Kennis
    De kandidaat heeft kennis van inkoopprojectmanagement. Geef dit duidelijk aan in het C.V.
    Weging: 10 %

  • Kennis en ervaring
    De kandidaat heeft kennis van technische installaties.
    Weging: 10 %

  • Ervaring I
    De kandidaat heeft in de afgelopen drie jaar ervaring opgedaan met projecten op het gebied van verduurzaming van maatschappelijk vastgoed
    Weging: 15 %

  • Ervaring II
    De kandidaat heeft minimaal tien jaar ervaring op het gebied van technisch beheer/projectleiding vastgoed. Geef dit duidelijk aan in het C.V.
    Weging: 25 %

  • Interview
    Weging: 20 %

Competenties

  • Resultaatgericht

  • Communicatieve vaardigheden

Organisatie en team

Je werkt samen met andere Projectleiders en Beleidsadviseurs aan de ruimtelijke ontwikkeling van de stad Den Helder en legt verbindingen met andere relevante ontwikkelingen binnen de gemeente. Je informeert en adviseert de wethouder.

Gespreksinformatie

Interview planning

De interviews worden gepland in de derde week van december.

Gesprek

Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.

Tijdens het interview wordt de kandidaat getoetst op de volgende aspecten:

  • Kennis

  • Ervaring

  • Klik met het team

  • Competenties: resultaatgericht en communicatieve vaardigheden

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Optie tot verlenging

4 x 6 maanden

VOG

Na gunning van de opdracht dient de gegunde partij een recente VOG aan te bieden.

Toelichting op rooster

Hybride werken is in overleg mogelijk

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, do, vr