Logo van Gemeente Den Helder
Logo van Gemeente Den Helder

Consulent bijzondere bijstand

Willemsoord 66, 1781 AS Den Helder, Nederland

Sluit morgen
om 16:00

Begindatum:

1 jan 2026

Einddatum:

30 apr 2026

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

27 nov 2025
Opdracht tarief 85Opdracht uren 32
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Opdracht

Je beoordeelt aanvragen voor bijzondere bijstand waarbij je ook oog hebt voor eventuele andere hulpvragen van de klant. Je toetst de inkomens- en vermogenssituatie van de klant. Je beoordeelt de noodzaak van het verstrekken van bijzondere bijstand en of andere zorg nodig is. Als er sprake is van meervoudig complexe problematieken dan werk je integraal samen met verschillende betrokken interne- en externe partijen.

Je bent daarnaast verantwoordelijk voor het zelfstandig afhandelen van verzoeken om individuele inkomenstoeslag en gemeentelijke minimaregelingen. Je geeft voorlichting en informatie over bijzondere bijstand en over andere voorzieningen/regelingen waar inwoners aanspraak op kunnen maken en je verwijst inwoners en hebt contact met andere teams en organisaties om de inwoner zo goed mogelijk te helpen bij zijn of haar vragen.

Kandidaat omschrijving

  • Afgeronde MBO niveau 4 opleiding in een juridische richting;

  • Drie jaar ervaring als consulent bijzondere bijstand (wens);

  • Kennis van sociale wetgeving en voorliggende voorzieningen;

  • Bekend met GWSSuite (blauw).

Eisen

  • De kandidaat beschikt minimaal drie jaar werkervaring als consulent bijzondere bijstand bij een gemeente. Geef dit duidelijk aan in het C.V.

Wensen en competenties

Wensen

  • Uurtarief
    Weging: 20 %

  • Ervaring
    De kandidaat heeft minimaal vijf jaar ervaring als consulent bijzondere bijstand bij een gemeente. Geef dit duidelijk aan in het C.V.
    Weging: 20 %

  • Opleiding
    De kandidaat beschikt minimaal over een afgeronde hbo bachelor opleiding. Geef dit duidelijk aan in het C.V.
    Weging: 15 %

  • Systeemkennis
    De kandidaat heeft kennis van GWSSuite (blauw). Geef dit duidelijk aan in het C.V.
    Weging: 10 %

  • Beschikbaarheid
    De kandidaat is per 2 januari beschikbaar voor 32 uur per week.
    Weging: 5 %

  • Woonplaats
    De kandidaat komt uit Noord-Holland of Friesland. Wij geven de voorkeur aan kandidaten uit de regio. Dit vanwege het afbreukrisico om de reisafstand. Om die reden nemen wij dit gunningscriteria op in deze aanvraag.
    Weging: 10 %

  • Interview
    Weging: 20 %

Organisatie en team

Niet bekend

Gespreksinformatie

Interview planning

De interviews vinden plaats in de tweede of derde week van december. Dit in overleg met de kandidaat.

Gesprek

Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.

Tijdens het gesprek wordt de kandidaat getoetst op de volgende criteria:

  • Kennis

  • Ervaring

  • Klik met het team

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Optie verlenging

4 x 6 maanden

VOG

Na gunning dient de gegunde partij een VOG van de kandidaat te overleggen.

Toelichting op rooster

Hybride werken is mogelijk, echter verwachten wij een kandidaat minimaal 50% op kantoor. Minder uur is niet mogelijk

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr