Logo van Gemeente Den Helder
Logo van Gemeente Den Helder

Adviseur omgevingsplannen

Willemsoord 66, 1781 AS Den Helder, Nederland

Sluit over 8 dagen

Begindatum:

1 jan 2026

Einddatum:

31 dec 2026

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

25 nov 2025
Opdracht tarief 120Opdracht uren 36

Omschrijving

Als Adviseur ruimtelijke ordening breng jij alle ambitieuze ideeen bij elkaar. Je kijkt wat een gebied nodig heeft en maak er een helder plan voor. Je coordineert en ontwikkelt bestemmingsplannen. En omdat er veel herontwikkeling op stapel staat, pas je bestaande bestemmingsplannen aan. Dat doe je in goed overleg met de mensen die er werken en wonen. Wat zijn hun wensen, waar lopen zij tegenaan en wat kan dus beter? Ook heb je contact met de provincie en het rijk, die door defensie en de marine grootgebruikers zijn van de mogelijkheden in de gemeente. Je neemt alle aspecten mee in jouw plannen voor gebiedsontwikkeling. Denk bijvoorbeeld aan het luchtruim en alle wet- en regelgeving die daarbij komt kijken en de haven die volop bezig is met plannen voor energieopwekking via wind op zee. Jij onderzoekt of plannen haalbaar zijn, betrekt stakeholders bij de plannen door het organiseren van participatiebijeenkomsten en adviseert het bestuur over de haalbaarheid van plannen.

Werkzaamheden:
Adviseren over ruimtelijke ordeningsvraagstukken bij complexe bouwplannen en projecten ten behoeve van het Maritiem Cluster, Zeestad/Rughweg en in het algemeen op het gebied van omgevingsplannen.

Eisen

  • Minimaal een afgeronde HBO opleiding in een juridische richting.
  • Minimaal een afgeronde WO opleiding op het gebied van ruimtelijke ordening/planologie.
  • Minimaal 15 jaar recente werkervaring als Adviseur Ruimtelijke ordening/ Jurist ruimtelijke ordening.
  • Kennis van- en ervaring met het adviseren over ruimtelijke ordeningsvraagstukken die politiek gevoelig zijn.
  • Kennis en ervaring (niet ouder dan drie jaar) met erfgoed, archeologie en monumentenzorg in relatie tot bestemmingsplannen.
  • Beschikbaar per 2 januari voor het gevraagde aantal uur.

Wensen en competenties

Competenties

  • Bestuurlijk sensitief
  • Flexibel ingesteld, dat wil zeggen dat de kandidaat in staat is om plotselinge vragen, problemen en wijzigingen snel aan te pakken en op te lossen.
  • Klik met het team

Organisatie en team

Niet bekend

Gespreksinformatie

De interviews vinden plaats in de tweede of derde week van december. Tijd en datum gaat in overleg met de kandidaat.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Hybride werken: Ja
Dienstencategorie: Andere diensten

Voorwaarden voor deelname:
  • Integriteitsverklaring.pdf
  • Checklist arbeidsrelatie.pdf
  • Overeenkomst bij ZZP.pdf
Weging:
  • Prijsdeel: 20 %
  • Werkervaring (minimaal 15 jaar als Adviseur Ruimtelijke ordening/ Jurist ruimtelijke ordening): 20 %
  • Kennis 1 (adviseren over politiek gevoelige ruimtelijke ordeningsvraagstukken): 10 %
  • Kennis en ervaring (erfgoed, archeologie en monumentenzorg in relatie tot bestemmingsplannen, niet ouder dan drie jaar): 20 %
  • Beschikbaarheid (per 2 januari voor gevraagd aantal uur): 10 %
  • Interview (Klik met het team, Kennis, ervaring): 20 %
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr