Senior beleidsmedewerker Mobiliteit

Stationsplein 1, 2611 BV Delft, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
110 32-36 Zuid-Holland

Begindatum:

1 mei 2025

Einddatum:

1 mei 2026

Uren per week:

32-36

Publicatiedatum:

20 mrt 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Aanleiding
Met ruim 100.000 inwoners op slechts 24 km2 staat Delft voor grootstedelijke opgaven. De komende jaren worden in Delft duizenden nieuwe woningen en werkplekken ontwikkeld, allemaal binnen de bestaande stad. Om daarbij de stad leefbaar en bereikbaar te houden, moeten we op een andere manier met mobiliteit en parkeren omgaan.

In het Mobiliteitsprogramma Delft 2040 (MPD) staan lopen en fietsen op nummer één, gevolgd door openbaar vervoer en de auto. De komende jaren geven we handen en voeten aan het mobiliteitsbeleid in gebiedsontwikkelingen en de uitwerking van het beleid. De resultaten worden zichtbaar op straat.

Zo is voor iedereen een parkeerplaats in de openbare ruimte in Delft niet meer vanzelfsprekend. Met lage parkeernormen zetten we in op een groei van de stad zonder groei van automobiliteit. We werken proactief aan parkeerregulering in heel Delft; we voorkomen overlast in plaats van achteraf naar oplossingen te zoeken. En we verwijderen parkeerplaatsen op plekken met een overmaat aan parkeerruimte. Ruimte die ten goede komt aan lopen, fietsen, groen en verblijven.

De voetganger komt op de eerste plaats onder andere in de binnenstad, op de routes naar de campus van de TU Delft en in de wijken. Hoe gaan we deze routes en gebieden invullen voor de voetganger? Ook het fietsbeleid en fietsparkeren vragen veel creatieve oplossingen in onze studentenstad.

In Delft bieden we ruimte aan innovatie om onze ambities te bereiken. Dat geldt ook voor mobiliteit. Denk hierbij aan de inzet van deelmobiliteit en het uittesten van hubs, maar ook op het gebied van data & monitoring, verkeersveiligheid, fietsparkeren en zero emissie stadslogistiek.

Omschrijving van de opdracht
Wij zoeken twee (2) enthousiaste en ervaren senior beleidsadviseurs mobiliteit die willen meewerken aan een groeiende stad die leefbaar en bereikbaar blijft. Afhankelijk van je kennis, ervaring en interesse bepalen we samen je werkpakket.

Werkzaamheden

  • Adviseren over mobiliteitsbeleid op o.a. deelmobiliteit, elektrisch laden, lopen, fietsen, parkeren en andere duurzame mobiliteit en hiervoor beleidsvoorstellen schrijven om de benodigde sturing te kunnen geven;

  • Bijdragen aan Stedelijk Programmeren waarbij je op strategisch niveau meewerkt aan de juiste inrichting van het mobiliteitsnetwerk in de stad voor ‘goede groei’;

  • Leiden van projecten die nog in de definitiefase zitten om tot uitvoering te komen, waarbij samenwerking tussen afdelingen en het komen tot heldere processtappen centraal staat;

  • Adviseren over gebiedsontwikkelingen en bouwinitiatieven met oog voor mobiliteit;

  • Toelichten van beleid aan de wethouder en adviseren op bestuurlijke en politieke vraagstukken;

  • Namens Delft deelnemen aan (regionale) werkgroepen en programma’s binnen de Metropoolregio Rotterdam Den Haag (MRDH).

Beschikbaarheid
De aangeboden kandid(a)ten is/zijn beschikbaar voor minimaal 32 en maximaal 36 uur per week vanaf 1 mei 2025.

CV-eisen
Één CV met één motivatiebrief per kandidaat. Het CV dient uit maximaal drie (3) pagina’s te bestaan en dient voorzien te zijn van ten minste twee (2) referenten inclusief de contactgegevens van de referent. Aanbestedende dienst houdt zich het recht voor om deze referentie daadwerkelijk na te gaan.

Eisen

  1. Minimaal afgeronde hbo-opleiding (het gebied van) mobiliteit en/of bestuurskunde, of vergelijkbaar;

  2. Minimaal vijf (5) jaar aantoonbare werkervaring met gemeentelijk beleidswerk;

  3. Minimaal vijf (5) jaar aantoonbare werkervaring met projectleiding (met de focus op projectfase verkenning en definitie;

  4. Minimaal drie (3) jaar aantoonbare werkervaring in de aansturing van complexe mobiliteitsprojecten in een vergelijkbare functie;

  5. Minimaal vijf (5) jaar aantoonbare werkervaring in en/of voor een politiek-bestuurlijke organisatie.

  6. Maximaal uurtarief: € 110,- inclusief reis- en verblijfskosten en exclusief btw

Competenties
Uit de door u ingediende stukken en het gesprek blijken minimaal de onderstaande competenties, die voor deze functie als zeer belangrijk worden bevonden.

  • Samenwerken en verbinden;

  • Strategisch inzicht;

  • Bestuurlijke sensitiviteit;

  • Omgevingsbewustzijn;

  • Resultaatgerichtheid;

  • Sterk communicatief.

Gunningscriteria

  1. Motivatiebrief waarin de kandidaat in ieder geval in gaat op:
    10%

    • De kennis en expertise (motivatie waarom aan de eisen wordt voldaan en wat de aanvullende capaciteiten zijn van de kandidaat voor deze functie);

    • De competenties (motivatie waarom aan de eisen wordt voldaan en wat de aanvullende competenties zijn van de kandidaat voor deze functie);

    • Waarom hij/zij geschikt is voor deze opdracht;

    • De motivatie om mee te doen aan deze specifieke aanvraag.

  2. Aantoonbare werkervaring als gemeentelijke beleidsmedewerker Mobiliteit
    25%

  3. Aantoonbare werkervaring met projectleiding (procesregie)
    25%

  4. Aantoonbare werkervaring in en/of voor een politiek-bestuurlijke organisatie
    20%

  5. Uurtarief
    20%

Aan te leveren documenten
Iedere in te huren medewerker dient voorafgaand aan de start van de werkzaamheden de volgende documenten aan te leveren:

  • Persoonsgegevens;

  • Ondertekende integriteitsverklaring;

  • Kopie van aanvraag Verklaring Omtrent het Gedrag;

  • Kopie van behaalde opleidingen, certificaten en rijbewijzen conform instapkwalificaties

LET OP ! Omdat de inhoud van deze opdracht een verhoogd risico met zich meebrengt voor de arbeidsrelatie-verhouding van de opdrachtgever naar een zzp’er toe (indicatie Schijnzelfstandigheid -arbeidsovereenkomst), is het NIET mogelijk deze opdracht als zzp’er uit te voeren. Zzp’ers hebben wel de mogelijkheid te kunnen reageren op de opdracht maar wanneer de opdracht aan een zzp’er gegund wordt, dient hij/zij in dienst (Payroll-detachering-uitzendbureau) te gaan om de opdracht uit te kunnen voeren. De inschrijver dient hier bij de gehele opdracht rekening mee te houden.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Leya Schoonderwoerd via 06 43 60 79 99 / leya.schoonderwoerd@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Leya Schoonderwoerd
Leya Schoonderwoerd
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.