Logo van Gemeente Delft
Logo van Gemeente Delft

Senior Adviseur Vastgoedtransacties

Stationsplein 1, 2611 BV Delft, Nederland

Sluit over 8 dagen

Begindatum:

5 jan 2026

Einddatum:

30 jun 2026

Uren per week:

28 - 32

Publicatiedatum:

26 nov 2025
Opdracht tarief 140Opdracht uren 28 - 32
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Opdrachtomschrijving

De afdeling Grond en Vastgoed bevindt zich binnen het cluster Ruimte & Economie. Dit cluster is verdeeld in diverse afdelingen die zich bezighouden met onderwerpen in het ruimtelijk domein. Bij de afdeling Grond en Vastgoed bevinden zich alle juridische, economische en technische vastgoedspecialisten binnen de gemeentelijke organisatie, het Vastgoedbedrijf. De afdeling Grond en Vastgoed is verantwoordelijk voor nagenoeg al het gemeentelijk vastgoed en het professioneel beheren ervan. Daarnaast adviseert de afdeling zowel intern als extern over vastgoed- en gebiedsontwikkelingen. Voor het team assetmanagement zoeken wij een Senior Adviseur Vastgoedtransacties. In deze rol ben je de spil in het realiseren van (strategische) aan- en verkoop- en complexe huurtransacties binnen de gemeentelijke vastgoed- en grondportefeuille.

Werkzaamheden

  • Coordineren van het gehele aankoop- of verkoopproces binnen gebiedsontwikkelingen.
  • Het begeleiden van tenderprocedures
  • Het samen met juristen en projectleiders bepalen van de onderhandelingstrategie en voeren van de onderhandelingen;
  • Het uitvoeren van marktverkenning en het voeren van contract- en prijsonderhandelingen
  • Het leveren van input voor businesscases en financiele analyses voor aankoop/verkoop;
  • Het laten uitvoeren van taxaties en toetsen van waardebepalingen toetsen;
  • Risico-analyses uitvoeren bij complexe verwervingen, Beoordelen van koop- en verkoopovereenkomsten.
  • Begeleiden en ondersteunen van het team assetmanagers bij complexe dossiers.
  • Het vertalen van marktontwikkelingen naar de vastgoedportefeuille

Eisen

  • Een afgeronde hbo- of wo-opleiding in vastgoedontwikkeling, vastgoedbeheer of projectontwikkeling.

  • Vloeiend Nederlands in woord en geschrift.

  • Inzetbaar vanaf 5 januari 2026 tot en met 30 juni 2026 voor minimaal 28 uur per week.

  • Minimaal acht (8) jaar aantoonbare relevante werkervaring in complexe vastgoedtransacties, waaronder aankoop, verkoop en onderhandelingen.

  • Inhoudelijke expertise op het gebied van vastgoedwaardering, taxaties, risicobeoordeling en het uitvoeren van due diligence bij complexe vastgoedtransacties.

Wensen en competenties

Wensen

  • Je hebt aantoonbare werkervaring bij gemeenten als senior assetmanager of senior vastgoedbeheerder?
  • Je hebt aantoonbare kennis van relevante wet- en regelgeving (o.a. huurrecht, wet markt en overheid en uitspraak Didam)?
  • Je hebt aantoonbare kennis en ervaring van openbaar tenderen van gemeentelijk vastgoed?

Competenties

  • Resultaatgericht
  • Proactief
  • Adviserend
  • Communicatief sterk
  • Samenwerken (teamspeler)
  • Overtuigend
  • Omgevingsbewust
  • Zelfstandig

Organisatie en team

De afdeling Grond en Vastgoed bevindt zich binnen het cluster Ruimte & Economie. Dit cluster is verdeeld in diverse afdelingen die zich bezighouden met onderwerpen in het ruimtelijk domein. Bij de afdeling Grond en Vastgoed bevinden zich alle juridische, economische en technische vastgoedspecialisten binnen de gemeentelijke organisatie, het Vastgoedbedrijf. De afdeling Grond en Vastgoed is verantwoordelijk voor nagenoeg al het gemeentelijk vastgoed en het professioneel beheren ervan. Daarnaast adviseert de afdeling zowel intern als extern over vastgoed- en gebiedsontwikkelingen. Voor het team assetmanagement zoeken wij een Senior Adviseur Vastgoedtransacties.

Gespreksinformatie

De matchgesprekken zijn gepland op 9 december, tussen 09.00 uur en 12.00 uur. Bent u of is uw kandidaat op deze tijdstippen beschikbaar?

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Optie tot verlenging: Daarna kan de Aanbestedende Dienst eenzijdig besluiten de Overeenkomst 3 x te verlengen met 6 maanden. De conceptovereenkomst kunt u vinden in de bijlage van deze offerteaanvraag.
Bij invulling van de prijs dienen de volgende algemene uitgangspunten te worden gehanteerd:
  • Inschrijvingen die in de ogen van de Gemeente in verhouding tot de uit te voeren diensten of leveringen abnormaal laag lijken, kunnen door de Gemeente - na verificatie - terzijde worden gelegd;
  • De op te geven prijzen dienen de volledige Opdracht te dekken als opgenomen in de Aanbestedingsstukken en als aangeboden in uw Inschrijving;
  • Inschrijver dient netto prijzen aan te bieden exclusief btw;
  • Het is niet toegestaan om naast de Inschrijving een korting te geven. Indien een Inschrijver toch een korting wil geven dan dient de korting verwerkt te worden in de afgegeven prijzen in zijn Inschrijving;
  • Alle opgegeven prijzen zijn (minimaal marktconforme) all-inprijzen, dat wil zeggen: inclusief alle in de aanbestedingsstukken genoemde eisen, wensen en voorwaarden alsmede toezeggingen gedaan in de uitwerking van de Gunningscriteria. Niet in de prijzen opgenomen kosten zullen niet worden vergoed;
  • Inschrijver neemt in de uitwerking te allen tijde de gestelde eisen uit het Programma van Eisen in acht.
  • Inschrijver die de laagste netto prijs aanbiedt, ontvangt de hoogste score. Het is bij deze offerteaanvraag toegestaan om een lagere prijs in te dienen. Hiervoor ontvangt indiener de hoogste score. Er worden geen extra punten toegekend.
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via nina.dejong@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr