Stationsplein 1, 2611 BV Delft, Nederland
Begindatum:
6 feb 2023Einddatum:
31 dec 2023Uren per week:
24Publicatiedatum:
19 jan 2023Omschrijving van de opdracht
Documentaire Informatievoorziening heeft zich in de gemeente Delft de afgelopen jaren getransformeerd van een papieren en sterk uitvoerend team naar een team dat de organisatie ondersteunt bij het zelf registreren, borgen van kwaliteit van registraties en het adviseren van de organisatie op het gebied van Informatiebeheer. Voor het adviseren op tactisch én op strategisch niveau, over zaakgericht werken en informatiebeheer in de brede zin zoeken we een senior Adviseur Informatiebeheer.
Naast adviseren over informatiebeheer -en het praktisch helpen doorvoeren van die adviezen- heb je ook affiniteit met onderwerpen zoals informatiebeveiliging, informatiearchitectuur, applicaties, etc. Als allrounder ben je in staat om regie te voeren op jouw vakgebied en een gedegen gesprekspartner te zijn voor wie er ook aan jouw tafel zit; van manager en bestuurder tot specialist of leverancier.
Je speelt een belangrijke rol bij het (her)ontwerpen van processen en daarbij gebruikte informatiesystemen met name bij het bepalen en implementeren van maatregelen waardoor de binnen processen ontvangen en gemaakte informatie duurzaam toegankelijk is en blijft.'
De gemeente Delft staat nooit stil. Op straat bouwen we. Bij de TU innoveren we. En bij de gemeente verbeteren we. In Delft zijn wij met de volgende ontwikkelingen met een grote informatiebeheercomponent bezig:
Verschillende digitaliseringstrajecten zoals implementatie van digitale handtekening, digitalisering van werkprocessen, ontwikkeling van een e-depot
Toepassen van ‘Archiving by design’ bij informatievraagstukken vanuit de organisatie
Implementatie van Teams en Sharepoint en het inrichten van de governance daarop
Omgevingswet: Kaders stellen en ondersteunen van zaakgericht werken in de vergunningenapplicatie
Invoering van de Wet Open Overheid (WOO)
Je hebt brede en diepgaande kennis op het vakgebied nodig om deze functie goed te kunnen invullen. Je hebt een pragmatische inslag en weet anderen te overtuigen dankzij je kennis en ruime ervaring. Je weet op hoofdlijnen hoe je technische functionaliteiten vertaalt naar operationele toepassingen. De rest leer je graag door te doen. Maar je bent meer dan alleen inhoud. Je weet de diversiteit aan werkzaamheden en veranderingen die op het team afkomen goed te begeleiden en beleggen.
Doelstelling
Het doel van deze Offerteaanvraag is het afsluiten van een Overeenkomst met één (1) dienstverlener ten behoeve van de inhuur van een Medewerker Regie & Advisering Documentaire Informatie (DI).
Beschrijving dienst
Gemeente Delft (en de aan haar gelieerde onderdelen, zoals o.a. OBS, Werkse en Museum Prinsenhof) treedt op als Aanbestedende Dienst in deze aanbestedingsprocedure. Voor informatie over Gemeente Delft kunt u terecht op de website van Gemeente Delft, te weten www.delft.nl.
Eisen
Beschikbaarheid: De aangeboden kandidaat is beschikbaar voor gemiddeld 24 uur per week vanaf 6 februari 2023;
Vormvereiste: Inschrijver mag maximaal één kandidaat voorstellen via één CV met één motivatiebrief. Inschrijver dient één CV en motivatiebrief van de aangeboden kandidaat toe te voegen in de map 'mijn documenten' en/of bij de betreffende vraag op het aanbestedingsplatform. Het CV dient uit maximaal drie (3) pagina’s te bestaan en dient voorzien te zijn van ten minste twee (2) referenten inclusief de contactgegevens van de referent. Aanbestedende dienst houdt zich het recht voor om deze referentie daadwerkelijk na te gaan;
Kennis en expertise: Uit het CV en motivatiebrief (en indien uitgenodigd het gesprek) blijkt minimaal dat de aangeboden kandidaat aantoonbaar (middels opleidingen, cursussen, werkervaring, voorbeeldprojecten) beschikt over (het is ter beoordeling aan de gemeente Delft of hieraan wordt voldaan, inschrijver dient in de in te leveren documenten daarom duidelijk op onderstaande punten in te gaan):
Minimaal drie (3) jaar aantoonbare werkervaring als informatiemanager of procesmanager in overheidsorganisaties in de afgelopen vijf (5) jaar.
Een afgeronde vakinhoudelijke opleiding, in de richting van Informatiewetenschap, HMDI, IDM, HBO-Informatiemanagement of vergelijkbaar.
Minimaal vier (4) jaar aantoonbare ervaring met het gebruik van DMS-en, RMA’s en Zaaksystemen in de afgelopen vijf (5) jaar.
Aantoonbare werkervaring met het inrichten en implementeren van DMS- en zaaksystemen in de afgelopen vijf (5) jaar.
Minimaal vier (4) jaar aantoonbare werkervaring met het opstellen en implementeren van een kwaliteitshandboek Informatie in de rol als adviseur of projectleider in de afgelopen tien (10) jaar.
Minimaal vijf (5) jaar aantoonbare werkervaring met het beheren van Digitale Informatievoorziening en Recordmanagement (Archief- en Informatiemanagement) in de afgelopen tien (10) jaar
Maximaal uurtarief: € 105,- inclusief reis- en verblijfskosten en exclusief BTW.
Competenties
Uit de door u ingediende stukken en het gesprek blijken minimaal de onderstaande competenties, die voor deze functie als zeer belangrijk worden bevonden (het is ter beoordeling aan de gemeente Delft of hieraan wordt voldaan, inschrijver dient in de in te leveren documenten daarom duidelijk op onderstaande punten in te gaan):
Omgevingsbewustzijn;
Resultaatgerichtheid;
Plannen en organiseren;
Analytisch vermogen;
Kwaliteitsgericht.
Meer informatie
Voor vragen omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de footer van deze pagina of ga naar onze Hoe Werkt Het-pagina. Toch nog vragen? Neem direct contact op met Jan de Vries via 06 - 365 104 90 of per mail via jan.devries@kbenp.nl.
Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.
Kies een interessante opdracht uit en klik op inschrijven. Daarna zal een van onze adviseurs binnen 48 uur contact met je opnemen. Na telefonisch contact, beoordeelt onze adviseur jouw CV en geeft terugkoppeling of deze goed aansluit bij de inhuuropdracht (eisen en wensen) en ambitie van de opdrachtgever.