Kwartiermaker accounthouder auto & fiets parkeren

Stationsplein 1, 2611 BV Delft, Nederland

Sluit morgen
om 16:00
140 32 Zuid-Holland

Begindatum:

14 apr 2025

Einddatum:

1 mei 2026

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

11 mrt 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Organisatie
Gemeente Delft (en de aan haar gelieerde onderdelen, zoals o.a. OBS, Werkse en Museum Prinsenhof) treedt op als Aanbestedende Dienst in deze aanbestedingsprocedure. Voor informatie over Gemeente Delft kunt u terecht op de website van Gemeente Delft, te weten www.delft.nl.

Functie omschrijving
De gemeente Delft zoekt een kwartiermaker voor de functie accounthouder auto- en fiets parkeren bij de afdeling Stadsbeheer & Realisatie. Het auto parkeren is ondergebracht bij de verbonden partij Parkeren Delft. De gemeente is 100% eigenaar. Parkeren Delft BV exploiteert de belangrijkste parkeergarages in Delft en voert daarnaast alle straat parkeertaken uit op basis van een DVO. Het eigenaarschap én het opdrachtgeverschap is nu nog belegd bij de accounthouder. Bestuurlijk liggen deze rollen wel bij verschillende portefeuillehouders. De accounthouder geeft een inhoudelijk afgestemd advies en ondersteuning aan de directie en portefeuillehouders bij hun verantwoordelijkheid als eigenaar dan wel opdrachtgever.

Het fiets parkeren is na een aanbesteding ondergebracht bij de marktpartij U-stal. Zij exploiteren de inpandige fietsparkeervoorzieningen en de fietstrommels in de openbare ruimte. Dit contract loopt nog enkele jaren en zal daarna opnieuw in de markt moeten worden gezet. De accounthouder is opdrachtgever en heeft periodiek overleg over het contract en de ontwikkelingen die voortkomen uit de mobiliteitstransitie. Denk aan nieuwe inpandige fietsparkeervoorzieningen. Daarnaast vervult de accounthouder ook de rol van adviseur en beheerder voor de fietsparkeervoorzieningen. De accounthouder informeert de portefeuillehouder over het contract en ontwikkelingen. Voor beide onderdelen geldt dat zij sterk betrokken zijn bij de mobiliteitstransitie van Delft en ook belangrijk zijn voor het realiseren van de ambities.

Aanleiding opdracht
De aanleiding is het eerder genomen besluit om het accounthouderschap van het auto- en fiets parkeren bij één afdeling te beleggen én samen te laten komen in één functie. Beide onderdelen vereisen specifieke aandacht en waren eerder verdeeld over verschillende afdelingen. Deze afdelingen zijn nog steeds betrokken. Er is dringende behoefte aan duidelijkheid over de rollen, taken en verantwoordelijkheden van en tussen de verschillende afdelingen en daarmee ook die van de accounthouder auto- en fiets parkeren. Ook zijn de beschikbare budgetten voor beide onderdelen onvoldoende inzichtelijk.

Omschrijving van de opdracht
We zoeken een kwartiermaker die de functie accounthouder auto- en fiets parkeren binnen de afdeling Stadsbeheer & Realisatie verder vorm, inhoud en invulling geeft. Voorwaarde is dat de functie aansluit en past bij de werkprocessen en verantwoordelijkheden (rol eigenaar versus rol opdrachtgever) van de afdeling Stadsbeheer & Realisatie. Daarnaast is en blijft de winkel open tijdens de verbouwing. Je vervult tijdens de verbouwing, die jij uitvoert samen met de betrokken afdelingen, ook invulling aan de functie binnen de huidige werkprocessen en werkafspraken zo lang dat nodig blijft. Je krijgt ondersteuning van een operationeel coördinator parkeren. Ook neem je deel aan diverse projecten op het gebied van parkeren (uitbreiding autoluw+, realisatie gebouwde fietsparkeervoorzieningen).

Werkzaamheden en taken

  • Het invullen van het accounthouderschap Parkeren Delft binnen de huidige werkprocessen en werkafspraken;

  • Het invullen van het accounthouderschap U-stal binnen de huidige werkprocessen en werkafspraken;

  • Inzicht verkrijgen in de beschikbare budgetten voor beide onderdelen en het opstellen van begrotingen;

  • Inzicht verkrijgen in de betrokken externe partijen en afspraken die eerder met hen door andere afdelingen zijn gemaakt. Je brengt daarover advies uit en doet als dat nodig is een voorstel voor het aanpassen van de afspraken;

  • Voor fiets parkeren geldt dat voor een aantal voorzieningen onvoldoende duidelijkheid is over het eigenaarschap en daarmee ook over beschikbare budgetten. Het gaat onder andere om het vervangen van de dubbellaagse fietsenrekken en voorzieningen als alarminstallaties en bezoekerstelsystemen;

  • Basis op orde brengen van zowel auto- en fiets parkeren op inhoud, financiën, databeheersysteem, contracten en bijbehorende afspraken en dossiervorming;

  • Het opstellen van een functieomschrijving voor de functie accounthouder auto parkeren & fiets parkeren, inclusief bijbehorende rollen, taken, verantwoordelijkheden zodat deze voor de toekomstige accounthouder duidelijk, uitvoerbaar en passend zijn. Deze sluiten aan bij de werkprocessen en verantwoordelijkheden van de afdeling Stadsbeheer & Realisatie;

  • Een duidelijk overzicht van de positie van de accounthouder in beide onderdelen ten opzichte van de betrokken afdelingen, portefeuillehouders en externe partijen. Zodat voor alle betrokken partijen duidelijk is wat hun rollen, taken en verantwoordelijkheden zijn;

  • Overeenstemming krijgen met alle betrokken partijen over de door jou voorgestelde rollen, taken, verantwoordelijkheden en positie van de accounthouder auto- en fiets parkeren. Dit laatste doe je samen met het managementteam van de afdeling Stadsbeheer & Realisatie.

Beschikbaarheid
De aangeboden kandidaat is beschikbaar voor gemiddeld 32 uur per week vanaf 14 april 2025.
De looptijd van de Overeenkomst bedraagt twaalf (12) maanden. Daarna kan de Aanbestedende Dienst eenzijdig besluiten de Overeenkomst drie (3) maal te verlengen met vier (4) maanden. De Overeenkomst eindigt van rechtswege op 13 april 2026 zonder dat hiervoor schriftelijke opzegging door Opdrachtgever is vereist. Indien Opdrachtgever de Overeenkomst wil verlengen, maakt zij dit uiterlijk één (1) maand voor het aflopen van de Overeenkomst kenbaar aan Opdrachtnemer.

CV-eisen
Het CV dient uit maximaal drie (3) pagina’s te bestaan en dient voorzien te zijn van ten minste twee (2) referenten inclusief de contactgegevens van de referent. Aanbestedende dienst houdt zich het recht voor om deze referentie daadwerkelijk na te gaan

Eisen
Uit het CV en motivatiebrief (en indien uitgenodigd het gesprek) blijkt minimaal dat de aangeboden kandidaat aantoonbaar (middels opleidingen, cursussen, werkervaring, voorbeeldprojecten) beschikt over (het is ter beoordeling aan de gemeente Delft of hieraan wordt voldaan, inschrijver dient in de in te leveren documenten daarom duidelijk op onderstaande punten in te gaan)

  1. Een afgeronde wo studie in bestuurskunde, verkeerskunde of mobiliteit;

  2. Je hebt minimaal vijf (5) jaar aantoonbare werkervaring met verbonden partijen en marktpartijen;

  3. Je hebt minimaal vijf (5) jaar aantoonbare werkervaring als accounthouder of adviseur verbonden partijen en contractmanagement binnen een overheidsorganisatie;

  4. Je bent vanaf 14 april 2025 beschikbaar.

  5. Maximaal uurtarief: €140,- inclusief reis- en verblijfskosten en exclusief BTW.

Gunningscriteria / wensen

  1. Motivatiebrief waarin de kandidaat in ieder geval in gaat op:
    (weging 20%)

    • De kennis en expertise (motivatie waarom aan de eisen wordt voldaan en wat de aanvullende capaciteiten zijn van de kandidaat voor deze functie);

    • De competenties (motivatie waarom aan de eisen wordt voldaan en wat de aanvullende competenties zijn van de kandidaat voor deze functie);

    • Waarom hij/zij geschikt is voor deze opdracht;

    • De motivatie om mee te doen aan deze specifieke aanvraag

  2. Aantoonbare werkervaring als accounthouder of adviseur verbonden partijen en contractmanagement binnen een overheidsorganisatie.
    (weging 20%)

  3. Je hebt aantoonbare werkervaring met (fiets)parkeren, mobiliteit, bedrijfsvoering en contractmanagement.
    (weging 20%)

  4. Je hebt aantoonbare werkervaring met het beheer en onderhoud van de openbare ruimte.
    (weging 20%)

Competenties
Uit de door u ingediende stukken en het gesprek blijken minimaal de onderstaande competenties, die voor deze functie als zeer belangrijk worden bevonden (het is ter beoordeling aan de gemeente Delft of hieraan wordt voldaan, inschrijver dient in de in te leveren documenten daarom duidelijk op onderstaande punten in te gaan)

  • Samenwerken;

  • Omgevingsbewustzijn;

  • Resultaatgerichtheid;

  • Communicatieve vaardigheden;

  • Politieke sensitiviteit;

  • Toegankelijk en verbindend;

  • Strategisch denkvermogen, gecombineerd met daadkracht en overzicht.

LET OP ! Omdat de inhoud van deze opdracht een verhoogd risico met zich meebrengt voor de arbeidsrelatie-verhouding van de opdrachtgever naar een zzp’er toe (indicatie Schijnzelfstandigheid -arbeidsovereenkomst), is het NIET mogelijk deze opdracht als zzp’er uit te voeren. Zzp’ers hebben wel de mogelijkheid te kunnen reageren op de opdracht maar wanneer de opdracht aan een zzp’er gegund wordt, dient hij/zij in dienst (Payroll-detacheringuitzendbureau) te gaan om de opdracht uit te kunnen voeren. De inschrijver dient hier bij de gehele opdracht rekening mee te houden.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur